2021-11-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennSvahn
Jag tycker Frida skall stå över stafetten i Lillehammer och satsa på sprint/distans där istället - det finns andra jag tycker bör få stafettvana istället, typ Moa Olsson och Anna Dyvik…

Sverige borde väl kunna ställa två stafettlag på benen?

Anna, Ebba, Moa, Frida
Maja, Emma, Louise, Charlotte
Citera
2021-11-29, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Sverige borde väl kunna ställa två stafettlag på benen?

Anna, Ebba, Moa, Frida
Maja, Emma, Louise, Charlotte

10 åkare uttagna så det blir inga problem.

Men jag hade kört Ebba-Frida-Moa-Maja A-laget. Med reservation för vad Ribom har för form.
Citera
2021-11-29, 14:06
Medlem
Vad är det för spårnät man kommer använda till helgen? Sjusjöens banor har ju faktiskt inte WC-status enligt homologeringssidan. Men man kanske skiter i sådana teknikaliteter? Eller så stämmer inte statusen.
Sprintbanan blir ju trevlig för Skistad. Tror inte hon duger likväl, men värt att nämna. Drömmen för henne om man skulle köra på Natrudstilen som ju är rena Dresden-banan.
Citera
2021-11-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vad har sprinten i Lillehammer med hennes OS-förberedelser i distans att göra?

Är det verkligen helt och komplett uteslutet med en Frida Karlsson i form på damernas sprintstafett första,tredje,femte sträckan?
F-n..Kalla har ju både VM Guld och OS silver i disciplinen,och personligen så tycker jag att Frida är en i grunden bättre sprinter än vad Charlotte varit..i alla fall i klassisk stil.
Citera
2021-11-29, 14:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Är det verkligen helt och komplett uteslutet med en Frida Karlsson i form på damernas sprintstafett första,tredje,femte sträckan?
F-n..Kalla har ju både VM Guld och OS silver i disciplinen,och personligen så tycker jag att Frida är en i grunden bättre sprinter än vad Charlotte varit..i alla fall i klassisk stil.

Jo, men den går ju i klassiskt på en tuff bana och Lillehammers sprint i fristil på en lätt bana.
Citera
2021-11-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jo, men den går ju i klassiskt på en tuff bana och Lillehammers sprint i fristil på en lätt bana.

Jepp,bara det att jag uppfattade dig som kategorisk när det gäller Frida och sprint i OS.
Citera
2021-11-29, 14:38
Medlem
På senare år eller egentligen sen hon blev senior har Skistad varit två hack bättre i hemmatävlingarna. Om det är p.g.a. att hon kunnat förbereda sig extra eller om banorna passat låter jag vara osagt. Kanske både och. Men nu verkar ju farten vara tillbaka iaf, så det beror väl på exakt hur lättåkt det blir då. Och om rivalerna tar henne på allvar eller glömt bort hennes styrkor blir också intressant.
Citera
2021-11-29, 14:41
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Vad är det för spårnät man kommer använda till helgen? Sjusjöens banor har ju faktiskt inte WC-status enligt homologeringssidan. Men man kanske skiter i sådana teknikaliteter? Eller så stämmer inte statusen.
Sprintbanan blir ju trevlig för Skistad. Tror inte hon duger likväl, men värt att nämna. Drömmen för henne om man skulle köra på Natrudstilen som ju är rena Dresden-banan.
Trodde också det var Sjusjöen förut. Men verkade som det är precis bredvid vanliga stadion. Sjusjöen är ju någon mil bort.
Citera
2021-11-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Trodde också det var Sjusjöen förut. Men verkade som det är precis bredvid vanliga stadion. Sjusjöen är ju någon mil bort.

Jaha, ok. Tog för givet att man behövde komma bort en bit i och med snösituationen.
Citera
2021-11-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
På senare år eller egentligen sen hon blev senior har Skistad varit två hack bättre i hemmatävlingarna. Om det är p.g.a. att hon kunnat förbereda sig extra eller om banorna passat låter jag vara osagt. Kanske både och. Men nu verkar ju farten vara tillbaka iaf, så det beror väl på exakt hur lättåkt det blir då. Och om rivalerna tar henne på allvar eller glömt bort hennes styrkor blir också intressant.

Samt att hon på hemmaplan kan lalla sig igenom kvart och semi givet att formen iaf är hygglig. Alldeles oavsett är såklart flacka banor att föredra för henne. Och kommer så alltid att vara.
Citera
2021-11-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Samt att hon på hemmaplan kan lalla sig igenom kvart och semi givet att formen iaf är hygglig. Alldeles oavsett är såklart flacka banor att föredra för henne. Och kommer så alltid att vara.

Tänkte mer på VC-tävlingarna som gått i Norge där hon lyckats med finaler, och sen inte varit i närheten av det någon annanstans. Men ja nationellt är det lite Dyvik över det(inga jämförelser i övrigt), får hon jäsa igenom kvarten blir hon farlig. Nationellt är det ingen som är ens i närheten av att hota henne från att ta tät.
Citera
2021-11-29, 14:54
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Dessutom är ju OS-programmet mer utdraget än VM-programmet så jag misstänker att det bara kommer vara sju svenska damer som kommer till start även om de är åtta i truppen, förutsatt att det inte blir några skador eller sjukdomar.

Måste fråga er som har järnkoll på skidsporten. Hur ofta får ni bevittna sådana här incidenter bland skidåkarna ute i skogarna? Är det något som kan bli mer frekvent under denna säsong?

https://nomoresilence.world/miscellaneous/the-sporting-athletes-video-reality-not-rarity/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in