2007-07-25, 04:20
Medlem
Kupsans avatar
Rent allmänt så är många målvakter underskattade.

Mest överskattat i Sverigeär ju Taco-Svensson, saken är att han lyckas få till det när uppmärksamheten är som högst. Sista matchen i Elfsborg innan England så sätter han ett långskott, massa snyftrubriker "här tar han farväl med supermål" och tv-inslag med 17repriser.
Frisparken mot argentina, alla har sett den väl, minst 237ggr, han fick även göra om frisparken för tv.
När Kimpa var skadad och diskuterades intesivt om postionen så lyckas han få in 2 baljor, eller vad det var.
Citera
2007-07-25, 10:03
Medlem
JonnyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Tycker varken att någon du skriver är särskillt underskattad och tycker inte att Filippo Inzaghi är "sjukt överskattad". Finns betydligt större exempel än samtliga du skrev på båda åtalspunkterna.
Jag skrev att Inzaghi var underskattad, och visst det finns säkert spelare som är mer över eller -underskattade än de jag skrev, ville bara sätta igång en disskussion
Citera
2007-07-25, 10:07
Medlem
JonnyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Känns som att det bara leder till fanboy kommentarer när man ska diskutera spelares vara eller inte vara, hur många här på forumet kan ärligt säga att de har en helt netural syn och följer alla stora ligor slaviskt, bara ett ex. har själv sett tre matcher med united den här säsongen och i alla matcherna var Ronaldo värdelös, alltså är han överskattad i mina ögon rätt eller fel?
Nej det är han inte, men vi dömer inte heller en spelare efter tre matcher
Citera
2007-07-25, 10:38
Medlem
Inzaghi är otroligt överskattad som fotbollsspelare, däremot som avslutare är han vass. Men som fotbollsspelare finns hur många som helst som är bättre, och även har bättre balans än Pippo. Pipp, mannen som gett filmningen ett ansikte.

Sen så underskattade spelare, John O'shea är en av dessa grovjobbare, kan spela överallt på planen, och gör väldigt sällan en dålig match.
Citera
2007-07-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Rent allmänt så är många målvakter underskattade.

Mest överskattat i Sverigeär ju Taco-Svensson, saken är att han lyckas få till det när uppmärksamheten är som högst. Sista matchen i Elfsborg innan England så sätter han ett långskott, massa snyftrubriker "här tar han farväl med supermål" och tv-inslag med 17repriser.
Frisparken mot argentina, alla har sett den väl, minst 237ggr, han fick även göra om frisparken för tv.
När Kimpa var skadad och diskuterades intesivt om postionen så lyckas han få in 2 baljor, eller vad det var.

Och du har rent av missat vem som varit överlägset bäst i allsvenskan de senaste 2 åren och överglänst mongo-kim i landslaget?
Citera
2007-07-25, 10:48
Medlem
Argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Inzaghi är otroligt överskattad som fotbollsspelare, däremot som avslutare är han vass. Men som fotbollsspelare finns hur många som helst som är bättre, och även har bättre balans än Pippo. Pipp, mannen som gett filmningen ett ansikte.

Jag tror inte många som hyllar Pippo tänker på hans förmåga att jobba hem, hans bländande teknik, väldiga fysik eller det faktum att han skulle vara så allround att han lätt kunde gå ner på högerbacken. Folk kommenterar nog i allmänhet det faktum att han gör mål. Många och viktiga mål.

Sedan tycker jag inte att Gattuso är ett dugg underskattad. Snarare tvärtom. Hans vårtssvinsutseende, brist på teknik och fantastiska kondition gör att han blir mer av en myt än en man. Egentligen är han en hyggligt kompetent mittfältare som gör grovjobbet i Milan. Det finns dock många bättre på hans position.
Citera
2007-07-25, 12:58
Medlem
Shuyins avatar
Jag kan ju sitta här och skriva namn hela tiden.

Men ett par underskattade lirare är:

Alberto Gilardino
Adriano Leite
Rio Mavuba
Yohann Gorucuff (åtminstone i Sverige)
Adrian Mutu
Phillipe Mexes

Ett par överskattade spelare:

Johan Elmander
Frank Lampard
Gabriel Heinze
John Arne Riise
Fredrik Ljungberg
Gianluca Zambrotta
Arjen Robben
Citera
2007-07-25, 13:00
Medlem
Vicious_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den_gule
Och du har rent av missat vem som varit överlägset bäst i allsvenskan de senaste 2 åren och överglänst mongo-kim i landslaget?
Jag håller med dig.
Citera
2007-07-25, 14:28
Medlem
Wake333s avatar
Är det bara jag som tycker att Ljungberg har haft lite motsatta karriärer om man jämför Arsenal och landslaget.

Som någon nämnde så var väl toppen i Arsenal säsongen 01-02 då han vann dubbeln och fick pris som ligans bästa spelare. Sen har de år för år gått utför p.g.a av alla skador osv...

Landslaget tycker jag dock han blivit bättre och bättre för varje år som går. EM 2000 var ju en direkt mardröm, sumpade målchanser och inte mycket stämde. Det var alltså samtidigt som allting flöt på som bäst i Arsenal.

Men sen har de bara gått bättre och bättre. Senast i VM var han ju vår klart bäste spelare sett över hela turneringen.

Mycket har väl att göra med att landslaget de senaste åren mer och mer börjat spela på ett sett som passa Ljungberg bättre och mer fler "spelande" spelare.

Edit: För att hålla mig lite till topic, så är han varken underskattad eller överskattad riktigt. Utan väldigt beroende av rätt spelare i sin omgivning för att lyckas.
Citera
2007-07-25, 14:32
Medlem
WidingDaLeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag kan ju sitta här och skriva namn hela tiden.

Men ett par underskattade lirare är:

Alberto Gilardino
Adriano Leite
Rio Mavuba
Yohann Gorucuff (åtminstone i Sverige)
Adrian Mutu
Phillipe Mexes

Ett par överskattade spelare:

Johan Elmander
Frank Lampard
Gabriel Heinze
John Arne Riise
Fredrik Ljungberg
Gianluca Zambrotta
Arjen Robben

Håller helt med dig om att spelare som Philipe Mexes och Adrian Mutu är aningen underskattade
Citera
2007-07-25, 15:03
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WidingDaLeet
doni (atalanta) gör sällan en dålig match och gjorde några riktigt snygga mål förra säsongen

Borträknat årets säsong så har han väl varit mer eller mindre kass i 2-3 säsonger? Men visst, kan han bli så bra som han var i början i Samp så borde han vara aktuell för Gli Azzuri.

Den mest överskattade är Jesper Grönkjaer. Tycker han är oduglig på det mesta förutom att springa men ändå får han sjyssta kontrakt med stora klubbar. En blek variant av Johnny Bråttom.

I princip hela engelska landslaget kan läggas till, i synnerhet Lampard och Gerrard.
Citera
2007-07-25, 16:16
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den_gule

Ja och det är därför Mongo är på väg till Valencia för över 120 miljoner + Morientes och Taco lirar i Borås. När den övergången är klar så är ärkesopan och träbenet Taco för alltid bänkad Då finns det inget som kan ifrågasättas om Källströms plats i landslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in