2021-12-01, 10:20
Medlem
Comitiums avatar
Är jag ett hot mot tandläkaren?

Nu har jag varit förkyld i 10 dagar med jobbig hosta som dock är mycket bättre nu, fast fortfarande lite kvar. Feberfri hela tiden. ”Fullvaccinerad. Har inte testat för något. Tandläkaren har förberett för en bro där tyvärr den tillfälliga bron som jag fick har fallit bort. Jag fick tandläkaren att klämma in mig på en återbudstid, nu på fredag kl. 08.00. Annars kanske jag får vänta till den 17/12.

Min fråga är: Ska jag gå? Eller är jag ett hot mot tandläkaren? Om det inte vore för tandläkar besöket så skulle jag känna mig hyggligt bra. Men med tanke på tandläkarbesöket är jag väl inte riktigt hundra.

Ge mig ett råd! Helst inga av typ gå och dränk dig.
Senast redigerad av Comitium 2021-12-01 kl. 10:24.
Citera
2021-12-01, 10:24
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nu har jag varit förkyld i 10 dagar med jobbig hosta som dock är mycket bättre nu, fast fortfarande lite kvar. Feberfri hela tiden. ”Fullvaccinerad. Har inte testat för något. Tandläkaren har förberett för en bro där tyvärr den tillfälliga bron som jag fick har fallit bort. Jag fick tandläkaren att klämma in mig på en återbudstid, nu på fredag kl. 08.00. Annars kanske jag får vänta till den 17/12.

Min fråga är: Ska jag gå? Eller är jag ett hot mot tandläkaren? Om det inte vore för tandläkar besöket så skulle jag känna mig hyggligt bra. Men med tanke på tandläkarbesöket är jag väl inte riktigt hundra.

Ge mig ett råd! Helst inga av typ gå och dränk dig.
Ring och kolla med tandläkaren, om dom inte vill ha dig där när du är förkyld så kan dom skicka hem dig och då får du ändå betala. Men om du ringer och dom säger stanna hemma och det är innan 24 timmar till avtalad tid så slipper du betala.
Citera
2021-12-01, 10:25
Avslutad
om du inte har ett akut problem är det väll ingen fara att skjuta upp det?
Citera
2021-12-01, 10:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Gå och dr....nä men ring tandläkaren?
Citera
2021-12-01, 10:28
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Ring och kolla med tandläkaren, om dom inte vill ha dig där när du är förkyld så kan dom skicka hem dig och då får du ändå betala. Men om du ringer och dom säger stanna hemma och det är innan 24 timmar till avtalad tid så slipper du betala.

De kanske har har kommit att tro att jag är 100 procent bra. Jag känner mig jättevelig nu.
Citera
2021-12-01, 10:29
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Och vad säger att man inte känner sig lite halvsjuk även då?
Citat:
De kanske har har kommit att tro att jag är 100 procent bra. Jag känner mig jättevelig nu.
Köp bromhexin och svep om du har torrhosta, så går du dit och slutar vela.

Jävla fjantvärld, antingen är man sjuk eller så är man inte sjuk. Kanske bara jag som kan avgöra om jag är smittsam eller inte. Ni andra kanske inte kan det? Ta era vaxXXxin som lydiga får och vela om ni kanske känner er sjuka eller inte.
Senast redigerad av GoUoD 2021-12-01 kl. 10:31.
Citera
2021-12-01, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Och vad säger att man inte känner sig lite halvsjuk även då?

får man väll skjuta upp igen då eller så chansar man.
Citera
2021-12-01, 10:31
Medlem
Comitiums avatar
Citat:

Det är väl inte bra att gå i veckor utan den provisoriska bron. Det är liksom det som är problemet. Att gå nu på fredag och få bron fixad och smitta ner tandläkaren (kanske?) eller att vänta i flera veckor till nästa tillgängliga tid. Velig känner jag mig....
Citera
2021-12-01, 10:32
Avslutad
Citat:
Det är väl inte bra att gå i veckor utan den provisoriska bron. Det är liksom det som är problemet. Att gå nu på fredag och få bron fixad och smitta ner tandläkaren (kanske?) eller att vänta i flera veckor till nästa tillgängliga tid. Velig känner jag mig....

då får du väll ringa och säga hur läget ligger till
Citera
2021-12-01, 10:35
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
får man väll skjuta upp igen då eller så chansar man.

Jag lutar åt att chansa. Det kan ju inte vara bra att gå i veckor med de nedslipade tandstumparna i käften där bron ska fästas.

Tack alla för svaren. Det verkar landa i att faktiskt prata öppet med tandläkaren. Ärlighet varar längst. Jag tror att jag har fastnat lite i om jag ska "lura" tandläkaren att jag är friskare än jag är för att snabbt komma till som det heter.
Senast redigerad av Comitium 2021-12-01 kl. 10:41.
Citera
2021-12-01, 10:36
Avslutad
Citat:
Jag lutar åt att chansa. Det kan ju inte vara bra att gå i veckor med de nedslipade tandstumparna i käften där bron ska fästas.

lycka till

och dränk dig inte
Citera
2021-12-01, 10:44
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
lycka till

och dränk dig inte

Tack. Förr hade jag aldrig tvekat utan lagt upp fakta på en bricka för tandläkaren och överlämnat mig i hennes händer... Med åren har jag blivit mer tvärt om s.a.s....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in