2021-11-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazzofiga
Döds rycket för omx ,såg det komma..

Ja, jag såg det inte komma..
Kollade Oljan, kollade OMX. Tänkte att eftersom oljan dyker kommer det dra med Dow jones.
Satsade på "XACT BEAR 2" och tog fram popcorn för att njuta.
Mycket riktigt. Oljan fortsatte ner och OMX med den.
Men så riktade jag min uppmärksamhet åt annat en stund, och när jag kommer tillbaks har OMX klättrat upp genom skyn.
Hade rätt om USA som gick ner 1% direkt, men OMX bara fortsätter uppåt???
Kan någon förklara för mig hur det är möjligt?

Mina Bear blev dyra och jag inser att inget kommer någonsin att krascha... Våra ledare har valt en penningpolitik som bara kommer att gå uppåt och kraschen som vi väntat på i åratal kommer aldrig. Det är lika bra och gå och få sig en serie jabbs i varje arm och ta det där globala ID't i pannan och belåna sig upp över öronen.
Citera
2021-11-30, 17:22
Medlem
HarrySvenssons avatar
Vilken fin kontraindikator du verkar vara. Amatör.

Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag tror ViX lär skjuta i höjden nästa vecka då Omicron kommer utplåna alla framsteg vi gjort med vaccinet.
För er som ligger lång kommer ni vara fucked - om ni inte köper puts som skydd.

Alla andra får skynda på att blanka.

Hur kommer ni handla nästa vecka?
Citera
2021-11-30, 17:28
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
Är du blind?
Citera
2021-11-30, 17:44
Medlem
Det är ointressant. Lika ointressant som Fukushima var för 10 år sedan när allt egentligen handlade om Grekland. Dagens Fukushima är Omikron. Folk repeterar sig som dumma papegojor och fokuserar på helt fel saker som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Vi får se. I det här fallet är jag övertygad om att jag har bättre koll än marknaden faktiskt även om jag trollat en hel del om corona i andra delforum.

Det är mycket möjligt att denna vinter blir den värsta hittills. Frågan är då vad politikerna gör när skiten träffar fläkten?

Som sagt så borde vi dock veta mer om 2-3 veckor. Vi måste bland annat få veta om vaccinen hjälper mot denna variant. Annars kan det bli väldigt väldigt illa för vården. Och låter politikerna vården kapsejsa?
Citera
2021-11-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson

Det är bara dumma cirkusdjur som säljer nu. Självklart kommer FED att utnyttja Omikron till att avstå från eskaleringen i tapering-programmet. Vad händer då? Börsen stiger.

Som sagt. Det är bara dumma packåsnor som säljer nu för att de är lika rädda höns som idioterna som står i en dum cirkus-kö utanför Coop för att få Omikron-sprutan.

Aftonbladet dikterar deras liv. Både hälsomässigt och finansiellt.
Citera
2021-11-30, 18:17
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Det är bara dumma cirkusdjur som säljer nu. Självklart kommer FED att utnyttja Omikron till att avstå från eskaleringen i tapering-programmet. Vad händer då? Börsen stiger.

Precis tvärtom skedde precis.

S&P500 ligger i skrivande stund nästan -2% på att Powell uttalade sig om eventuell tapering: https://www.marketwatch.com/story/stock-futures-tumble-anew-as-moderna-ceo-predicts-existing-vaccines-will-be-less-effective-against-o micron-variant-11638254957?mod=home-page
Citera
2021-11-30, 18:25
Medlem
Nej! Läs en gång till!

Vad som sägs är att de ska BÖRJA DISKUTERA det. Och om du hängt med de senaste 3 åren så har det från FED låtit något i stil med; "we are planning to begin to talk about x the next meeting".

En gång sa dom också "We will begin to talk about talking about it".

Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Precis tvärtom skedde precis.

S&P500 ligger i skrivande stund nästan -2% på att Powell uttalade sig om eventuell tapering: https://www.marketwatch.com/story/stock-futures-tumble-anew-as-moderna-ceo-predicts-existing-vaccines-will-be-less-effective-against-o micron-variant-11638254957?mod=home-page
Citera
2021-11-30, 18:31
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Nej! Läs en gång till!

Vad som sägs är att de ska BÖRJA DISKUTERA det. Och om du hängt med de senaste 3 åren så har det från FED låtit något i stil med; "we are planning to begin to talk about x the next meeting".

En gång sa dom också "We will begin to talk about talking about it".

Nja, det ska ske ett "beslut" i närtid. Nu väger givetvis alla Powells ordval på guldvåg för att få en uppfattning om vad som menas i tid och otid, men det är ju ganska solklart kan jag tycka.

Citat:
Powell, testifying alongside Treasury Secretary Janet Yellen, told the Senate Banking Committee that it would be appropriate given the present economic backdrop to consider speeding up the tapering process, with a decision to come after reviewing the latest jobs and inflation data ahead of the central bank’s mid-December policy meeting.
Citera
2021-11-30, 18:37
Medlem
Haddock93s avatar
Sedär ja, visste väl att det fanns en anledning till att HSI stängde nedanför bulltrenden på månadsgrafen, vi är påväg in i en björnmarknad på riktigt nu och FEDs kommentarer stödjer den tesen!

Djup recession eller depression att vänta damer och herrar med tanke på allas skulder.
Citera
2021-11-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Sedär ja, visste väl att det fanns en anledning till att HSI stängde nedanför bulltrenden på månadsgrafen, vi är påväg in i en björnmarknad på riktigt nu och FEDs kommentarer stödjer den tesen!

Djup recession eller depression att vänta damer och herrar med tanke på allas skulder.
Du är permabjörn och därmed utesluten från alla typer av seriös diskussion på ekonomiforumen. Kanske skulle köpt in dig förra våren när du baissade som en galning här på forat så kanske hade du kunnat gjort dig en hacka istället
Citera
2021-11-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Du är permabjörn och därmed utesluten från alla typer av seriös diskussion på ekonomiforumen. Kanske skulle köpt in dig förra våren när du baissade som en galning här på forat så kanske hade du kunnat gjort dig en hacka istället

Ingen idé att diskutera med dessa permabjörnar.

De använder sig av oseriösa argument och tror att vi andra går på dem.

Lite som lund-nogo-zone\paris24.

Hade man lyssnat på dessa idioter så hade man gått miste om en förmögenhet. Enligt lund-nogo-zone/paris24 så var Apple övervärderat på 50 usd/aktie… apple ligger idag på 160.
Citera
2021-11-30, 19:08
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet

Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Ingen idé att diskutera med dessa permabjörnar.

De använder sig av oseriösa argument och tror att vi andra går på dem.

Lite som lund-nogo-zone\paris24.

Hade man lyssnat på dessa idioter så hade man gått miste om en förmögenhet. Enligt lund-nogo-zone/paris24 så var Apple övervärderat på 50 usd/aktie… apple ligger idag på 160.

Är ingen permabjörn, absolut inte. Däremot realist. Jag köper mig lång när tillfället ges.

Nu är inget sådant tillfälle, och ni kommer inte med några konkreta argument till varför jag har fel. Bara massa "du är en permabjörn, du är inkompetent, du kan ingenting" men ingen konkret fakta. Vilket tyder på dålig kunskap eller bara att ni inte har några och tror att marknaden alltid går upp (visst har det varit så länge men då har vi varit i en tjurmarknad i 10+ år, varar inte för evigt). Ni kommer märka att jag får rätt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in