2021-11-30, 14:21
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Då har vi bokstavligen psykiskt sjuka människor på ministerposter även om det inte blir så länge, det var väl tanken bakom det där. Sen vill hon förhoppningvis vara ett positivt exempel för transpersoner så hon lär väl inte gå helt bananas med LBGTQ-politik och pedofiliförespråkande.
Citera
2021-11-30, 14:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
Okej - inte så illa som det skulle kunna varit. Verkar som hen arbetat och fungerat i samhället sen tidigt 90-tal. Att det skulle finnas en mirakelskola i Södertälje, med fantastiska resultat, tror jag helt enkelt inte på - men skolan i fråga kanske är mindre dålig än de flesta andra skolor i Södertälje...

Hade ingen aning om att sådana här operationer genomfördes så tidigt som i början av 90-talet. Verkligen fascinerande att Lina faktiskt är gift med en man...

Efter att ha läst Wikipedia inlägget så är min slutsats att det här hade kunnat vara mycket värre än det faktiskt är. Personen verkar mentalt stabil. åtminstone till det yttre och lever ett hyfsat normalt liv. Det verkar som att hen tillhör den minoritetet av könsdysforiska personer som faktiskt funkar som kvinnor. Jag gillar fortfarande inte fenomenent - men jag känner ingen akut panik.

Men vänta bara hur feministregeringen kommer försöka plocka internationella PK-poäng, genom att framhäva att Lina är i regeringen. Ojojoj så progressivt Sverige är! En extra poäng på globalistindexet och en guldstjärna från Soros!

Jag blir lite fascinerad av att man genomgår den transformationen (från man) till att bli ihop med en man. Kanske hade det varit så enkelt att psykologen kunde förklarat för Lina att han är bög? Hade ju sparat samhället en del resurser.

Javisst, nu lär HBTQ-translobbyn få vatten på sin kvarn. Undras vad de kvinnliga ministrarna tycker om att ha "Lina" på damtoaletten? Nu är ju hon kastrerad så där är ju faran mindre, men ändå.
Citera
2021-11-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, det är som en gammaldags cirkus med dvärgar (Morgan) och nu skäggiga damen.

Den gråtande clownen steffe har slutat!

Jag gissar på att Lina har asperger. El nått. Narcissist kanske. Varför sånt behov av att exponera sitt låtsaskön?

Skolminister också, mkt sjukt. Barnen måste skyddas från de här övergreppen, att lura dom att tro att dom är någon annan, allt blir bättre med hormoner och skalpeller osv.

Just skolminister är extra problematiskt.
Citera
2021-11-30, 14:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Fast spelar det någon roll?

I vilket sammanhang?
Citera
2021-11-30, 14:27
Medlem
orgonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia: Lina Kihlbom
År 2019 kom boken Ingen vet egentligen vem jag är.

Intressant att denna frågeställning var aktuell TJUGO ÅR efter Lina opererat sig.

Men oroa dig inte Lina! Både Gud och alla celler i din kropp vet exakt vad du är.
Ingen snopp behövs. Din XY uppsättning av kromosomer är intakt i varenda cell.
Senast redigerad av orgonit 2021-11-30 kl. 14:33.
Citera
2021-11-30, 14:27
Medlem
Bimbolinas avatar
Lina är extremt kompetent för uppdraget (hon blev rikskänd som superrektorn som vände resultaten på en sunkig skola i Södertälje) och är inte en person som låter sig kuvas särskilt lätt. Inte konstigt att transfoberna här i tråden är förtvivlade — deras tid är uppenbarligen förbi.
Senast redigerad av Bimbolina 2021-11-30 kl. 14:29.
Citera
2021-11-30, 14:32
Medlem
Tycker nog att det är ganska illa. Inget om personen i fråga, kanske skulle kunna bli bra inom något annat område. Skolan har blivit ett slagfält för genuspolitik och propaganda och skulle behöva en person som flyttade fokus mot vetenskap och idrott/hälsa.

Skulle förmodligen passa bättre att ta hand om invandring och integration.
Citera
2021-11-30, 14:32
Medlem
orgonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Javisst, nu lär HBTQ-translobbyn få vatten på sin kvarn. Undras vad de kvinnliga ministrarna tycker om att ha "Lina" på damtoaletten? Nu är ju hon kastrerad så där är ju faran mindre, men ändå.

Detta med damtoaletter (eller bristen på sådana) i Sverige är en helt separat FB diskussion. Unikt i världen!
Som utlandssvensk i herrans massa år och kvinna tycker jag att det är extremt obehagligt att damtoaletter fasats ut i Sverige. Likaså tycker många andra kvinnor som besöker Sverige. Men det är helt i linje med att det inte finns någon skillnad på kvinnor och män.... Ja förutom när någon får könsdysfori förstås!

Naturligtvis är det mycket mer gynsammt för riktiga kvinnor att ha en toalett där man får vara ifred och sköta sin intimhygien som inte passar sig för manliga ögon ibland - eller helt enkelt sminka sig eller rent av fly undan någon jobbig karl. Även detta har feministhysterin i Sverige förstört.
Citera
2021-11-30, 14:35
Medlem
Kollar svts extrempk dokumentär.

Där konstateras att han "föddes i fel kropp". Som om det vore någon vetenskapligt. Fel kropp. Vem föddes i den kroppen? En evig själ genom själavandring?

Man är den som föds, like it or not. Jag skulle egentligen varit Usain bolt men det blev fel.

Det andra nyspråksbegreppet är "könskorrigerande". Det går inte korrigera en y kromosom. Ordet är ett pseudovetenskapligt trams.

Det finns några få som föds med missbildade könsorgan pga hormonstörningar. Där kan det vara aktuellt med en rekonstruktion av detta i viss mån. ( dessutom ett ökande fenomen av någon anledning)
Citera
2021-11-30, 14:36
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Tycker nog att det är ganska illa. Inget om personen i fråga, kanske skulle kunna bli bra inom något annat område. Skolan har blivit ett slagfält för genuspolitik och propaganda och skulle behöva en person som flyttade fokus mot vetenskap och idrott/hälsa.

Skulle förmodligen passa bättre att ta hand om invandring och integration.
Nu ligger hennes kompetens ju inom just skolfrågor, så då är det rätt givet att det är just skolminister hon blir. Jag menar, poster av den här digniteten bör tillsättas på meriter, och inget annat. Inte sant?
Citera
2021-11-30, 14:37
Medlem
orgonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag blir lite fascinerad av att man genomgår den transformationen (från man) till att bli ihop med en man..

Såg nu att de skilde sig 2013. De var alltså gifta i 5 år och hann adoptera två barn under denna period.
Citera
2021-11-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Nu ligger hennes kompetens ju inom just skolfrågor, så då är det rätt givet att det är just skolminister hon blir. Inte sant?
Varför skulle det behövas fackkompetens när det inte behövs på något annat departement?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in