2021-12-01, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja polisen har säkert kollat upp vad som fanns på förbandet och jämfört med det som fanns på platsen.
Jag hoppas att föräldrarna även tog upp frågan om "dödsdatum" för att få ett slut på den funderingen.
Man önskar ju att de ska få lite ro och kunna ta sej framåt i sorgen.

Ja även om polisen kollat av vad som fanns på förbandet så säger det ingenting om
vem som utförde sprängningen
Senast redigerad av Anedin 2021-12-01 kl. 02:32.
Citera
2021-12-01, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
För mig är detta uppklarat.
Missing people samt Polis informerades
i ett tidigt skede om att Deniz mötts av 2 elitlöpare i Tyrestareservatet.
100% identifierad som Deniz.
Dessa berättade att Deniz inte hälsade/ tittade upp utan bara målmedvetet sprang vidare, vilket enligt dom själva reagerade på.
Han sprang ensam väl bestämd om vad han skulle göra.
Dags att sluta fantasera om mördare och annat trams.
Han valde att avsluta sitt liv, det är 100%
säkert, men det tragiska som vi nog aldrig kommer få veta, är varför?
Vila i frid Deniz.

Det känns ju lite märkligt med tanke på att söken var utspriidda
både inne i Sthlm stad och på andra platser utanför Tyresta
Stämmer det som du säger så borde det rimligtvis bara varit sök inom Tyresta
Och var exakt mötte de DA och tidpunkt?
Citera
2021-12-01, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasistmotrassar
Har ni någonsin hört om att någon som är välutbildad tar självmord genom att spränga sig själva.. Vilka dårar det finns som bara vill vilseleda. Kanske tom får betalt för att vilseleda. Om föräldrarna va muslimer så hsr han en muslimsk uppfostran vilket menas att han lärt sig att självmord inte ens kommer på tal då du hamnar i helvetet direkt. sen om han syndat och inte följt islam gör honom inte till ikke muslim utan en syndare som kan be Gud om förlåtelse om sina synder. Bolla med idén att han va självmordsbenägen spränger man sig själv till döds. Var har man hört de någonsin. Inte ens på filmer hur än galen människan är. De finns bra bevis att han inte var en person som skadar sig. Att få självmordstankar direkt o bara få för sig att idag ska ja spränga mig själv i skogen.. kom igen. Ett mord som dem vill se ut som ett självmord. Hur många gånger har man inre hört om sånt däremot. Alla vetenskapsmän som mördas. Finns tom dokumentärer om de men, ni har för lite kunskap o behöver oljas lite i hjärnan

Kör en omvänd tanke. Han visade sig stark och glad utåt, men mådde dåligt inåt. 🥲

Och för att skona sina anhöriga, som hyllade hans yrkesval (fast han egentligen ville göra något annat) så planerade han detta för att det skulle se ut som mord..

Psykisk ohälsa är inget att leka med.

💜
Citera
2021-12-01, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Kör en omvänd tanke. Han visade sig stark och glad utåt, men mådde dåligt inåt. 🥲

Och för att skona sina anhöriga, som hyllade hans yrkesval (fast han egentligen ville göra något annat) så planerade han detta för att det skulle se ut som mord..

💜

Du har rätt
Visst kan psykisk ohälsa döljas
Men anledningen om DA. yrkesval stämmer nog inte som en anledning för psykisk ohälsa
Yrkesvalet gjorde han sjäkv
Hade föräldrar fått valt så hade DA blivit ingengör som hans bror
Men föräldrarna var ändå väldigt stolta över DA och hans yrkesval
Det har nog vi alla sett och förstått av det vi ser på nätet
Att leta en anledning till att DA mådde psykiskt dåligt har vi också sett på sidan här att flera tagit upp
men det är bara spekulstioner och för att få ihop psykisk ohälsa =självmord
Enl vönner och nära anhöriga till DA så såg ingen några tecken på psykisk ohälsa hos DA
Jag är medveten om att ibland så kan det döljas för omgivningen
Men vad vi som inte kände DA tror är iju
endast spekulationer och jag kan inte se annat än att DA hade bra nära relationer med både vänner och familj och jag förliitar min tro mer på de nära till DA och deras uppfattning och bild av honom stömmer mer än våra teorier
Senast redigerad av Anedin 2021-12-01 kl. 06:02.
Citera
2021-12-01, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Du har rätt
Visst kan psykisk ohälsa döljas
Men anledningen om DA. yrkesval stämmer nog inte som en anledning för psykisk ohälsa
Yrkesvalet gjorde han sjäkv
Hade föräldrar fått valt så hade DA blivit ingengör som hans bror
Men föräldrarna var ändå väldigt stolta över DA och hans yrkesval
Det har nog vi alla sett och förstått av det vi ser på nätet
Att leta en anledning till att DA mådde psykiskt dåligt har vi också sett på sidan här att flera tagit upp
men det är bara spekulstioner och för att få ihop psykisk ohälsa =självmord
Enl vönner och nära anhöriga till DA så såg ingen några tecken på psykisk ohälsa hos DA
Jag är medveten om att ibland så kan det döljas för omgivningen
Men vad vi som inte kände DA tror är iju
endast spekulationer och jag kan inte se annat än att DA hade bra nära relationer med både vänner och familj och jag förliitar min tro mer på de nära till DA och deras uppfattning och bild av honom stömmer mer än våra teorier

Jag påstår inte att han yrkesval har att göra med psykisk ohälsa. Han kanske var som mig, det ”svarta fåret” i familjen som ville gå sin egna väg 😄
Och inte jämföras med storebror som blev ingenjör.
Citera
2021-12-01, 11:05
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Om jag fördtått rätt så var det en medlem på sidan här som tidigare sa att han visste exakt vad det var för sprängmedel i detta fallet
Det hette 2000 någonting?
Han fick många frågor som han ej besvade och försvann
Själv kan jag ingenting om sprängmedel men denna personen antydde att han visste antingen gm sina kontakter
eller jobbade han själv inom polis/försvaret/ eller hade vönner där
Men det är ju mycket rykten på sidan så det är svårt att veta vad som är sant
Han ljög och hittade på. Alternativt var det någon som gjorde det för honom.
Han påstod att en vanlig polis (inte tekniker ens) som gjort lumpen endast, kunde se skillnad på skadorna om dom kom efter en 56a eller 2000. Det är ju inte riktigt så att dom ens får stå och glo och pilla på kroppen i den omfattningen att man kan jämföra splitter. Hans historia har inga belägg alls.
Om hans sida av storyn var sann så var väl hans polis-polare bara en vanlig besserwisser utan egentligen kunskap som gissade sig till det som för honom var mest sannolikt. Men det mest sannolika är inte en HGR2000 utan det är pentylstubin och/eller sprängdeg M46.

Det går självklart att sno handgranater, men det är svårare. Och kastar man hgr är man oftast två instruktörer och man räknar smällarna. Det finns ingen vettig logik bakom det. Och skulle det vara handgranat så är det ännu konstigare med mamman uttalande här om dagen.

HGR=Handgranat Hgr2000 är en modell av handgranat. Vi har flera stycken olika. Handgranat är pressat sprängämne i en kropp av plast eller metall som är fylld med antingen bara sprängdeg eller med splitter/stålkulor. Såna man kastar på folk. Varje enskild granat är ett vapen och säkerhet kring dem är ganska stor.

Sprängdeg och pentylstubin i sin tur kan man sitta själv och fippla med i större utsträckning därför har det genom åren hänt att det slinker när lite då och då i beväringarnas fickor.

Det är mycket möjligt att man kan se skillnad på skadorna av en 2000 och tex 56. Eller snarare är det mycket sannolikt att man kan det... Men det är inget en person utan utbildning och speciell inriktning på den typen av skador kan göra. Och en sådan person skulle inte uttala sig om det på det viset för random internetpolare. Se den personens historia kan vi liksom lägga åt sidan.
Citera
2021-12-01, 11:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja även om polisen kollat av vad som fanns på förbandet så säger det ingenting om
vem som utförde sprängningen

Vem skulle annars ha utfört sprängningen?
Tror inte att DA hade ovänner som ville se honom död.
De som hade varit och tittat på fyndplatsen kunde se spår efter sprängningen på stenarna.
Att någon skulle ha mördat DA, släpat kroppen till stenarna och stoppa in den där och sen spränga den tror jag inte på.
Citera
2021-12-01, 12:23
Avslutad
Citat:

💜
Det vore det mest grymma man kan göra mot sina anhöriga. Ett mord som i så fall aldrig blir löst och lämnar anhöriga i en livslång sökan efter sanningen. Nej, gör man på det viset så vill man sin familj illa och det är inte den bild jag fått Deniz.
Citera
2021-12-01, 12:48
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

💜

Jag tror inte han planerade att få det se ut som mord - han planerade nog att kroppen i sig aldrig skulle hittas och att han bara skulle "försvunnit", likt många andra gör. Att lämna sin familj med en sådan ovisshet är förvisso inte snällt heller, men människor som planerar självmord brukar sällan vara 100% rationella.
Citera
2021-12-01, 12:54
Avslutad
Citat:
Det var inget svar på frågan
Har du tillgång till utredningen eftersom du med bestämdhet har en klar uppfattning om fallet?
Vaxad är inte insatt mer än någon annan. Han är sanningens riddare i tvångströja här i tråden, i avsikt att endast få detta till självmord.

Hans ord är närmast lag och för honom är det som att satsa hela socbidraget på svart. Sedan är väntan på resultatet en enda lång mardröm. Att gråta sig till sömns ett par veckor tär på vilket psyke som helst.

Han har vävt ihop sin sanning av samma info alla vi andra har tagit del av i tråden och klarar helt enkelt inte av att andra inte delar den sanningen.

När familjen gick ut med infon att Deniz var sprängd så ramade han in den på väggen och använde den sedan som ett diplom i sanningens namn. Herrejävlar om det inte brann ett ljus under det om kvällarna också. Då vägde de anhörigas ord tyngre än all medicin Vaxad är tvungen att trycka i sig ett par gånger om året.

Nu när familjen går ut med info som (om den är tolkad rätt) kan tolkas som att man utesluter självmord, då är de plötsligt ett gäng stollar som man inte ska ta så ordagrant.

Gör er alla en stor tjänst, se denna sanningens riddare i den tvångströja han bär. Han lever för dina inlägg.
Citera
2021-12-01, 12:57
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasistmotrassar
Har ni någonsin hört om att någon som är välutbildad tar självmord genom att spränga sig själva.. Vilka dårar det finns som bara vill vilseleda. Kanske tom får betalt för att vilseleda. Om föräldrarna va muslimer så hsr han en muslimsk uppfostran vilket menas att han lärt sig att självmord inte ens kommer på tal då du hamnar i helvetet direkt. sen om han syndat och inte följt islam gör honom inte till ikke muslim utan en syndare som kan be Gud om förlåtelse om sina synder. Bolla med idén att han va självmordsbenägen spränger man sig själv till döds. Var har man hört de någonsin. Inte ens på filmer hur än galen människan är. De finns bra bevis att han inte var en person som skadar sig. Att få självmordstankar direkt o bara få för sig att idag ska ja spränga mig själv i skogen.. kom igen. Ett mord som dem vill se ut som ett självmord. Hur många gånger har man inre hört om sånt däremot. Alla vetenskapsmän som mördas. Finns tom dokumentärer om de men, ni har för lite kunskap o behöver oljas lite i hjärnan
Den här liraren sprängde sig själv och var väl ganska välutbildad

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Anders_Burius

Iofs en gasexplosion.
Citera
2021-12-01, 13:46
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vaxad är inte insatt mer än någon annan. Han är sanningens riddare i tvångströja här i tråden, i avsikt att endast få detta till självmord.

Hans ord är närmast lag och för honom är det som att satsa hela socbidraget på svart. Sedan är väntan på resultatet en enda lång mardröm. Att gråta sig till sömns ett par veckor tär på vilket psyke som helst.

Han har vävt ihop sin sanning av samma info alla vi andra har tagit del av i tråden och klarar helt enkelt inte av att andra inte delar den sanningen.

När familjen gick ut med infon att Deniz var sprängd så ramade han in den på väggen och använde den sedan som ett diplom i sanningens namn. Herrejävlar om det inte brann ett ljus under det om kvällarna också. Då vägde de anhörigas ord tyngre än all medicin Vaxad är tvungen att trycka i sig ett par gånger om året.

Nu när familjen går ut med info som (om den är tolkad rätt) kan tolkas som att man utesluter självmord, då är de plötsligt ett gäng stollar som man inte ska ta så ordagrant.

Gör er alla en stor tjänst, se denna sanningens riddare i den tvångströja han bär. Han lever för dina inlägg.

Härligt att du fortfarande är ledsen och emotionell sedan jag läxat upp dig tidigare

Du är åtminstone i gott sällskap; det är du, några tanter och någon flatearth-konspirations-nisse som inte accepterar självmord.

Givetvis föräldrarna också, men det har iofs varit känt redan sedan fyndet gjordes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in