2021-12-01, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
LOL. Till och med PRO sågade V:s förslag: ”Avgifter som undersköterskan eller vårdbiträdet har betalat in under alla år skulle betyda mindre i jämförelse med den som aldrig har arbetat, säger Jan Andersson, vice ordförande på PRO.”
Översatt: V-förslaget är skräddarsytt för att värdelösa invällare som inte har jobbat ihop till ett öre pension, ska kunna suga ut mer från ett system de aldrig bidragit till. De fattigpensionärer som jobbat helt liv får relativt sett ännu mindre tack för det — om V får bestämma ska de stå och titta på medan jobbskolkande, SFI-vägrande blattepensionärer smörjer kråset.

Det tror fan att SD i likhet med PRO inte ställer sig bakom det.

Dessutom är förslaget, vad jag förstår, också till för att runda 40års regeln för full garantipension.

Det är en produkt som nära nog kliniskt (en och annan fd hemmafru slinker väl igenom) gynnar det som inte haft någon inkomst och/eller bott mkt kort tid i Sverige.
Citera
2021-12-01, 09:08
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
LOL. Till och med PRO sågade V:s förslag: ”Avgifter som undersköterskan eller vårdbiträdet har betalat in under alla år skulle betyda mindre i jämförelse med den som aldrig har arbetat, säger Jan Andersson, vice ordförande på PRO.”
Översatt: V-förslaget är skräddarsytt för att värdelösa invällare som inte har jobbat ihop till ett öre pension, ska kunna suga ut mer från ett system de aldrig bidragit till. De fattigpensionärer som jobbat helt liv får relativt sett ännu mindre tack för det — om V får bestämma ska de stå och titta på medan jobbskolkande, SFI-vägrande blattepensionärer smörjer kråset.

Det tror fan att SD i likhet med PRO inte ställer sig bakom det.

En undersköterska har inte garantipension. Hon har x antal tusen mer i månaden än vad garantipension är förutsatt att hon har arbetat en majoritet av sitt liv. Ja och? Det var precis vad jag sa de med garantipension skulle alltså fått 1000kr mer netto i månaden. I denna gupp ingår inte ek undersköterska.

Det finns inte 700000 invällare i sverige med garantipension eller äldreförsörjningsstöd. Det finns många svenskar utav dessa som av olika anledningar har jobbat sporadiskt i livet som måste få en del av pensionen utbetalad genom garantipension. Men då istället straffa alla 700000 bara för att en viss del av dessa är invandrare och därmed straffar vi även infödda svenskar. Kollektiv bestraffning.
Citera
2021-12-01, 09:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Dessutom är förslaget, vad jag förstår, också till för att runda 40års regeln för full garantipension.

Det är en produkt som nära nog kliniskt (en och annan fd hemmafru slinker väl igenom) gynnar det som inte haft någon inkomst och/eller bott mkt kort tid i Sverige.
Ja ett sådant förslag måste föregås av en rejält aktiv återvandringspolitik. SD kommer inte att kunna genomföra den nödvändiga garantipensionshöjningen, inte som RD ser ut idag, utan den får komma först efter det att Afs tagit plats i RD. Eftersom så inte lär ske 2022 kan vi först 2026 påbörja den mycket behövda garantipensionshöjningen. Sverige är i desperat behov av ett högerparti i RD.

Vad gäller 40- årsregeln är den numera en papperstiger, men det vet du kanske? 7k har sett till så att man kan tillgodoräkna sig dessa år från boendet i hemlandet.
Senast redigerad av LadySweden 2021-12-01 kl. 09:32.
Citera
2021-12-01, 09:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Blev det verkligen riktigt rätt där?

Inlägget kan tolkas som om att något eller några partier sittandes i riksdagen önskar avskaffa nationalstaten och avsäga sig kontrollen av peningpolitiken.

Antingen har du ingen aning om vad som står i de Svenska riksdagspartiernas partiprogram eller så är inte helt verklighetsförankrad. Lite annorstädes som man brukar säga.

Eller möjligen helt enkelt ett vanligt FB troll som avsiktligen vägrar att förstå verkligheten.
... Och jag vet mycket väl hur ni i kastrathögern krälar för MSM. Nu vet ni inte riktigt vem ni ska kräla för.

Du kan prova att sluta kräla och bli höger, så här;
https://youtu.be/0UHNwrrgyUg

Svenska folket förtjänar inte att bli utbytt och förnekat samt ha lagar som diskriminerar svenskar i deras eget land. Försök åtminstone ta av dig glasögonen och inse att Bildt och Reinfeldt har sina lojaliteter någon helt annanstans än hos svenska folket!
Senast redigerad av LadySweden 2021-12-01 kl. 09:59.
Citera
2021-12-01, 10:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Ja okej samtliga partier utom Vänstern. Deras intressen har aldrig legat i Sverige. För 50 år sedan låg deras intressen i Sovjet. Idag ligger det i alla länder där inga vita bor.
Jag tror inte att vi bör underskatta hatet mot vita somliga bär på. Att tex Reinfeldt hatar svenskar är väldigt tydligt.

Titta på alla vita länder;
Det är samma sak överallt.

På så vis har dessa människor ett sorts fokus på sina egna folk, de vill uppenbart förgöra dem.
Citera
2021-12-01, 10:23
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Maggan vill väl säkert få igenom sitt VÅP.

Gissar på att det blir skattehöjningar som C kan tänka sig släppa igenom, typ kring klimatfrågor ect.

Men Sossarna regerar nu med en Kristersson-budget som innebär skattesänkningar på drivmedel och en miljard som är öronmärkt till att utvisa diverse invandrare.

Frågan är om Sossarna ska ta på sig budgeten och inför valet säga att de genomfört sin egen politik, eller om de ska sabotera alla utvisningar av invandrare och skattesänkningar på drivmedel.

Eller så försöker de göra lite både och inför valrörelsen.

(Min feting ovan.)

De kör nog på som de alltid gjort. Är något bra och populärt beror det på dem, är något dåligt och impopulärt beror det på någon annan. De är världsmästare på att vara i opposition mot sig själva när det behövs, d.v.s. rätt ofta.
Citera
2021-12-01, 11:27
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag tror inte att vi bör underskatta hatet mot vita somliga bär på. Att tex Reinfeldt hatar svenskar är väldigt tydligt.

Titta på alla vita länder;
Det är samma sak överallt.

På så vis har dessa människor ett sorts fokus på sina egna folk, de vill uppenbart förgöra dem.

Det är för att vänstern idag blivit intersektionalister. Kulturmarxister. Självhatande individer som tror att all världens ondska löser sig bara vita förtrycks.
Låtsashögern I form av Moderaterna har också blivit hjärntvättade med detta gift.
Citera
2021-12-01, 12:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Även om C och MP hade fingrarna i budgeten så var anledningen till att den ändå var bättre än borgarbudgeten pensionshöjningen, utan pensionsreformen av V så hade såklart borgarnas budget varit bättre eftersom pensionärerna fick en smula höjningav pensionen iaf. Så visst man kan inte få allt men V kom med en reform som faktiskt gör skillnad på riktigt. Tror många är rätt trötta på någon 50 lapp eller 100 lapp hit och dit. Det äts upp direkt av inflationen, det är bara trams och inget som gör skillnad i någon människas vardag.

Den pensionsreformen var inte i någon budget, det är en separat överenskommelse S gjorde med V långt efter budgeten las fram, för att få stöd av V i statsministeromröstningen (Inte budgetomröstningen). S kunde göra upp om pensionerna med SD också men man vill ju inte tala med SD. V och SD är de enda partierna som inte får vara med i riksdagens pensionsgrupp.

Man blir ju trött när man hör hur lättlurade väljarna är.
Citera
2021-12-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Ett synnerligen förvirrat inlägg du lyckades få till där. Den ena kontardiktionen staplad på den andra. Beklagar.

Vad är det som är förvirrande, konstaterandet att liberalismen är en vänsterideologi?

Ni är varandras syskon- oavsett hur förvirrad du låtsas spela.
Citera
2021-12-01, 12:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Om förödelsen av er började efter 2018, hur tror du själv att det ser ut 2026? https://youtu.be/i4CHRSbnbGM

Det finns en rolig video där Åkesson slåss mot Reinfeldt och Borg. Jag tror det var från filmen Matrix. Men jag kan inte hitta den.
Citera
2021-12-01, 13:09
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
(Min feting ovan.)

De kör nog på som de alltid gjort. Är något bra och populärt beror det på dem, är något dåligt och impopulärt beror det på någon annan. De är världsmästare på att vara i opposition mot sig själva när det behövs, d.v.s. rätt ofta.
Japp!

Och nu kommer MP att få bära hundhuvuet när S startar kärnkraftverk och godkänner slutförvaringen. Alla problem relaterad till elförsörjningen kommer S att skylla på MP.

Det vill till att M/KD/SD ser till att väljarna begriper att elsörjan hade aldrig hänt om S inte hade velat.
Citera
2021-12-01, 13:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det finns en rolig video där Åkesson slåss mot Reinfeldt och Borg. Jag tror det var från filmen Matrix. Men jag kan inte hitta den.
Jag vet inte vilken du menar, men den kanske var gjord innan Skurt vaknade?

Den jag vet om där Jimmie goes wild är den här;
https://youtu.be/tv-lBv4Gg8E

Edit;
Just det ja, Skurt blev ju filmad när han vaknade
https://youtu.be/CJ39n2u_GV0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in