2021-11-01, 03:19
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araziel
Det låter som priset en torped tar. Har du lojala killar i din kriminella krets gör dom nog det för mindre.
Det handlar inte om att en människas liv är så mycket värt. Det är att gärningen kostar så mycket.

Snacka skit, ingen gör det för mindre. Inte riktiga "gangsters" eller "torpeder". Möjligtsvis någon liten horunge till negerbarn, men dom har ändå ingen nytta av pengarna.
150k för att få någon klippt i sthlms gängmiljlöer, kan variera men inte mycket.
Citera
2021-11-05, 13:39
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Haha... 800k för en av Sveriges mest populäraste artister?
Skojar du med mig.
Över 1 miljon, LÄTT på 2-5mkr.
OM det nu är så att det var kontraktsmord.
Priset på dara är som minst 150k, som högst 300k. Kanske högre för att mjölka lite extra av einars pengar, men av min egna erfarenhet och insider info i STHLMS Gäng så vet jag att det är 150k för någon som inte är känd.
Fan! Hur vore det om alla (inte specifikt/enbart ovanstående trådskrivare) slutade diskutera den här OT popartisten Einár!!?? Finns det inte någon tråd för diskussioner om dito? Eller för den delen kpi för mord (iofs LITE mindre OT kanske, även om jag inte tror att någon fet bonus delades ut för detta)...
Citera
2021-11-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unknownnetwork88
Bra att han dog, de var på tiden förfan, han rappa Om D*ra må han vila ifrid, vem fan är denna svenne pojke leker med stora pojkar då blir du pepprad ensam i en port kastad som en VOI, hahahahahahahahahaha hans egna ord han fick smaka på lill kurris undrar om han led hoppas de verkligen, hahahahaha HAVAL är en man öga för öga lill kurris gör en rap låt nu i bårhuset med alla abdis och mustafas där du ligger, om 1 vecka du är historia en memeoria, hahahah kurris förfan du borde bara varit tyst som du är just nu hahahahah tack för denna parasit fick smaka bly synd att de inte var en ak 47 i hans ansikte de skulle vara pricket över iet hshshshshshhshshshshshahahagagagagagahahshsshshshs hhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahshshahsh shshshshsh

Haval är en golbög precis som resten i det målet. Snackar folks riktiga namn hit o dit i varenda chat. Hade jag vart yasin hade jag pepprat golbögarna direkt när dom kommer ut. Sånt riktigt smuts folk.
Citera
2021-11-11, 22:36
Medlem
Finns fortfarande ingen FUP?
Citera
2021-11-12, 07:42
Medlem
beckos avatar
stämmer det?
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Eftersom alla äldre åker in. Har VNT yngre, FLG / Shottaz yngre gått samman med HH?
För att då stå starkare mot DP och Bredängsnätverket.
+ Är det någon som har Muha***d Jallo*s Instagram. 16-åring lillebror till P.J som verkar ha försvunnit helt från sociala medier…
Hänger säkert en del i Akalla.
Citera
2021-11-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Ni som beskyller Einar för detta bör tänka noga några gånger extra. För det första är Einar inte dum nog att sätta sitt eget liv på spel. Han har i sin nya osläppta låt sjungit ”Varför ska jag kriga mot de?”, det betyder stt han lagt detta åt sidan och fokuserar på sina pengar och karriär. Det är som att ni läser er in i salla skvaller sidor och tror att Daro och Haval bara hade en enda fiende som om det vore Einar. Då måste ni även tro att alla Havals låtar om mord och beef handlar om Einar eller?

För det andra har jag via väldigt säkra källor fått veta att Daro varit i blåsväder ett tag pga att han ska ha golat. Han har även blivit varnad ett x antal gånger och visste att saker och ting stod på spel. Skillnaden mellan Daro och Haval är att Daro är ett mycket lätt byte, det är en sak säker. Så denna skjutningen hade med bestämdhet ingenting med Einar att göra. Daro var eftertraktad länge av en annan gruppering.

Ni måste sluta tro att det ni ser på rappscenen är det enda som pågår. Så är inte fallet. Haval och hans bror har haft problem sen way back och med tanke på all skit Haval är inblandad i (förutom Einar fallet) så är det inte sannolikt att Einar är den enda som har agg emot Haval eller hans bror. Det är farligt att spekulera som somliga gör, för det kan leda till mer hets, och än värre att en oskyldig person dör pga all hets. Akta er för att prata innan ni har fakta. Daro var en golare, och så var fallet.

HAHA Einar var en 19 årig jävla snorunge, klart som fan han sätter sitt liv för skiten, han trodde antagligen han var odödlig, hjärnan är inte ens färdigutvecklad i den åldern så hur smart tror du han var ens?
Citera
2021-11-14, 00:50
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
stämmer det?
Eh... i trådens post #1721 ovan frågar du ju "stämmer det" om din egen nedan länkade post, i en annan tråd...
(FB) Två män ihjälskjutna i port, Glömmingegränd, Tensta Stockholm 2021-08-16

Blir lite förvirrad kring syftningarna. Blev det fel? Eller hur tänkte du? Och så är jag också lite nyfiken på vad "VNT" står för... Vårby? Västerås? Får inte ihop det...
Senast redigerad av postaposcout 2021-11-14 kl. 00:57.
Citera
2021-11-14, 09:21
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postaposcout
Eh... i trådens post #1721 ovan frågar du ju "stämmer det" om din egen nedan länkade post, i en annan tråd...
(FB) Två män ihjälskjutna i port, Glömmingegränd, Tensta Stockholm 2021-08-16
Blir lite förvirrad kring syftningarna. Blev det fel? Eller hur tänkte du? Och så är jag också lite nyfiken på vad "VNT" står för... Vårby? Västerås? Får inte ihop det...
Vet inte vad VNT står för, kopierade in det från ett annat inlägg.
Vill kunna hålla redan på namn på aktiva gäng i trådarna.
Det skedde skjutningar varje dag, men efter en skjutning där 2 FLG ledare mördades respektive skadades, 2 häktades och 6 DP häktades så har det inte varit fler skjutningar.
Så jag undrar
- vann DP kriget
- blev det fred (äldre och mammor ville få ett slut)
- gick FLG och HH ihop mot DP (vissa har skrivit det i Einar-tråden)
FLG dominerande gatan innan och kunde gå i Rinkeby och Tensta, vissa menar att dom var 100 så även om dom förlorade sin ledning så ger väl inte resterande 96 upp?
Sen eftersom yngre verkar ta över efter 1-2 år, från SZ till FLG, så undrar man om nya yngre, typ SSA och TMT, kliver fram nu?
Fattar att SSA och TMT inte är gängnamn utan bara något man skriver, menar om nya tar över som kanske kallas SSA och TMT i media
Senast redigerad av becko 2021-11-14 kl. 10:07.
Citera
2021-11-28, 11:03
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Det skedde skjutningar varje dag, men efter en skjutning där 2 FLG ledare mördades respektive skadades, 2 häktades och 6 DP häktades så har det inte varit fler skjutningar.
Så jag undrar
- vann DP kriget
FLG dominerande gatan innan och kunde gå i Rinkeby och Tensta, vissa menar att dom var 100 så även om dom förlorade sin ledning så ger väl inte resterande 96 upp?
Sen eftersom yngre verkar ta över efter 1-2 år, från SZ till FLG, så undrar man om nya yngre, typ SSA och TMT, kliver fram nu?
Fattar att SSA och TMT inte är gängnamn utan bara något man skriver, menar om nya tar över som kanske kallas SSA och TMT i media
VNT förkortning på Vårby nätverket
Citera
2021-11-28, 11:45
Medlem
Citat:
Så jag undrar
- vann DP kriget

SSA är ”Tensta versionen” av FLG som består av Hoodz,piraten,Navy och flera
Citera
2021-11-28, 11:55
Medlem
George1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
HAHA Einar var en 19 årig jävla snorunge, klart som fan han sätter sitt liv för skiten, han trodde antagligen han var odödlig, hjärnan är inte ens färdigutvecklad i den åldern så hur smart tror du han var ens?

Hjärnan måste väl ändå va färdigutvecklad vid 19års ålder??
Citera
2021-11-28, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av George1
Hjärnan måste väl ändå va färdigutvecklad vid 19års ålder??

Runt 25 är den färdigutvecklad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in