2021-12-01, 12:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Och det har väl redan ett namn, hermafrodit?
Jepp.
Citera
2021-12-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du menar att det rör sig om ett av de extremt ovanliga fallen där man föds med dubbel "uppsättning" genitalier & en abnormal kromosom-uppsättning?
Ja det är angränsande till detta. Det visar sig att transsexuella patienter (och jag har träffat många) har en hjärnstruktur som är könskonträr, dvs att transsexuella män har en manlig struktur i sin IHAH-III center i hypofysen och vise versa med kvinnliga TS.

Detta anses bero på hormonnivåer under graviditeten.

Det är inget jag hittat på utan det är vetenskapliga fakta.
Citera
2021-12-01, 12:40
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så är det. En man är man. På samma sätt som ett barn är ett barn, även om det påstår sig vara en räv.

Vanföreställningar är inget som bör uppmuntras.
Precis, gullet. Det är därför könstillhörigheten i svensk lagstiftning inte är villkorad av vad man kallar sig själv, eller vad andra kallar en. Att du t ex kallar Lina Axelsson Kihlbom för en man innebär inte att hon är en. Du är fri att ha dina vanföreställningar, men de är inte utslagsgivande för frågan om hennes könstillhörighet.
Citera
2021-12-01, 12:41
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaraxacumVulgare

I Lina Axelssons fall vet jag inte, men jag har flera upplevt flera exempel på just den taktiken för att göra karriär inom skolans värld.
Ingen ”vänder” och stabiliserar vändningen, vilket borde vara målet(eller?, av en skola typ Ronnaskolan, och det vet jag med säkerhet, på tre år. Det handlar om minst 10år, dvs hela vägen för en Fk-årgång fram till att de eleverna får sina slutbetyg i nian.
Ronnaskolan har för övrigt, enligt nyhetsmedia, ”vänts” ett otal gånger till det bättre…
… om det här inte är information om henne, varför upptar du då plats med det i den här tråden?
Citera
2021-12-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Känns som att transsexuella är det nya moderna. Var kan jag boka läkarbehandling för min lilla dotter?
Boka inte förrän hon själv vill.
Citera
2021-12-01, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Och det har väl redan ett namn, hermafrodit?
Ja, precis.
Citera
2021-12-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det är angränsande till detta. Det visar sig att transsexuella patienter (och jag har träffat många) har en hjärnstruktur som är könskonträr, dvs att transsexuella män har en manlig struktur i sin IHAH-III center i hypofysen och vise versa med kvinnliga TS.

Detta anses bero på hormonnivåer under graviditeten.

Det är inget jag hittat på utan det är vetenskapliga fakta.

Det är en uppenbar felaktig teori som används som halmstrå. Det ultimata beviset för det är att det inte finns någon metod för att diagnosticera tillståndet likt hjärnröntgen etc. (Eller avfärda det). Detsamma gäller för övrigt homosexualitet. Q

Om man ser han här ministern på tv och blir "trans" så här det inget med hormoner som du beskriver heller.
Citera
2021-12-01, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det är en uppenbar felaktig teori som används som halmstrå. Det ultimata beviset för det är att det inte finns någon metod för att diagnosticera tillståndet likt hjärnröntgen etc. (Eller avfärda det). Detsamma gäller för övrigt homosexualitet. Q

Om man ser han här ministern på tv och blir "trans" så här det inget med hormoner som du beskriver heller.
Nej det är inte en "felaktig2 teori. Dina könsneurotiska känslor säger dig det.
Citera
2021-12-01, 13:10
Medlem
Citat:
Nej det är inte en "felaktig2 teori. Dina könsneurotiska känslor säger dig det.

Varför används inte det testet då i vården?
Citera
2021-12-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Varför används inte det testet då i vården?
Det behövs inte. Vi använde psykologiska tester för att fast ställa att patienten var genuint transsexuell.

Men jag ska ge dig ett köttben: Numera används inte dessa tester utan man opererar autister och transvestiter idag.

Jag anser att den behandlingen bör endast ges till genuint transsexuella.
Citera
2021-12-01, 13:16
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Det behövs inte. Vi använde psykologiska tester för att fast ställa att patienten var genuint transsexuell.

Men jag ska ge dig ett köttben: Numera används inte dessa tester utan man opererar autister och transvestiter idag.

Och hur genomförs dessa tester, NurseRatshit?
Citera
2021-12-01, 13:23
Medlem
Citat:

Du använder ett cirkelresonemang då olika test kan användas för att bekräfta varandra (inte fullt ut för då skulle folk kräva röntgen troligen). Om man redan bestämt sig för att något "finns" kommer man till slut kunna se saker som bekräftar det, forsknijng bör inte bedrivas så.

Med det sagt så finns det ju missbildningar och kromosomfel etc. och nya rön kan givetvis komma att visa att den gruppen är större än trott.

Men nu blir "trans" de som säger att de är det (Du kanske bedrebåv djupare kontroller än andra) just för att det inte finns helt tillförlitliga test, vården vill väl i nästan alla om inte alla fall göra fel med meningen och de får väl,pengar oavsett av det offentliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in