2021-11-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boggierock
Hej . Jag har tagit dimor ett tag . Går det bra att ta en sub 8 timmar? Eller verkar inte subben något.

Har tagit blåbär ÷ iktorivil någon vecka men inga stora doser bara 1-3 mg
Det går bra. Sub blockerar inte dimor. Har själv tagit sub ett par timmar efter dimor. Men varför käkar du dimor? I russyfte? Det är ingen bra idé! Dimor är rejält farligt för både magen och hjärtat i höga doser. Jag har tyvärr själv gjort det så kan inte döma dig 😅 men det va väldigt längesen. Jag va ung o dum
Citera
2021-11-29, 05:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Det går bra. Sub blockerar inte dimor. Har själv tagit sub ett par timmar efter dimor. Men varför käkar du dimor? I russyfte? Det är ingen bra idé! Dimor är rejält farligt för både magen och hjärtat i höga doser. Jag har tyvärr själv gjort det så kan inte döma dig 😅 men det va väldigt längesen. Jag va ung o dum
Om du bara visste hur många ungdomar (främst) som är/var beroende av dessa, apoteken har i stort sätt slutat helt att sälja Dimor/Loperamid dels pga hur farliga, som du säger, dom är. Den finns fortfarande receptfritt på apotek men dom säljs i stort sett inte. Apoteken väntar på en läkemedelsklassning.
Citera
2021-12-01, 00:37
Medlem
boggierocks avatar
Citat:

Har ätit dimor i flera år tyvärr . Jävlar vad svår medicin att trappa ner. Fastna i det och mådde bra på det sen öka toleransen men har legat på 4-5 askar varje dag . Ska köpa på mig ett gång sub och sluta nu men
Ska jag bara ta sub istället för loperamid när jag slutar eller trappa ner samtidigt? Vad tycker ni?
Citera
2021-12-06, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Om du bara visste hur många ungdomar (främst) som är/var beroende av dessa, apoteken har i stort sätt slutat helt att sälja Dimor/Loperamid dels pga hur farliga, som du säger, dom är. Den finns fortfarande receptfritt på apotek men dom säljs i stort sett inte. Apoteken väntar på en läkemedelsklassning.
Fyfan va tragiskt! Inga droger är bra men loperamid är fan farligt! Betydligt hälsosammare med sub. Händer ju tyvärr då o då att någon dör av loperamid, eller permanent sabbar magen eller hjärtat. Sub är nog den opioid som är minst skadlig så länge man inte injicerar. Att dö av enbart sub är vad jag vet helt omöjligt. Det värsta som kan hända (förutom beroende) är att mab blir illamående och spyr. Är otroligt tacksam att jag inte ådrog mig permanenta skador när jag tog stora mängder loperamid för många år sedan. Minns att jag tryckte i mig 10 paket en kväll. Spydde som fan minns jag. Otroligt korkat! Dessutom är ruset inget att hänga i granen direkt.
Citera
2021-12-06, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boggierock
Har ätit dimor i flera år tyvärr . Jävlar vad svår medicin att trappa ner. Fastna i det och mådde bra på det sen öka toleransen men har legat på 4-5 askar varje dag . Ska köpa på mig ett gång sub och sluta nu men
Ska jag bara ta sub istället för loperamid när jag slutar eller trappa ner samtidigt? Vad tycker ni?
Räcker med enbart sub. Gör din kropp en tjänst o sluta med loperamiden för gått! Ta sub eller tram i framtiden om du blir opiatsugen men ge fan i loperamiden! Rätt vad det är så får du tarmvred och får gå runt med en påse på magen resten av livet. Eller om du har ännu mer otur så dör du av en hjärtattack. Inte värt för fem öre!
Citera
2021-12-08, 10:31
Medlem
Hur är det att bara byta rakt av från 10 mg Suboxone film till 10 mg vanlig sublingual tablett.?

Har för mig att jag läst eller hört från ssk på laro att filmen är bättre för det tas upp snabbare och bättre/mer med filmen, men nu under inläggning har de bara de gamla subuxone. Nån som vet om biotillgänglighet elr liknande? Får ju se hur jag mår men bra att kolla också. Fick första dosen för en halvtimme sen minst och har fortfarande smaken i munnen. .

Tänk när en B8a räckte en hel vecka... Nu har jag 10mg dagligen och folk påpekar att det är lite. Nu ska Benzo bort sen stabilisering, sîst suben förhoppningsvis.. ✌️
Citera
2021-12-08, 14:32
Bannlyst
Citat:
Fyfan va tragiskt! Inga droger är bra men loperamid är fan farligt! Betydligt hälsosammare med sub. Händer ju tyvärr då o då att någon dör av loperamid, eller permanent sabbar magen eller hjärtat. Sub är nog den opioid som är minst skadlig så länge man inte injicerar. Att dö av enbart sub är vad jag vet helt omöjligt. Det värsta som kan hända (förutom beroende) är att mab blir illamående och spyr. Är otroligt tacksam att jag inte ådrog mig permanenta skador när jag tog stora mängder loperamid för många år sedan. Minns att jag tryckte i mig 10 paket en kväll. Spydde som fan minns jag. Otroligt korkat! Dessutom är ruset inget att hänga i granen direkt.
Ja, jag hade ont invärtes när jag slutade. Min psykiater bokade akuttid till annan läkare för EKG, undersökning av lungor och njurar osv.
Citera
2021-12-10, 01:26
Medlem
Har egentligen subuxone filmen, men för tillfälligt tabletterna. Jag får samma dos men nu närmar sig dag 4 och jag börjar känna av opioid abstinens. Läkarna måste höja mig. Eller kan jag plocka ut 8an ur munnen för att snorta och så sätt få högre biotillgänglighet eller kommer naloxonet fucka till det? Läste att det gör de. Jag är inlagd, men de har inte filmen men påstår ändå att det ska vara likvärdigt men det är det inte.

Men jag läste på en broschyr att intranasalt kommer naloxonet tas upp och då blir jag kanske dålig istället?
Citera
2021-12-10, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppet321
Har egentligen subuxone filmen, men för tillfälligt tabletterna. Jag får samma dos men nu närmar sig dag 4 och jag börjar känna av opioid abstinens. Läkarna måste höja mig. Eller kan jag plocka ut 8an ur munnen för att snorta och så sätt få högre biotillgänglighet eller kommer naloxonet fucka till det? Läste att det gör de. Jag är inlagd, men de har inte filmen men påstår ändå att det ska vara likvärdigt men det är det inte.

Men jag läste på en broschyr att intranasalt kommer naloxonet tas upp och då blir jag kanske dålig istället?
Snorta suboxone funkar utmärkt, har själv gjort det. Märker ingen skillnad mellan suboxone och subutex. Tror att det är om man injicerar suboxone som man får dålig effekt.
Citera
2021-12-10, 12:16
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppet321

Inga problem alls att ta en näsa.
Citera
2021-12-10, 15:54
Medlem
Citat:
Snorta suboxone funkar utmärkt, har själv gjort det. Märker ingen skillnad mellan suboxone och subutex. Tror att det är om man injicerar suboxone som man får dålig effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Inga problem alls att ta en näsa.

Jag har från början själv kört subutex, snortat och under tungan, jag märkte skillnad på dem, subutexen kändes mer clean och bättre effekt, men kan säkert ha varit psykologiskt. Sen började jag på laro och har nu Suboxone och haft samma dos flera månader så därför blev jag lite fundersam eftersom det stod så. Jag kommer ju ändå få en högre halt av buprenorfinet i kroppen också så det kan inte stämma, kanske att jag till en början i så fall känner mig sämre men sen när buprenorfinet tagits upp så lär det försvinna. Jag ska åtminstone uppdatera. Tackar för svaren..
Citera
2021-12-11, 16:56
Medlem
Det funkade jättebra och jag har till och med klarat mig på mindre än halva dygnsdosen och jag mår bättre idag än tidigare dagar vid den här tiden med exakt samma mediciner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in