2021-11-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Amineh Kakabaveh är utan tvekan en nationalist och en internationalist samtidigt. När de människor som står på spel är kurderna är hon nationalist. När Sverige betraktas som nation är hon en global feminist.

Hur kan någon bära två hattar samtidigt? Det går så klart. Kanske ska hon med i Socialdemokraternas parti till nästa val. Hon kan redan fått en hög plats på partilistan för Stockholm.

Hon är en hydra?

Reglerna borde helt klart ändras. Hon utnyttjar läget till 110% så hon är ju inte dum men det blir ju förskräckligt när hon får vad som kan liknas vid en vågmästarroll. Hon känns inte riktigt mentalt stabil.
Citera
2021-11-29, 21:11
Medlem
Ser på Aktuellt att Per Schlingman är med som nån form av expert, mig veterligen är han Reinfeldts arkitekt och minst lika osmaklig som Magdalena Andersson.
Citera
2021-11-29, 21:12
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Hon är en hydra?

Reglerna borde helt klart ändras. Hon utnyttjar läget till 110% så hon är ju inte dum men det blir ju förskräckligt när hon får vad som kan liknas vid en vågmästarroll. Hon känns inte riktigt mentalt stabil.
Fast just i den här omröstningen hade inte hennes mandat en avgörande roll.
Citera
2021-11-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
HAHAHA!!!

Dåren är för fortsatt massinvandring och befolkningsutbyte och du tar det som intäkt för integritet, när det egentligen är det motsatta. Batikliberaler av detta slag saknar moral och integritet och ger bort sitt land till analfabeter utan att få något tillbaka för det, inte en siffra rätt. Att inte följa partilinjen är för övrigt också att sakna moral (eftersom batikhäxan inte samtidigt lämnar partiet, hade hon gjort det hade det varit en annan sak).

Magdalena Andersson tackar för stödet genom att minska på massinvandringen.
Du verkligen dryper av förakt och hat. Hur känns det att leva med sig själv i en jävligt mörk håla?
Citera
2021-11-29, 21:20
Medlem
hashs avatar
Typiskt sossar, dom gör vad som helst för att ha statsminister-posten.
Hon tycks inte ha några problem med att styra Sverige med en borgerlig budget.
Citera
2021-11-29, 21:25
Medlem
kyrkstockens avatar
Nu kom det i alla fall fram att det var Mp som ljög om att de talat om att de skulle avgå. Vi undrade ju för några dagar sedan vem av Maggan och Mp som ljög.
Själv trodde jag det var Maggan som suktade efter statsministerposten, men tji fick jag.
Citera
2021-11-29, 21:30
Medlem
Tanuss avatar
Grattis IMF till statsministerposten!
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2021/01/magdalena-andersson-tilltrader-som-ordforande-for-imfs-hogsta-radgivande-organ/

Grattis Investor till statsministerposten!
https://www.hhs.se/en/persons/f/friberg-richard/

Sorry arbetare. Magdalena är inte er statsminister.
Citera
2021-11-29, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ixtapa
Du verkligen dryper av förakt och hat. Hur känns det att leva med sig själv i en jävligt mörk håla?

Jag lever inte i en mörk håla, men du avslöjade just dina drivkrafter, du tror att allt annat än att se världen i glada batikfärger är detsamma som att leva i en mörk håla och därför måste du upprätthålla en fantasivärld.

Skulle tippa att den liberala förrädaren Nina Lundström drivs av en liknande rädsla för det okända och att hon bröt med partilinjen och röstade gult idag av just denna anledning.

(Själv ämnar jag migrera till Spanien, så jag ser ljust på framtiden, Sverige är dock kört för alltid med dagliga skjutningar och våldtäkter, och det är bara början.)

Jag är dock mycket nöjd med att MP inte längre sitter i regeringen.
Citera
2021-11-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Ja, det är verkligens sinnessjukt att utländska människor med hjärtat kvar i sina gamla hemländer, som brinner för kurdiska frågor och terrororganisationer, sitter i VÅR riksdag och har inflytande. Tänk om detta var en kines eller ryss som krävde inflytande för Ryssland eller Kina! Sådant här ska vara brottsligt. Jag ser det som lika allvarligt som spionage.

Det der er sindssygt er at Socialdemokraterne tilbage i halvfemserne lavede en samarbejdsaftale med det Muslimske Broderskab.

Det der er fællesnævneren for Kurdere, Tyrkere og folk fra Mellemøsten, er at de er muslimer.

Når det kommer til stykket er muslimers fremgang og magt overordnet interne trakasserier imellem muslimske folkeslag, og det får Sverige at mærke nu.

Det muslimerne kunne tilbyde i halvfemserne var stemmer ved valg - det kunne Socialdemokraterne acceptere fordi muslimerne var få i antal - det er de ikke længere, og det udnytter de kynisk - Vi så det ikke komme - kan Socialdemokraterne nu jamre, men de ligger som de har redt, og nu forestår kun hård konfrontatorisk politik for at redde Sverige.
Citera
2021-11-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vi vet inte svaret på det ännu men kanske Annie kan bli lite mer samarbetsvillig nu.

Inte riktigt säker på vad du menar. Åt höger eller vänster? Vill man ens ha Annie i en högerregering?
Citera
2021-11-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...enda bra svaret är väl i så fall att nu är "Sveriges första kvinnliga statsminister-frågan" avklarad och medierna eller S kan inte dra detta kort igen i nästkommande val (+som bonus att inte Annie Lööf kan skriva detta på sitt CV, nu kommer hon istället att vara mer känd framgent som den femtekolonnare hon visade sig vara för de närande svenskarna).

Bra svar! Men så var du ju inte den anklagade heller😄
Citera
2021-11-29, 21:58
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag är dock mycket nöjd med att MP inte längre sitter i regeringen.

Vi talar om en reningsprocess. Det är väl hela kontentan med förra veckans och dagens bekräftade händelse. Samarbetet med Mp signalerar faran med att förlita sig på för små partier i ytterkanten.

- men S ger sig inte. Man samarbetar nu med V. Och ger islamister och kommunister stöd. L är nu redo att göra upp med S. Bra. Då försvinner L. Kvar blir S med C och V. Ingen har något gemensamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in