2021-12-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Alltså hår uppstår av hormoner.. Hormoner har en funktion men inte alla följder av det...

Okej?

Men oavsett, så mår min muff mycket bättre med hår än utan hår, både vad gäller lukt och smak, så jag går inte på rakningshysterin. Hellre en fräsch och väldoftande muff med hår, än en hårfri som luktar lite skumt..
Citera
2021-12-01, 22:46
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Nej.. Det var inte helrakat på 70-talet....

Nej, men på nittiotalet var det klart vanligt, och det var då de som är födda på sjuttiotalet var i tjugoårsåldern ))

Instämmer för övrigt i kören. De flesta mellan 40 och 50 är väldigt noga rakade, alternativt har lasrat bort håret.
Citera
2021-12-01, 22:53
Medlem
Min erfarenhet är att fler än hälften av alla 45+ har hår på fittan. Jag tror att man få gå ned lite till i ålder för att de flesta ska vara helrakade.
Citera
2021-12-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theteacher
Min erfarenhet är att fler än hälften av alla 45+ har hår på fittan. Jag tror att man få gå ned lite till i ålder för att de flesta ska vara helrakade.

Med hår på fittan, menar du bokstavligt talat på fittan eller ovanför den?
Citera
2021-12-01, 23:02
Medlem
Kollar man på naked attraction på 11 an så verkar dom flesta kvinnor rakade nu för tiden även i den åldern.
Citera
2021-12-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Kollar man på naked attraction på 11 an så verkar dom flesta kvinnor rakade nu för tiden även i den åldern.

Men om jag handplockar 10 kvinnor på 55+ som alltså var unga vuxna under 70-talet, då har väl 9 av 10 hår på fittan än idag?
Citera
2021-12-01, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Nej, men på nittiotalet var det klart vanligt, och det var då de som är födda på sjuttiotalet var i tjugoårsåldern ))

Instämmer för övrigt i kören. De flesta mellan 40 och 50 är väldigt noga rakade, alternativt har lasrat bort håret.

Kanske olika vad gäller storstad och landbygd, som men mode annars?
Bor på landsbygd, och bland mina väninnor var det inte särskilt vanligt att raka sig under 90-talet. Men inget jag förhörde mig om direkt då, men tror inte att en majoritet var det då, men kanske nu för tiden.
Citera
2021-12-01, 23:09
Medlem
Citat:
Med hår på fittan, menar du bokstavligt talat på fittan eller ovanför den?

Jag menar hår i närheten av fittan, alltså både på och ovanför.
Citera
2021-12-01, 23:12
Medlem
Citat:
Men om jag handplockar 10 kvinnor på 55+ som alltså var unga vuxna under 70-talet, då har väl 9 av 10 hår på fittan än idag?

Jag gissar på att det beror på i vilka miljöer dom rör sig till viss del? Bland dom som går på sexklubb kan jag tänka mig att det är mera vanligt med rakat eller halvrakat, både bland män och kvinnor, men beror lite på exakt vad du menar med rakat.
En del sparar en liten tofs eller trekant ovanför, vissa andra rakar helt osv...
Citera
2021-12-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG

Helt sant! Jag har gjort samma reflektion, men jag tror inte att deltagarna i Naked Attraction är representativa för befolkningen. Inte alla skulle ställa upp i ett sådant program, och jag tänker att de med rakade kön är mer benägna att göra det.

För övrigt såg jag ett avsnitt i förra veckan av just det programmet, där killen valde bort den absolut snyggaste tjejen med en fantastisk kropp enbart på grund av att hon var hårig mellan benen. OT, jag vet!
Citera
2021-12-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag gissar på att det beror på i vilka miljöer dom rör sig till viss del? Bland dom som går på sexklubb kan jag tänka mig att det är mera vanligt med rakat eller halvrakat, både bland män och kvinnor, men beror lite på exakt vad du menar med rakat.
En del sparar en liten tofs eller trekant ovanför, vissa andra rakar helt osv...

Jag menar hardcore 70-tals-muff. Vanligt folk. swingers är skummisar..
Citera
2021-12-01, 23:28
Medlem
Citat:
Jag menar hardcore 70-tals-muff. Vanligt folk. swingers är skummisar..

Såna kanske inte är fullt så vanliga, det kan jag medge.
Men bara för att man går på sexklubb behöver man inte vara swingers, men man kan vara det.
Men jag gissar att fler som går på klubb eller har annan typ av sex än mellan två av olika kön som är tillsammans, kan ha större andel rakat än bland folk i allmänhet, men bara en gissning.

Det märkliga är, att även om jag inte är vän med den där radikala muffskogen som du nämner, så levde ju folk ut sina lustar då också, utan större bekymmer vad jag vet? Jag tror att könsbehåring är på väg tillbaka, då modet ofta svänger fram och tillbaka, och nu har rakat varit modernt länge, så dags för lite urskog igen kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in