2021-11-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Gött att iaf få med en man i regeringen.

Yes, äntligen en man som minister...
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du tycker inte om att en minister har kunskaper och erfarenhet från sitt område? Off topic: Blir intressant om Jimmie Åkesson aspirerar på en ministerpost...vad har han jobbat med?
Du tänkte kanske på Löfven och svetsning.
Citera
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Sverige var inte ett dugg politiks korrekt under alliansen 2006-2014. De gjorde precis tvärtom och tog bort skatter för miljonärer, sänkte bidrag, ökade avdrag för de som jobbade men minskade arbetslöshetspengen. Det går inte att förstå vad du menar.

Sådana här dumheter kan bara komma från någon som inte vet vad begreppen innebär (typisk Moderat). Massinvandring & homoäktenskap, mer PK kan det inte bli. Däremot har skatter och bidrag inget med saken att göra.
Citera
2021-11-30, 18:10
Medlem
Citat:
Jag bara utgår ifrån att kopplingen inkompetent och metoo och PK häger ihop. Och är motsatsen till kompetent och någon som kan driva en skola framåt mot kunskapsmål, som tydligen Axelsson kan. Människor som kan utföra saker bryr sig inte om PK, PK är bara prat. Fridolin bara pratade.

Befarar att du kommer bli besviken. Hon är nog varken mer kompetent eller mindre PK än Fridolin.
Citera
2021-11-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Rörande att du verkar tro att just detta freak är den enda som skulle kunna vara aktuell för jobbet. Det saknas inte extremt välmeriterade personer inom fältet högre utbildning i Sverige. Att jobbet går till en biologisk man som låtit skära av kuken och går runt i smink och klänning gör inte denna person till den mest meriterade. Men varför argumentera med dig om det? Det är inte som att du kommer lämna hbtq-sekten och ta några invändningar i beaktande.

Du har nu ägnat 19 inlägg i tråden åt att deklarera din aversion mot transsexuella och det står dig naturligtvis fritt men det var inte vad jag frågade om.

Jag undrade över dina påståenden om hennes kompetens:

Citat:
Nej, det är inte det minsta sannolikt att "hon" fått jobbet genom meriter

Citat:
Hon har inte fått jobbet på meriter

Jag ställer frågan igen:

Vad är det som gör att det är helt osannolikt att hon skulle vara meriterad för den här ministerposten?

Vad tycker du saknas bland hennes meriter?
Citera
2021-11-30, 18:11
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Sådana här dumheter kan bara komma från någon som inte vet vad begreppen innebär (typisk Moderat). Massinvandring & homoäktenskap, mer PK kan det inte bli. Däremot har skatter och bidrag inget med saken att göra.
PK är att vara för bidrag till de sämst ställda, och högre skatter för de som tjänar mest. Att inte veta det är generande. Massinvandringen skedde 2014-2016 när S satt vid makten, och mot Alliansens vilja. Huvudreglerna som gav problem de åren var initierade av MP som fick alldeles för stor makt, och det var svagt av Allians-regeringen att inte stå på sig där. De kunde aldrig tro att EUs gränser skulle falla så lätt.
Citera
2021-11-30, 18:12
Medlem
Citat:
Du tänkte kanske på Löfven och svetsning.
Nej jag tänkte på Åkesson. Ärligt vet jag inte vad han har jobbat med..du kanske vet?
Citera
Medlem
Citat:
Du tycker inte om att en minister har kunskaper och erfarenhet från sitt område?

Det är inte på de "kunskaperna" jobbet har tillsatts, utan på hbtq-poängen utnämningen medför. Tror man annat är man naiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Jag vet inte vad i H-E det ska va en merit att ha en kuk innanför trosan, endast ett tecken på bakomliggande psykisk sjukdom.

Om, OM vederbörande är meriterad och på det viset kvalificerad så har jag egentligen inga probs, bara pinsamt å va svensk, men det blir man dagligen påmind om ändå.
Det där blev dubbelfel. Hon är könskorrigerad och har inte det könsorgan du antyder.

Hennes meriter är:

Citat:
För vissa är Lina Axelsson Kihlblom känd som ”superrektorn” som vände utvecklingen i Ronnaskolan i Södertälje. Dåliga betyg, hög frånvaro och stök präglade grundskolan som ligger i ett av de områden som polisen senare betecknar som utsatt.

https://www.dn.se/sverige/superrektorn-ar-forsta-transpersonen-i-regeringen
Citera
2021-11-30, 18:13
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Nej jag tänkte på Åkesson. Ärligt vet jag inte vad han har jobbat med..
Och eftersom Löfven är svetsare och blev statsminister, vad kan du lära dig om kopplingen arbete och minister?
Citera
2021-11-30, 18:13
Medlem
Citat:
Nästan ingen har svårt att acceptera olikheter. Det behöver inte betyda att man måste acceptera det som är sjukt, det som är avvikande på ett skadligt och destruktivt sätt. Jag förstår att du köper hela det paketet - som inom ett par decennier även kommer innefatta pedofiler och andra "utsatta" sexuella minoriteter - men du kan inte utgå från att alla gör det. Du får väl lära dig acceptera att människor har olika åsikter.

Folk har olika åsikter, ja.
Du har en annan har jag förstått, du verkar rösta Afs t ex och är emot vaccinet.
Så jag förstår att du känner dig upprörd, lite ledsen över att du inte kommit längre i ditt liv och så vidare. Du väljer att kriga här på FB!

Jag respekterar olika åsikter. Men den dynga som du spred (sinnessjuka...) får väl jag argumentera emot likaväl som du argumenterade emot mig eller?
Citera
2021-11-30, 18:14
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Befarar att du kommer bli besviken. Hon är nog varken mer kompetent eller mindre PK än Fridolin.
Jag ger henne en chans. Hennes bakgrund borde vara oerhört mycket mer givande än Fridolin som var komvux-lärare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in