Citat:
Tror Zimma blev häktad i sin frånvaro förra veckan ungefär, hans vän lär ha blivit häktad 6/10 men Zimma lär ha blivit misstänkt mycket senare än så. Sen är Slice minst lika beslutsfattande som Zimma, om inte mer.
Nisse gled ifrån kurderna i Västerås på sistone pga pengartjafs även där. Men det hade inte spelat så stor roll om dom inte hade gjort det heller som sagt. Det man måste förstå med Nisses alla konflikter är att det grundar sig i tomma löften från honom. Hans barndomsvänner övergav honom för att han lovade dom att dom skulle ta över dalen tillsammans så fort pengar från musik började komma in och skulle investeras i droger som hans lag skulle pusha vidare. Hans tjafs med SSTV om dom 20%. Hans tjafs med Västerås om utebliven betalning på en klumpsumma, däremot har Kardo 20% på kontrakt, som Nisse sen tyckte att han inte gjort sig förtjänt av och försökte gå runt. Hans tjafs med HH likaså, utebliven betalning av tjänster. Det är en röd tråd igenom hela hans karriär att tomma löften lett till konflikter och brustna relationer. Det är löften han enkelt har kunnat hålla men inte lyckats finta sin morsa på ett snyggt sätt att lyckas betala ut det.
Nisse gled ifrån kurderna i Västerås på sistone pga pengartjafs även där. Men det hade inte spelat så stor roll om dom inte hade gjort det heller som sagt. Det man måste förstå med Nisses alla konflikter är att det grundar sig i tomma löften från honom. Hans barndomsvänner övergav honom för att han lovade dom att dom skulle ta över dalen tillsammans så fort pengar från musik började komma in och skulle investeras i droger som hans lag skulle pusha vidare. Hans tjafs med SSTV om dom 20%. Hans tjafs med Västerås om utebliven betalning på en klumpsumma, däremot har Kardo 20% på kontrakt, som Nisse sen tyckte att han inte gjort sig förtjänt av och försökte gå runt. Hans tjafs med HH likaså, utebliven betalning av tjänster. Det är en röd tråd igenom hela hans karriär att tomma löften lett till konflikter och brustna relationer. Det är löften han enkelt har kunnat hålla men inte lyckats finta sin morsa på ett snyggt sätt att lyckas betala ut det.
Gled isär? Vad kunde dom Västerås kurderna göra för han från häktet? Stress åkte ju sedemera på 12 års volta och K. På 5-6 ngnting via encro & anom. Dom har fruktat rykte även i sthlm, det skulle ha hållt många ifrån skada nisse när dom va ute. Men det är vatten värt när alla vet dom nu har långa voltor & fett med annan, egen huvudvärk.
Det var därför Einar började röra sig mot västerortsfolket.
För övrigt, folk som hävdar Einar bara var "ett barn" osv... Han var ju onekligen gammal och slug nog att kapitalisera på den kriminella världen & gangster/drill rappen. 15-16 åringar som inte sköter sig eller gapar för mycket blir knäppta eller mulade på löpande band. Någon som Einar onekligen sett själv med egna ögon från första parkett och därför kunde gissa kunde drabba han själv, speciellt efter han fick hybris och gav långfingret till sin egna ort.
Där det sket sig är att Einar med familj blandade efter sina egna intressen det bästa av hederligt liv och kriminella världen med dess koder. Ett recept för katastrof. Man kan inte plocka russinen ur kakan och sedan tro bajskorvarna man lagt kan fixas med "icke kriminella skyddsvakter". Försöka duger men insatserna är stora som bekant.
Hans mamma ligger bakom varför hans naturliga skydd i dalen sket sig och alla dessa intriger skapades. Om hans mor inte var nöjd med att fler av vänner skulle äta på upplägget kunde hon enkelt sagt åt sin son sluta reppa dalen och sluta med gangster rapp. Bli rappare som hov1 nerdarna eller liknande.
Men nej, dom skulle äta kakan och ha den kvar. Hon borde ha fattat bättre vad det organiska skyddet var värt. Istället lät hon sin egna girighet grumla konsekvenstänket.
Nu förstår jag detta är inget samhalls samlade muppmordrotel kommer att haja men sådan är verkligheten för den värld Einar med FRI VILJA valde söka sig till och göra musik av.
Till allchronix69 säger jag att det är inte värt mödan och tiden att få "folk" förstå något här inne. Låt dom skjuta från höften, dåliga takes baserat på deras egna ytterst limiterade kunskap och erfarenhet i ämnet. Det värsta är ju ändå att dom spelar smarta samtidigt 😂😂😭 dålig komedi alltså.
Snubben har blivit till ett helgon för många av dom här mupparna. Så fort någon sanning sägs som strider mot denna skeva helgonbild skiter dom sig i brallan. Vissa av dessa fan girl-horor drar inte ens sig för att posta sina privata konversationer med folk så fort dom känner att dom fått en bajskorv upptryckta i munnen. Anonyma muppar som lägger ner timmar varje dag som zombies att snurra runt på sociala medier.
"Men men vadå kan ju inte stämma. Jag såg någonstans på insta för 4 år sen Dre va tight med Einar" 😂😂😭😭😭