Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Med passusen att, som du säger, det inte är fråga om ett IQ-test: jag skulle säga intelligens över medel, men suger på matte.
Matematikdelen är helt baserad på kursen Matematik 1b, så det är fråga om en brist på ämneskunskap snarare än en brist på intelligens.
Det lät ju lugnade, kände mig lite nedslagen där haha. Så skumt att ha så stora skillnader i resultat.
Trodde nog att kvant skulle innehålla mer allmän logisk förmåga, men egentligen är det bara NOG som är utformad så? (Och där hade jag bra poäng, 10/12). Som du säger i övrigt är det ämneskunskaper som jag saknar. Å andra sidan ser jag folk här som får väldigt högt trots att de inte pluggat matte på typ 10 år..
Citat:
Ursprungligen postat av
SirColumbia
Med störst sannolikhet är det nog så att du brister i kunskaperna för grundläggande matematik, vilket är vanligt om man inte har studerat matematik på ett bra tag.
Matematik är något som de allra flesta kan lära sig, om du fram till nästa provtillfälle skulle spendera några timmar i veckan på att repetera grundläggande matematik (matematik 1a och matematik 1b) så kommer du garanterat se en klar förbättring på den kvantitativa delen.
Tack, ska införskaffa en mattebok. Räkna någon timma varje vardag borde ge nåt!