2021-12-01, 11:38
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
En skojig tvist på det här är att Fa'afafine på Samoa anses speciellt lämpade att ta hand om barn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fa%27afafine

Intressant läsning. Skulle skolan lyckas knäcka skjutvapen våldet på ett sådant sätt vore inte jag det som klagade.
Vore aäkert lättare att undervisa barn och gillar att klä ut sig till princessa än de barn som leker gangster på skolgården.
Citera
2021-12-01, 11:39
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men hon har ju framgångsrikt adresserat dessa problem. Har du missat det?

Du får vara lite mer specifik, tack. Att hon har en god utbildning och har arbetat inom skolan säger inte mycket om hur hon fortsättningsvis kommer att agera som minister.

Som första transperson på en av landets högsta poster har hon politisk bias och press på sig att åstadkomma det extremvänstern vill.

Precis som när andra politiker ger löften om både det ena och det andra, finns det mycket förblommerat snack om både det ena och det andra, men hur politiken faktiskt kommer att se ut går bara att gissa.
Citera
2021-12-01, 11:40
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Helt givet att det kommer att påverka dennes arbete.

Snart kommer något klargörande i form av "ja dessa frågor ligger mig nära hjärtat..."

Och sedan ser vi en fortsatt nedåtgående trend med skolresultaten.

Det är fan en naiv bedrift att tro något annat av valet av denn(a)e skolminister.
Citera
2021-12-01, 11:42
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Om denna Lina skulle visa sig vara en seriös politiker så är det väl inget problem om hon bytt kön?
Citera
2021-12-01, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Intressant läsning. Skulle skolan lyckas knäcka skjutvapen våldet på ett sådant sätt vore inte jag det som klagade.
Vore aäkert lättare att undervisa barn och gillar att klä ut sig till princessa än de barn som leker gangster på skolgården.
Inte jag heller.

Lina lyckades bra i Södertälje i alla fall.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-12-01 kl. 11:45.
Citera
2021-12-01, 11:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Gumman, du fick just lite undervisning i hur verkligheten ser ut utanför den barnkammare du suttit och gömt dig i sedan femtiotalet. Att du vägrar öppna ögonen är ingen annans problem är ditt.
På vilket vis är det ett problem för mig att jag anser att utklädda män fortfarande är män?

Det vore väl ett betydligt större problem om jag skulle uppfinna extremt krystade idiot-teorier för att förklara bort verkligheten?
Citera
2021-12-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Du får vara lite mer specifik, tack. Att hon har en god utbildning och har arbetat inom skolan säger inte mycket om hur hon fortsättningsvis kommer att agera som minister.

Som första transperson på en av landets högsta poster har hon politisk bias och press på sig att åstadkomma det extremvänstern vill.

Precis som när andra politiker ger löften om både det ena och det andra, finns det mycket förblommerat snack om både det ena och det andra, men hur politiken faktiskt kommer att se ut går bara att gissa.
Hon fick en MENA-afflikterad skola på fötter i Södertälje. Det räcker en bit.

Men, visst hon får nu bevisa vilket virke hon är byggd av.
Citera
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Det går inte att utesluta att könsdysfori inte är en bidragande orsak till att han valdes till skolminister.
Jag tror att du för en gångs skull har rätt. Möjligen är det på grund av att du inte begriper vad du själv skriver, men ändå.
Citera
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det vore väl ett betydligt större problem om jag skulle uppfinna extremt krystade idiot-teorier för att förklara bort verkligheten?
Ja, precis. Du har hittat kärnan alldeles själv.
Citera
2021-12-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Om denna Lina skulle visa sig vara en seriös politiker så är det väl inget problem om hon bytt kön?
För könsneurotikerna (ingen nämnd och ingen glömd) i den här tråden har det betydelse. Tror de.
Citera
2021-12-01, 11:47
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Beror på, vad är en 'seriös politiker' i Sverige? Tjock-Steffe?

Duschar dennæ med killarna eller tjejerna? Om med tjejerna, hur kommer ett svajande praktstånd förklaras?
Citera
2021-12-01, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Det går inte att utesluta att könsdysfori inte är en bidragande orsak till att han valdes till skolminister. Då ministerns psykiska tillstånd utsätter våra barn för onödiga risker bör detta tala emot hans lämplighet för jobbet. Det finns antagligen en riktig kvinna med större kompetens att styra än denna förvirrade man, om det är könsfördelningen som är den intersektionella regimens avgörande faktor.
Haha du är för mycket. Hon har ju redan visat prov på kompetens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in