2021-12-01, 10:02
Medlem
Hur kan det komma sig att vaccinbevis inte mottas med större skepsis i de breda folklagren? Jag tror att den stora massan nu är så pass investerad i vaccinationskampanjen att en rimlig skepsis mot villkorad frihet inte infinner sig i särskilt stor utsträckning.

Ingen vill ”stå med hundhuvudet” och erkänna att vaccinationskampanjen inte har lyckats stoppa pandemin. Däremot har många unga och friska pressats till vaccination i onödan, vilket dels utsätter dessa individer för risk för bl.a. hjärtproblem, dels riskerar förlänga pandemin då en bred och långvarig T-cells immunitet hindras från att breda ut sig i en större del av populationen.

Hoppas Svensson vaknar till nu när det snart är dags för spruta 3 och 4 för att få förlängt vaccinpass.

Läs gärna Bio-Medico Legala nätverkets remissvar till Socialdepartementet gällande införandet av vaccinpass av smittskyddsåtgärd: https://checkfact.org/wp-content/uploads/2021/09/Bio-Medico-Legala-Na%CC%88tverket-remissvar-Socialdepartementet2291.pdf?fbclid=IwAR3Ydbnv9rZ-GuCVDr2 oXJ1X4Rez4TwWb6k7dKMpr2FcLcKU9I1V6nwpAc8
Citera
2021-12-01, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Synd att social media tog ned en video på när en rad poliser stormade en resturang... Dagens nya "kriminella" (tror det var i Frankrike)..ja Du har väl ditt injektionspass-booster nr4!!? Du har väl mask på dig när du rör dig från bordet till beställning??! Tar sig in och gör den lilla restaurangen smockfull...

"Have you been a good little nazi"
https://www.youtube.com/watch?v=052iTp04DRY

Viktigare att politiker som ska rösta för eller mot förslag är "vaccinerade" & msm-troende än att de får vara med och rösta..? Såg ett exempel för ca en vecka sen där man uteslöt o"vaccinerade" i röstningen om dan Andrews lockdown bill... (FB) Vem kunde ana att världens främsta diktatur är Australien!
(FB) Live: det ekar fuck dan andrews och " kill the bill" i Melbourne utanför parlamentet

Viktigare att brandmän (och annan vård & räddningspersonal) som gått igenom eld och räddat liv, egendom och natur under hela "pandemin" ska vara "vaccinerade" än att släcka eld? För att...? Skydda de vaccinerade? Twilightzone... Samma med andra yrkesgrupper, men dessa brukade ju vara viktiga enligt många före "coooovid"

https://m.youtube.com/watch?v=jwo_JGLfTsk
Have covid scientific debate been shut down - några ord av Russel brand - tycker han har en väldigt lik inställning som mig i detta..inte allt, finns videor som jag gett nedröst på med, men... (FB) Russel Brand podcast "Pandemin har gjort dollarmiljardärer i snitt 50% rikare" m.m.

Och majoriteten står och hurrar och hejjar på
Då är det väl demokrati.. eller...
Citera
2021-12-01, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakn
Jag tycker att ni ovaxinerade ska förbjudas att vistas utomhus. Arest i hemmet tills ni tänkt färdigt. Klarar ni inte av ett liv i samhället så ska ni inte leva bland oss andra som tar ansvar.
  1. Ni har gapat om att vi ska dö som flugor - vi lever fortfarande!
  2. Ni pratar om att vi sprider som ni - ja? Det är inte det saken handlar om, men eftersom ni har otur när ni tänker fattar ni inte att det handlar om belastning på sjukvård när era feta kroppar ska läggas i in och sövas ner på IVA. Ni fattar inte att vaccinet hindrar nya typer av Covid.
  3. Ni anpassar er efter regler i trafiken, det är INTE en rättighet att få köra mot rött i trafiken. Det är inte en rättighet att välja egen hastighet för "staten ska inte bestämma över mig".
  4. När situationen för oss alla ändras får man anpassa sig, på savannen hade ni blivit uppätna av lejon eller ihjälslagna av flocken. Idag belastar ni oss andra med sjukvårdskostnader mm.

Antivaxare är jordens avskum. Ni är de typer som förråder hela nationer i krig. Jag hade inte önskat er närvaro för ni är slödder.
Som sagt, jag hoppas att reglerna utökas så att ni bara får gå till matbutiken. Gå hem och dra något gammalt över er.

Hahaha...du är ju dum på riktigt!!
Det är väl så att ett virus muterar om sig om det stöter på motstånd, oavsett om det är vaccin eller antikroppar. Så där bidrar isf vaccinerade minst lika mycket, om inte mer.
Sen är vi inte feta heller, tror att det är dom feta som vaccinerat sig iaf en större andel.. Då dom tillhör en riskgrupp..
Lycka till!
Citera
2021-12-01, 10:05
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Det är ett krav att ha ett vaccinationspass för att få delta i sammankomster med fler än 100 personer.

Förstår du?
Ja jag förstår det men det är ju helt frivilligt att delta i dessa sammankomster så ingen drabbas av det heller.
Citera
2021-12-01, 10:06
Medlem
Citat:
Det är ett krav att ha ett vaccinationspass för att få delta i sammankomster med fler än 100 personer.

Förstår du?
Mata inte trollet.
Citera
2021-12-01, 10:12
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Jag tycker att ni ovaxinerade ska förbjudas att vistas utomhus. Arest i hemmet tills ni tänkt färdigt. Klarar ni inte av ett liv i samhället så ska ni inte leva bland oss andra som tar ansvar.
  2. Ni pratar om att vi sprider som ni - ja? Det är inte det saken handlar om, men eftersom ni har otur när ni tänker fattar ni inte att det handlar om belastning på sjukvård när era feta kroppar ska läggas i in och sövas ner på IVA. Ni fattar inte att vaccinet hindrar nya typer av Covid.
  3. Ni anpassar er efter regler i trafiken, det är INTE en rättighet att få köra mot rött i trafiken. Det är inte en rättighet att välja egen hastighet för "staten ska inte bestämma över mig".
  4. När situationen för oss alla ändras får man anpassa sig, på savannen hade ni blivit uppätna av lejon eller ihjälslagna av flocken. Idag belastar ni oss andra med sjukvårdskostnader mm.

Antivaxare är jordens avskum. Ni är de typer som förråder hela nationer i krig. Jag hade inte önskat er närvaro för ni är slödder.
Som sagt, jag hoppas att reglerna utökas så att ni bara får gå till matbutiken. Gå hem och dra något gammalt över er.
Jag har inte gapat ett dugg om att någon ska dö som flugor. Jag tror inte vaccinen särskilt farliga alls, har ingen åsikt om det. Men är tveksam, det är en onödig risk..för lite testade. Inget om alternativ som stärker immunförsvar och hälsa.. indikationer om att idrottsmän som fått dåliga effekter av vaccinet blivit ombedda att inte säga något. Statistik manipulerad för att passa narrativet. Bara teaterpropaganda som driver på om att miljarder doser vaccin $ka pu$ha$ ut💰💰💰🤑

Censurerad diskussion . Inte vetenskapligt alls. Jävligt onödiga vaccin för dem flesta, men finns det miljarder och åter miljarder att tjäna på dem är inte det lika viktigt. Bokstavligt talat lastbilslaster med stålar i industrierna relaterade till detta 🚚💰💰🚚💰💰🚚💰💰🚚💰💰🚚

Det är den lättpåverkade och köpta politiken och propagandan för att pusha narrativen av stört rika företag som är (del av) problemet. Och hur det används för att strama åt frihet med ursäkt av "covid", att det införs någon sorts medicinsk diktatur.

Tystande av läkare, sjukhuspersonal (inte bara genom social stigma men som är ett problem) men de som har synpunkter som;
Att de inte är långtidstestade nog, inte testade i kombination med andra mediciner, inte är testade nog i samband med graviditet, och sådant, blir censurerade, bortplockade från media m.m.

Vet inte om du är på riktigt, men svarar ändå utifall att... För du vill väl ha det som i Melbourne där folk blir nedbrottad av 3-4 poliser för att sitta i en park. (ja inte just nu då när det varit hundratusentals ute på gatan och demonstrerat mot parlamentets fortsatta försök att få igenom ännu strängare pandemi-lagar.

Antagligen är det många ute idag med, som massmedia, som vanligt manipulerar sina siffror/censurerar/väljer att inte rapportera om när det går emot narrativen.

https://www.youtube.com/watch?v=kCQaUYi1ZLE
"Varför vet Australien inte om att det var hundratusentals ute på gatorna?" (Ej exakt citat/översatt)

https://www.youtube.com/watch?v=DNXQ2pAa8C4
"No one has suffered through the "pandemic" as much as the pharma industry, so thank GOD they have people in the American government that can save them trillions of dollars"
Senast redigerad av Room531 2021-12-01 kl. 11:04.
Citera
2021-12-01, 10:13
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:

Lol
Citera
2021-12-01, 10:21
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Som sagt. Fega, äckliga undermänniskor är vad de är. Patetiska jävla kräk som inte vågar stå upp för någonting i tillvaron. Undergivna slavmänniskor som saknar existensberättigande.

När detta är över hoppas jag att alla dessa vaccinerade idioter går samma öde till mötes som de makthavare de grundlurats av. För hämnden kommer en dag, var så säkra.

Chilla din penis förihelvete. Problemet är inte andras val utan tvång av varandra. Du får tycka allt det där men du får inte agera så det går ut över andra. Lösningen är att lyckas fortsätta leva med människor som vill ha ihjäl varandra men som inte har det. Istället för att ha ihjäl sina fiender så vore det bättre att lyckas lugna dem om att man inte är deras.
Ingenting av det här har att göra med om man är vaccinerad eller inte utan att det inte är tydligt uttalat att rätten att hindra andra från att göra oss illa inte ger oss rätt att tvinga andra till att göra oss bra. Rätt till eget men inte andras. Andras får man om de vill ge det så man vill att andra ska vilja ge, men ingen får ta för att de skulle ha rätt att få. Ingen som velat mig illa har förstått att jag ville dem väl.
Amen.
Senast redigerad av Bara-Robin 2021-12-01 kl. 10:23.
Citera
2021-12-01, 10:22
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är ju samma sak med Vaccinationsbeviset sedan är det ju bara att förnya det...

Jag kan ha fel... Men ett tillfrisknandebevis kan du inte få om det är mer än sex månader sedan som du testade positivt för Covid (i mitt fall 18 månader).
Citera
2021-12-01, 10:23
Medlem
Citat:

Så alla skall vaccinera sig mot ett virus med 99,74% chans för överlevnad?

Och 80% av alla som dött var ca 85 år med 2-6 bakomliggande sjukdomar?

Hur mår du ?

The ten points of the Nuremberg Code

1:The voluntary consent of the human subject is absolutely essential. This means that the person involved should have legal capacity to give consent; should be so situated as to be able to exercise free power of choice, without the intervention of any element of force, fraud, deceit, duress, overreaching, or other ulterior form of constraint or coercion; and should have sufficient knowledge and comprehension of the elements of the subject matter involved as to enable him to make an understanding and enlightened decision. This latter element requires that before the acceptance of an affirmative decision by the experimental subject there should be made known to him the nature, duration, and purpose of the experiment; the method and means by which it is to be conducted; all inconveniences and hazards reasonably to be expected; and the effects upon his health or person which may possibly come from his participation in the experiment. The duty and responsibility for ascertaining the quality of the consent rests upon each individual who initiates, directs, or engages in the experiment. It is a personal duty and responsibility which may not be delegated to another with impunity.[13]
Senast redigerad av gilipolla 2021-12-01 kl. 11:00.
Citera
2021-12-01, 10:24
Medlem
Citat:

Förstår du?

Det är en rekommendation
Citera
2021-12-01, 10:26
Medlem
Så, idag är dagen.

Hur fungerar det? Tar vi upp telefonen eller ett papper som visar vaccinintyget som en kontrollant sedan skannar av QR-koden på, eller visar vi bara upp intyget och kontrollanten går i god tro om att intyget inte är förfalskat?

Jag är medveten om att man skannar QR-koden vid resor osv, däremot har jag svårt att se att nattklubbar exempelvis har ett system att tillgå för att utföra dessa handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in