2021-12-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
En han som utger sig för att vara en hon exempelvis och vill arbeta som minister.
Hon arbetar numera som minister.

Tråkigt att du har problem med det. Men du kommer nog över det.

DU verkar ha större problem att brottas med.
Citera
2021-12-01, 14:48
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Givetvis är det enbart biologisk fakta & DNA-analys som är avgörande. Inte vad någon tycker.
Lol, ja enligt just dig. Men vad du tycker spelar ingen större roll. De flesta av oss gör inte DNA-analys på folk innan vi väljer vilket pronomen vi ska använda om dem. Troligen har du heller inte gjort någon DNA-analys av Lina Axelsson Kihlbom. Du könar henne ändå (som man), utifrån dina sociala konventioner. Och det kan du väl få göra, men det är lite väl förmätet att begära att resten av världen ska anpassa sig till dig. Vi har sprungit förbi dig för länge sen.
Senast redigerad av Bimbolina 2021-12-01 kl. 14:51.
Citera
2021-12-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Lol, ja enligt just dig. Men vad du tycker spelar ingen större roll. De flesta av oss gör inte DNA-analys på folk innan vi väljer vilket pronomen vi ska använda om dem. Troligen har du heller inte gjort någon DNA-analys av Lina Axelsson Kihlbom. Du könar henne ändå (som man), utifrån dina sociala konventioner. Och det kan du väl få göra, men det är lite väl förmätet att begära att resten av världen ska anpassa sig till dig. Vi har sprungit förbi dig för länge sen.

I vanliga fall behövs det inte. Om "trans" verkligen hade rätt så skulle man bara ta ett genetiskt prov.

Men felet sitter däruppe och inte därnere.

Vi låtsas inte om som andras vanföreställningar är sanna och gör dem till ministrar.
Citera
2021-12-01, 15:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK .. . . . vad vill du ha sagt med det? Vetenskap är vetenskap.

DU lajvar däremot en person som avled 1919. hur friskt är det? Pappskalle.
Men den vetenskap jag länkade har motsatt uppfattning om hjärnan än den forskning som du påstår dig ha tillgång till.

Det blir lite festligt när forskare som är mer feministiskt lagda säger sig hitta bevis för att alla skillnader mellan mäns & kvinnors hjärnor beror på hur man lever & vad man upplever. Medan de mer transaktivistiska forskarna påstår tvärtom för att stödja sina teorier.

Sen börjar du bli lite småtragisk när du angriper vilket användarnamn någon har på ett anonymt forum.
Du vet väl att Nurse Ratched är en fiktiv person? Även om du kanske känner dig som henne.
Citera
2021-12-01, 15:09
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
I vanliga fall behövs det inte. Om "trans" verkligen hade rätt så skulle man bara ta ett genetiskt prov.

Men felet sitter däruppe och inte därnere.

Vi låtsas inte om som andras vanföreställningar är sanna och gör dem till ministrar.
Jag är jätteintresserad av att få lära mig mer om hur just du gör när du bestämmer dig för vilket kön folk du träffar på här i världen har. Det verkar jättespännande. Men inte i just den här tråden, som är förbehållen diskussion om en politiker vars genusuttryck folk av någon obegriplig anledning är helt besatta av.
Citera
2021-12-01, 15:10
Medlem
Citat:
Men den vetenskap jag länkade har motsatt uppfattning om hjärnan än den forskning som du påstår dig ha tillgång till.

Det blir lite festligt när forskare som är mer feministiskt lagda säger sig hitta bevis för att alla skillnader mellan mäns & kvinnors hjärnor beror på hur man lever & vad man upplever. Medan de mer transaktivistiska forskarna påstår tvärtom för att stödja sina teorier.

Sen börjar du bli lite småtragisk när du angriper vilket användarnamn någon har på ett anonymt forum.
Du vet väl att Nurse Ratched är en fiktiv person? Även om du kanske känner dig som henne.
Ja jag anses likna Mildred i alla avseenden men du har inte presterat några källor till det du anför.

Jag är inte feminist, för övrigt.
Citera
2021-12-01, 15:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Jag "könar" ingen, det är regeringen själv som omnämner henne som "Transkvinna".

Jag kräver inte att någon skall anpassa sig till mig. Det är ni som kräver att alla andra skall anpassa sig efter era mentala problem.
Dessa problem löser sig dock ofta själv, tack vara er extremt höga självmordsfrekvens.
Citera
2021-12-01, 15:20
Medlem
Citat:
Jag "könar" ingen, det är regeringen själv som omnämner henne som "Transkvinna".

Jag kräver inte att någon skall anpassa sig till mig. Det är ni som kräver att alla andra skall anpassa sig efter era mentala problem.
Dessa problem löser sig dock ofta själv, tack vara er extremt höga självmordsfrekvens.
Hur hög är den självmordsfrekvensen då?

Jag tror att självmordsfrekvensen är högre bland dem som tror att de är någon som avled 1919.
Citera
2021-12-01, 15:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja jag anses likna Mildred i alla avseenden men du har inte presterat några källor till det du anför.

Jag är inte feminist, för övrigt.
Jag länkade just till mina källor, vad är det du inte förstår?

Jag har inte heller påstått att du är feminist, jag påvisade bara att två olika sidor i den postmarxistiska rörelsen pekar på helt olika forskning avseende hjärnans plasticitet.
Citera
2021-12-01, 15:22
Medlem
Tycker det är lite trist att så många är negativa till en människa som hittills bara är känd för att göra bra saker - hon (jag väljer att se henne som kvinna) har mycket gott renommé efter sina goda insatser på Ronnaskolan i Södertälje.
Hon har en bra utbildning och har inte (vad jag vet) varit politiker tidigare. Hon har väl precis den profil många efterlyser - dvs en politiker som faktiskt har god arbetslivserfarenhet och inte bara jobbat sig upp inom partiet.
Vad gäller hennes biologiska bakgrund så är hon den hon är - och jag tycker att de flesta bilder visar på en lagom snygg kvinna som väl tom ser lite yngre ut än sina 50 år (vilket över huvud taget inte har med hennes kompetens att göra)
Det som jag ser som negativt är att hon är korkad nog att vara sosse - tråkigt, men man kan inte få allt.
Citera
2021-12-01, 15:25
Medlem
Citat:
Jag länkade just till mina källor, vad är det du inte förstår?

Jag har inte heller påstått att du är feminist, jag påvisade bara att två olika sidor i den postmarxistiska rörelsen pekar på helt olika forskning avseende hjärnans plasticitet.
Det här har inget med "postmarxism" (vad det nu är för tokhögerpåhitt) att göra. Genuin transsexualism har biologiska orsaker och har funnits i alla tider.
Citera
2021-12-01, 15:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hur hög är den självmordsfrekvensen då?

Jag tror att självmordsfrekvensen är högre bland dem som tror att de är någon som avled 1919.
Jag förstår att du tycker du är fyndig som försöker dra in användarnamnet på ett anonymt forum i en debatt, men du framstår enbart som efterbliven. Avsaknaden av förmåga till att vara rolig gör att jag faktiskt tror på dig när du säger dig vara född som kvinna.

De senaste siffrorna jag sett över frekvensen av självmordsförsök bland trans-person är över 50% , oavsett om dom är kirurgiskt stympade eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in