Resultat: Vilken är den bästa Big Brother-säsongen?
2000
14,29%
1 röster
2002
14,29%
1 röster
2003 (med Linda Rosing m.fl.
0%
0 röster
2004 (med Carolina Gynning m.fl.)
0%
0 röster
2005 Sverige-Norge
0%
0 röster
2006 Sverige Norge (Jessica Lingren m.fl.)
42,86%
3 röster
2011 (med Rodney och Gurkan m.fl.)
28,57%
2 röster
2012 (med Hanna Widerstedt m.fl.)
0%
0 röster
2014
0%
0 röster
2015
0%
0 röster
2020
0%
0 röster
2021
0%
0 röster
2021-11-29, 10:48
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Men då var det intressant för experimentet i sig.. Idag tittar fjortisar på det för att få se nån pissa på mattan när de är fulla eller knulla i nåt tält byggt av filtar..
Idag? Pissa på mattan och knulla under täcket var ju 2002 highlights.
Citera
2021-11-29, 10:54
Medlem
sebastian_s avatar
2002 med kitty, peter, alex ,benjamin, marie picasso och 2004 med oliver de paris och carolina gynning var de två klart básta säsongerna. Det programmet gav alltid extrema vårkänslor för mig. Från januari mórkret till maj solen.
Citera
2021-11-29, 12:31
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
2002 med kitty, peter, alex ,benjamin, marie picasso och 2004 med oliver de paris och carolina gynning var de två klart básta säsongerna. Det programmet gav alltid extrema vårkänslor för mig. Från januari mórkret till maj solen.

Tja, jag tycker ju snarare att säsongen mellan dom (2003 med Linda Rosing) var den bästa av de tre säsongerna. Sen håller jag helt klart med om att BB ska sändas just jan-maj. Vi nordbor behöver detta för att kunna stå ut med vintern.
Senast redigerad av Kurt1 2021-11-29 kl. 12:33.
Citera
2021-11-29, 12:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Tja, jag tycker ju snarare att säsongen mellan dom (2003 med Linda Rosing) var den bästa av de tre säsongerna. Sen håller jag helt klart med om att BB ska sändas just jan-maj. Vi nordbor behöver detta för att kunna stå ut med vintern.
Jag tyckte att den var for sunkig. Och det sager en del med tanke pa att det ar en dokusapa. Alla man den sasongen var halvsunkiga (speciellt den blonda skaningen) och trakiga forutom han Christian som verkade psykiskt instabil. OCh bland kvinnorna sa var Linda Rosing en sunkig version av Carolina Gynning och nagon annan tjej med svartfargat var en okarismatisk version av Kitty. Malin Gudmonsson som var sot och nagot mer elegant passade inte alls in.
Citera
2021-11-29, 13:13
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tyckte att den var for sunkig. Och det sager en del med tanke pa att det ar en dokusapa. Alla man den sasongen var halvsunkiga (speciellt den blonda skaningen) och trakiga forutom han Christian som verkade psykiskt instabil. OCh bland kvinnorna sa var Linda Rosing en sunkig version av Carolina Gynning och nagon annan tjej med svartfargat var en okarismatisk version av Kitty. Malin Gudmonsson som var sot och nagot mer elegant passade inte alls in.

Du intresserar dig betydligt mer för grabbarna än vad jag gör. Linda Rosing var riktigt sexig i BB. Carolina Gynning var förvisso också sexig, men jag störde mig på den där sunkige Paris-killen som fick ligga med henne. Kitty Jutbring däremot var ju ganska osexig, och Benji var väl ändå riktigt sunkig om nån.
Citera
2021-11-29, 13:15
Medlem
Jag skrev tidigare att ingen säsong varit den bästa.cGäller fortfarande
Citera
2021-11-29, 14:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Du intresserar dig betydligt mer för grabbarna än vad jag gör. Linda Rosing var riktigt sexig i BB. Carolina Gynning var förvisso också sexig, men jag störde mig på den där sunkige Paris-killen som fick ligga med henne. Kitty Jutbring däremot var ju ganska osexig, och Benji var väl ändå riktigt sunkig om nån.
Ja den fake fransmans pariskillen fran algeriet var bara for mycket. Men det var en kul krydda om an irriterande.

Benji var val iofs ganska sunkig men roligare att folja an nagon i 2003. Forutom han christian som sagt. Fick inte han Christian nagot psykbryt i en bur?
Citera
2021-11-29, 16:17
Medlem
DjPuttes avatar
Bästa var då Gurkan & Rodney var med...

Sämst orkar inte Fundera med det finns ngr inkluderat den som var samt den före!
Citera
2021-11-29, 16:21
Medlem
Säsongen från 2006, favoriterna var Jessica och Rickard
Citera
2021-11-29, 17:17
Medlem
Citat:
Jag hör till dom som anser att Big Brother 2011 var en ovanligt bra säsong. Kanske den bästa BB Sverige.säsongen någonsin.

2011 var väl typ sista säsongen innan värdegrundstjafset och pk-riet tog fart på allvar samtidigt som sociala medier kom och förstörde allt kul med alla värdelösa människor som helt plötsligt kunde göra sin röst hörd.

2012 åkte alla festprissar ut med huvudet före och en intetsägande kärring med städmani (som la sig 22 varje kväll) gick och vann hela eländet.
Citera
2021-11-29, 18:14
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 39diu320dji
2012 åkte alla festprissar ut med huvudet före och en intetsägande kärring med städmani (som la sig 22 varje kväll) gick och vann hela eländet.

Hon duschade naken och visade upp fittan, så helt tråkig var hon ju inte.
Citera
2021-11-29, 18:32
Moderator
Dr Kings avatar
Säsongerna 2000-2006 var helt överlägsna alla säsonger som kommit senare då det har blivit ett helt annat program. Allra bäst var första säsongen samt 2006. Första säsongen för att deltagarna (och publiken) då inte visste riktigt vad de kunde förvänta sig och det var oklart hur deltagarna skulle reagera på att vara instängda med varandra i 100 dagar. Bra var också att det var mycket färre jokrar då (om ens någon). Jokrar som kommer in efter ett tag och vet vilka grupperingar som finns och vad olika deltagare har sagt om varandra, vilka som är populära hos publiken o.s.v. tycker jag förstör mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in