2021-11-30, 21:49
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Du vet mycket väl hur det här fungerar, det är ganska fult att du lutar dig mot frånvaron av bevis som ett slags bevis. Jag skulle kunna samla ihop en massa citat från styrdokument från diverse myndigheter etc som nämner likabehandling, allas lika värde och andra kodord och kodtermer men jag tror inte att det är nödvändigt. Det är samma fenomen som gör det i princip omöjligt att få forskningsmedel för att forska om invandringens koppling till ökande kriminalitet, det är "mjukt" förbjudet. Det står inte i några officiella dokument men i praktiken så är det lika förbjudet som om det gjorde det.

Jag anser inte att den här "Lina" behöver slutenvård. Du verkar dock arg men jag tror att det är missriktat. Det är inte någon i den här tråden som har skapat din situation. Det är en massa ja-sägare som fått dig att tro att du kan bli kvinna/man. Du kan bli transperson, och förtjänar samma rättigheter och ett gott bemötande som alla andra. Ursäkta att jag antar en del grejer här men det är bara så det är.
Om du inte kan peka på ett förbud är mitt tips att du inte bör påstå att det finns ett. Vad sägs om den inställningen?

Beträffande dina rekommendationer till mig som person verkar de vara helt OT och jag lämnar dem därhän. Jag fattar ändå inte ett jota av dem.
Citera
2021-11-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Jag avskyr allt tjat om att nu har vi den första kvinnliga statsministern eller nu har vi den första minister-transan bla bla. Sen läser jag vad ni transfober skriver och då förstår jag det helt plötsligt.

Precis, den här tråden är så fylld av efterblivna kommentarer så det är imponerande till och med för att var flashback.
Citera
2021-11-30, 21:52
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Bingo. Lina Axelsson Kihlbom har givetvis haft massor med läkarkontakt under sin transition, och läkarna har av allt att döma inte bedömt att hon bör spärras in. Förstår du? Dina känslor står sig slätt mot sakkunskapen.

Precis. Och som vi nu har kunnat konstatera har din argumentation inget stöd i vetenskapen. Du kan inte förklara vilken diagnos Lina Axelsson Kihlbom har som skulle motivera en inspärrning, och du kan inte komma med någon vetenskaplig grund för påståendet att transsexualism skulle vara smittsamt. Du har bara dina känslor att komma med. Men fakta bryr sig inte om dem.
Du borde testa samma metod som transorna mot din frenetiska hysteri; Hugg ett sår i dig själv som du blir tvungen att desinficera och tömma på bakteriell slam för resten av ditt liv.
Citera
2021-11-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Bingo. Lina Axelsson Kihlbom har givetvis haft massor med läkarkontakt under sin transition, och läkarna har av allt att döma inte bedömt att hon bör spärras in. Förstår du? Dina känslor står sig slätt mot sakkunskapen.

Precis. Och som vi nu har kunnat konstatera har din argumentation inget stöd i vetenskapen. Du kan inte förklara vilken diagnos Lina Axelsson Kihlbom har som skulle motivera en inspärrning, och du kan inte komma med någon vetenskaplig grund för påståendet att transsexualism skulle vara smittsamt. Du har bara dina känslor att komma med. Men fakta bryr sig inte om dem.

Du försöker märka ord och misslyckas till och med med det. Du har fel i sak helt enkelt och det beror på sakförhållanden och inget "hat" som är så trevligt att fantisera om när förnuftet tryter.
Citera
2021-11-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Och detta ökar tusentals % på ett par år när individerna lämnar0t fosterstadiet för decennier sedan samtidigt som man får Pride-flaggor uppstuckna i röven på stan. Då måste man tro på tomten också säkerligen.

Det finns många missbildningar. Om en penis förlyckas i en olycka har inte han blivit hon för den delen heller.
Nej, jag ska ge dig rätt i att det finns en märklig förändring över tid. Antalet diagnosticerade med TS var ganska konstant från 70-talet till -00-talet (några tiotal per år). Då skedde en stark ökning av antalet diagnosticerade. Det var då främst kvinna-till-man-fallen som ökade.

Man kanske kan anta att överskottet på senare tid inte är genuint transsexuella.
Citera
2021-11-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Den merit som gav honom jobbet som skolminister var att ha låtit sin penis snittas.
Nej.
Citera
2021-11-30, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varför vill du veta det? Hon heter Lina, räcker inte det?

Han hette Klas. Nu heter han Lina.
Citera
2021-11-30, 21:55
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Du försöker märka ord och misslyckas till och med med det. Du har fel i sak helt enkelt och det beror på sakförhållanden och inget "hat" som är så trevligt att fantisera om när förnuftet tryter.
Jag hade gärna hållit med, men jag tror dessvärre först och främst på fakta. Och du har inte kunnat komma med några.
Citera
2021-11-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Han hette Klas. Nu heter han Lina.
Hur vet du det?
Citera
2021-11-30, 22:12
Medlem
Citat:
Nej, jag ska ge dig rätt i att det finns en märklig förändring över tid. Antalet diagnosticerade med TS var ganska konstant från 70-talet till -00-talet (några tiotal per år). Då skedde en stark ökning av antalet diagnosticerade. Det var då främst kvinna-till-man-fallen som ökade.

Man kanske kan anta att överskottet på senare tid inte är genuint transsexuella.

Man kan anta att det beror på omgivningsfaktorer. De ska tydligen ha andra diagnoser som Autism etc enligt tråden.
Citera
2021-11-30, 22:14
Medlem
Det finns inga transmän? Det är bara transkvinnor som tar plats och syns?
Jag skulle vilja se en svensk gift medelålders kvinna som berättar för sin man att hon känner sig som en man och han svarar att han accepterar henne som hon är. Och så klär sig transmannen som en karikatyr av en man. På samma sätt som transkvinnor alltid överdriver det dom ( som män ) anser vara kvinnligt.

Transmannen köper lösmustasch och flanellskjorta och keps och ett par gubbyxor, sedan står hen där bredvid sin man i ett reportage i en kvällstidning och berättar om sin manlighet och hennes man berättar för läsarna att han stöttar sin fru och älskar henne ändå.

Och pussar han hen på mustaschen.

Men sådant får man aldrig se.

Det är bara transkvinnor och transkvinnor och transkvinnor överallt
Citera
2021-11-30, 22:14
Avslutad
Citat:
Bemöt mina inlägg med fakta då och inte en massa felaktiga åsikter.

Nånstans är det ett systemfel att sossarna har betalda grupper som enskilt skapar konton på sociala medier och öser ut inlägg i ren propaganda. Vad fasen är det för fel på er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in