2021-11-30, 19:25
Medlem
gorillaglues avatar
Kan bli lite penibelt i möten med länder österut. Ska bli kul att läsa internationell vers. svensk press när detta sker. Annars hoppas vi nog allihop att den kan något.
Citera
2021-11-30, 19:27
Medlem
Det som är otrevligt är att den här personen blev just skolminister. Det man gör (och som inte alla tänker på) är att man samtidigt gör ett statement när man tillsätter en plats.

Det kan vara att näringsministern kommer just från näringslivet och alltså inte har jobbat i politiken hela tiden, det finns alltså en dokumenterad arbetslivserfarenhet. Detta är lika viktigt som vem det är och ger en signal om att "här tillsätts en person som kan arbetslivet på riktigt"

Det är alltså ett statement av sällan skådat slag när man nu installerar en transperson som skolminister, det betyder för mig att skolan knappast kommer att införa skoluniformer för flickor och pojkar, inte heller att det kommer att ges mer befogenheter till lärare att relegera eller omplacera elever som inte klarar att sköta sig. Det är en klar signal att flummet i skolans värld kommer att fortsätta. Att den välbehövliga uppstramningen inte kommer införas. Sedan kan jag ha fel, men signalvärdet "transperson och skolminister" indikerar inte i den riktningen.
Citera
2021-11-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Att höja personer med psykiska problem till skyarna skapar bara mer problem...
Hur vet du att Lina har psykiska problem?
Citera
2021-11-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Att höja personer med psykiska problem till skyarna skapar bara mer problem...
Har hen psykiska problem också, eller menar du att alla som avviker från din norm när det gäller könsidentitet är psykiskt sjuka? Du kan även utveckla hur du menar att denna minister skulle skapa mer problem.
Citera
2021-11-30, 19:30
Medlem
Priestcheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det som är otrevligt är att den här personen blev just skolminister. Det man gör (och som inte alla tänker på) är att man samtidigt gör ett statement när man tillsätter en plats.

Det kan vara att näringsministern kommer just från näringslivet och alltså inte har jobbat i politiken hela tiden, det finns alltså en dokumenterad arbetslivserfarenhet. Detta är lika viktigt som vem det är och ger en signal om att "här tillsätts en person som kan arbetslivet på riktigt"

Det är alltså ett statement av sällan skådat slag när man nu installerar en transperson som skolminister, det betyder för mig att skolan knappast kommer att införa skoluniformer för flickor och pojkar, inte heller att det kommer att ges mer befogenheter till lärare att relegera eller omplacera elever som inte klarar att sköta sig. Det är en klar signal att flummet i skolans värld kommer att fortsätta. Att den välbehövliga uppstramningen inte kommer införas. Sedan kan jag ha fel, men signalvärdet "transperson och skolminister" indikerar inte i den riktningen.

Tror signalvärdet är större kring att hon fick ordning på en riktig jävla problemskola. Spelar föga roll om hon är trans så länge jobbet görs bra. Tiden får utvisa det.
Citera
2021-11-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Folk har olika åsikter, ja.
Du har en annan har jag förstått, du verkar rösta Afs t ex och är emot vaccinet.
Så jag förstår att du känner dig upprörd, lite ledsen över att du inte kommit längre i ditt liv och så vidare. Du väljer att kriga här på FB!

Gulligt att du kollat upp min posthistorik och sedan försöker psykoanalysera mig utifrån det, haha. Jag är "lite ledsen" över att jag inte kommit längre i livet och är något så skrämmande som en tangentbordskrigare på FB! Älskar när folk ska försöka klappa en på huvudet men mest visar fram sin egen indignerade idioti.

Kanske borde du prova att spotta ut transpenisen ur munnen och försöka engagera dig i verkliga samtal med människor i stället. Så slipper du leva i chock över att det finns folk som har verkligt radikala åsikter, något en NPC som du förstås är helt främmande inför. Du vet verkligen inte varför du försvarar sinnessjuka transor, du är bara programmerad att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av T02
Jag respekterar olika åsikter. Men den dynga som du spred (sinnessjuka...) får väl jag argumentera emot likaväl som du argumenterade emot mig eller?

Har jag försökt hindra dig kanske? Jag vet inte ens vem du är, stackars dåre, och det var du som svarade på det jag skrev och inte vice versa.
Citera
2021-11-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Ah, det var transfobi igen fördolt i ett märkligt argument om ”överrepresentation” som inte går ihop (argumentet att en person kan på egen hand vara överrepresentation är givetvis absurt). Varför är hennes könsidentitet intressant för dig? Varför kan vi inte låta henne få leva som hon vill när det inte skadar någon annan?

Verkar som att du inte begriper frågan om överrepresentation över huvud taget, och ändå ger du dig in på vådliga och märkliga diskussioner om det. När någon sedan smäller dig på fingrarna - vilket inte är så svårt - så undrar du varför man drar upp frågan om överrepresentation...

Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Varför är hennes könsidentitet intressant för dig? Varför kan vi inte låta henne få leva som hon vill när det inte skadar någon annan?

Om en sinnessjuk transsexuell person sitter som minister i en svensk regering just genom sina perversa avvikelser har det väl för helvete lämnat privatlivets sfär? Ni får bestämma er här. Hon kan inte både vara "som vem som helst" och en "fantastisk, superradikal transsexuell kvinna Ääääntligen! Go GURL!"

Den här gubben i klänning och läppstift och eventuellt avhuggen penis skadar definitivt andra och transsexualism som fenomen skadar samhället och förpestar den offentliga sfären. Så var det med det.
Citera
2021-11-30, 19:43
Medlem
Smegmas avatar
Jag kan säga så här. Om min unge hade satts i en klass där klassföreståndaren är TRANSVESTIT så hade jag tagit min unge ur klassen OCH skolan.

PUNKT!
Citera
2021-11-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priestcheese
Tror signalvärdet är större kring att hon fick ordning på en riktig jävla problemskola. Spelar föga roll om hon är trans så länge jobbet görs bra. Tiden får utvisa det.

Skillnaden ligger i att en rektor verkligen kan göra skillnad på en enskild skola, som minister kan det vara så att man inte sätter sin fot på en enda skola, skolministern ska ha övergripande ansvar, det är en väsentlig skillnad.

Signalvärdet i att tillsätta en transperson är däremot något som alla lärare på alla skolor noterar. Det är en signal som verkligen går fram.

Signalvärdet är knappast åt hållet "skoluniform" utan mer åt "fortsatt flum"

Om sedan det kommer att bli så i verkligheten är ju svårt att sia om, jag skriver ENDAST om det som jag kallar ett statement. Man har gjort ett väldigt tydligt sådant med denna utnämningen.

Jag tror också det var viktigt att få fram en transperson av en annan anledning, bara för att "vinna racet" över andra länder. Oavsett hur det blir så kommer Sverige alltid kunna säg till andra länder att "vi var inte först, men vi var väldigt tidiga med en transperson i regeringen". Detta kommer man kunna göra oavsett om ministern i fråga är duktig eller inkompetent på tjänsten.
Senast redigerad av Revolutions 2021-11-30 kl. 19:47.
Citera
2021-11-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Då har vi en ny skolminister på plats. Första transpersonen. Jag tycker det är bra!

https://www.expressen.se/nyheter/forsta-transperson-att-bli-minister-i-regeringen/

https://www.qx.se/samhalle/220785/historiskt-besked-sverige-har-fatt-en-minister-som-ar-

trans/

Blev tydligen dubbelt här, kan skickas till papperskorgen om så önskas

Jo men du är kanske lite dum i huvudet också. Blir personen helt plötsligt kompentent för att den har bytt kön? Som andra påpekat; det är knappast den mest kompetente personen på plats. Det gäller väl för samtliga ministrar i och för sig.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Jahopp, då har Sverige fått sin första tramsperson i regeringen.

Då kan vi kryssa vi av det på clownvärldslistan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priestcheese

Har du läst i Aftonbladet att hon "fick ordning på en riktig jävla problemskola", eller vad är det för otroliga sanningsvittnen som säger det? Du tänker inte att det eventuellt kan finnas en agenda i att lyfta en transa till skyarna? Att diskutera med NPC:er är att ständigt behöva stångas med högstadieargument i stil med: "Men det stod ju i tidningen...", "De sa faktiskt på tv..." Otroligt många svenskar är på den beklämmande mentala nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in