2021-11-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Menar du att Samir i artikeln i själva verket skulle vara Salam?

Nu kommer jag inte åt artikeln längre och det är ett par år sedan jag läste den, men jag fick intrycket att Flamur var den som blev intervjuad och att Salam var den som kallades Patron.

Vidare minns jag artikeln som rätt uttömmande kring det lagret av organisationernas verksamheter.
Det är inte utan att man borde lägga ett visst ansvar för mordet på expressens journalist, eftersom det borde vara rätt uppenbart för inblandade att förstå vem som snackat.
Senast redigerad av harlequin73 2021-11-27 kl. 22:02.
Citera
2021-11-27, 23:30
Medlem
Citat:
Jag började gräva i FUParna till B 1233-18 igen men kan inte hitta något konkret kring det (men pallar heller inte plöja allt i detalj en gång till utan har bara skummat igenom...). Om jag ska gissa säger jag såhär: jag tycker att det känns oerhört sannolikt att det är Mekky som ligger bakom mordet på Flamur eftersom det är en logisk del i hämndaktionerna mellan Juden och Mekky. Men, sen är det också så att det flödat in pengar till Flamurs änkas konto både från en investment-bedragare från Malmö som heter Jeton (tror jag) och fan vet om det inte också var så att det kom pengar via något bedrägeri mot ett kinesiskt företag som Salam var involverad i. Som du säger har Salam och Mekky haft kontakt, även om Salam har rötterna i M-falangen och var BFF med Nermin och Mekky väl hade en beef med Nermin snarare än var lierad med honom. Mycket möjligt att Anis Hemissi var en av skyttarna som klantade sig och sköt Jacob Atta istället för Stanley och Salam pressade honom att engagera sig i mordet på Flamur för Mekkys räkning.

En grej bara: mordet på Flamur var förhållandevis mer välplanerat än många av morden i Malmö som Salam varit involverad i. Tänker på det där med att man köpt varsel-kläder för att låtsas vara städare, latex-masker för att inte bli igenkänd på övervakningsfilmer (antar jag) osv. Så, även det anser jag tala för att Mekky planerat det och är uppdragsvidare, men det är bara en gissning.

Jag får samma känsla. Men att få kontakter i London tror jag inte Mekky fått helt själv. Om det nu är han bakom detta. Vi vet ju att han varit allierad med Ridouan som säkert har massor av ingångsvägar i Europa. Däremot, när man läste FUP om narkotikasmugglingen till Västerås och Södertälje där ett Encro ska varit kopplat till Mekky enligt någon i tråden, så framstår Slickshrub amatörmässig när han ska leverera 1 kg kokain. Om han nu kan ordna mord i London kan han väl fixa en chaufför som kan köra Malmö-Stockholm med 1 bricka kola.

Edit: Jag minns här funnits en teori i denna tråden om en annan man som skulle kunna ligga bakom det. Minns att det lät trovärdigt. Denna mannen är nu tillbaka i Malmö igen efter ett tag i Spanien.
Citera
2021-11-28, 00:39
Medlem
Tror ej att det är A.M , det är nog andra som fimpa honom…anis hemissi tillhör em*l tut*c och salam ligan….
Citera
2021-11-28, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

Hemissi denies murder…

He is on trial with Swedish nationals Estevan Pino-Munizaga, 35, Tobias Fredrik Andersson, 32, and Bawer Karaer, 23, who are said to have been part of the team 'on the ground' sent to assist Hemissi. They also deny murder.
/.../
Karaer's cousin, Ahmet Karaer, is alleged to have had a hand in the 'planning, money movement and most probably in the giving of instructions', helped by his partner and the mother of his children, Azadeh Etesamipour.

Neither are on trial, which continues."

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10238711/Hitman-wore-latex-mask-shooting-dead-Real-Housewives-Cheshire-stars-brother.html

Det här är ju en mindre bomb i sig självt och en minst sagt oväntad utveckling av det här fallet.

Ahmet är en kille med spelproblem som lånade 300 k av fel killar och som inte kunde betala tillbaka. Skulden steg snabbt till en kanin.

Han drog utomlands varefter hans bostad i Kista (han bodde hos sina föräldrar), där även frun och barnen bodde, bombades. Hela huset fick utrymmas en längre tid pga mycket omfattande skador. Några minuter innan bombades även fruns föräldrars bostad strax intill i Husby. Den ena familjen har tydligen ”en känd kriminell” i sin släkt. Vet ej vem.

Vid sprängningen satt Ahmet fängslad i Egypten för narkotikasmuggling. Det spekulerades i att han tog på sig smugglingen som slav under sina kreditgivare och att föräldrarna fick ta över skulden då han åkte fast.

De som låg bakom bombdådet synes ha varit M*nsour J3ng (Sthlm-Hägersten), D*vid Kid*ne (Sthlm-Ärvinge) och C*rl R1zk (Solna, häktad i Spanien, för tortyrmord vill jag minnas). DK dömdes till två år för utpressning men det gick inte att bevisa att han låg bakom sprängningen. M*nsour och C*rl är två grovt kriminella som det finns intressanta trådar om här på fb.

(FB) 2 explosioner i Husby/Kista (Stockholm) ca kl 02.30, 21/1 -20
Citera
2021-11-28, 08:35
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det här är ju en mindre bomb i sig självt och en minst sagt oväntad utveckling av det här fallet.

Ahmet är en kille med spelproblem som lånade 300 k av fel killar och som inte kunde betala tillbaka. Skulden steg snabbt till en kanin.

Han drog utomlands varefter hans bostad i Kista (han bodde hos sina föräldrar), där även frun och barnen bodde, bombades. Hela huset fick utrymmas en längre tid pga mycket omfattande skador. Några minuter innan bombades även fruns föräldrars bostad strax intill i Husby. Den ena familjen har tydligen ”en känd kriminell” i sin släkt. Vet ej vem.

Vid sprängningen satt Ahmet fängslad i Egypten för narkotikasmuggling. Det spekulerades i att han tog på sig smugglingen som slav under sina kreditgivare och att föräldrarna fick ta över skulden då han åkte fast.

De som låg bakom bombdådet synes ha varit M*nsour J3ng (Sthlm-Hägersten), D*vid Kid*ne (Sthlm-Ärvinge) och C*rl R1zk (Solna, häktad i Spanien, för tortyrmord vill jag minnas). DK dömdes till två år för utpressning men det gick inte att bevisa att han låg bakom sprängningen. M*nsour och C*rl är två grovt kriminella som det finns intressanta trådar om här på fb.

Väldigt snyggt ihoplänkat. Dom stora Svenska kriminalfallen blir bara mer och mer intressanta.
Citera
2021-11-28, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konto334
Svensk mördad inför sin familj på gata i London
En 36-årig man från Malmö sköts till döds på öppen gata i London på julafton. Mordet knyts till den svenska gängvärlden, misstänker polisen.

Har även kopplingar till Karolin Hakim och hennes Sambo.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/van-till-karolin-hakims-sambo-mordad-i-london/

Svensk?? tillåt mig småle

Det är väl mysigt att andra länder får njuta av lite svensk gängkriminalitet
Citera
2021-11-28, 09:52
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Väldigt intressant, bra grävt

Och du har helt rätt, Carl och Mansour har kopplingar till tortyrmordet i Spanien (jag vet att just denna källa kanske inte är 100% tillförlitlig, men det finns fler källor på andra ställen också): https://blog.zaramis.se/2020/11/25/atal-for-inblandning-i-sprangningar-i-nordvastra-stockholm/

Nu minns jag inte alla turer i Spanien, men har tortyrmordet någon koppling till Mekky, alltså om man får anse att t.ex. Carl är lierad med Mekky?
Citera
2021-11-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Väldigt snyggt ihoplänkat. Dom stora Svenska kriminalfallen blir bara mer och mer intressanta.

Citat:
Väldigt intressant, bra grävt

Och du har helt rätt, Carl och Mansour har kopplingar till tortyrmordet i Spanien (jag vet att just denna källa kanske inte är 100% tillförlitlig, men det finns fler källor på andra ställen också): https://blog.zaramis.se/2020/11/25/atal-for-inblandning-i-sprangningar-i-nordvastra-stockholm/

Nu minns jag inte alla turer i Spanien, men har tortyrmordet någon koppling till Mekky, alltså om man får anse att t.ex. Carl är lierad med Mekky?

Kan väl lägga till att Ahmet med fam också synes ha haft skulder till en lånehaj med koppling till Bandidos:

(FB) Stockholm: Synnerligen grovt knarkbrott (370 kg cannabis). 3 män + 2 kvinnor åtalas

Tror även att det finns en del kopplingar till dem på andra sidan av de här bomberna.

Den i London häktade BK är ju från Rinkeby och den som dömdes för utpressning efter Kista/Husby-bombningarna är ursprungligen från Husby. TFA är skriven i Trångsund i Stockholm och EPM i Växjö. Någon har väl lagt ut ett kontrakt som tagits av en välorganiserad grupp som värvat folk med stort behov av pengar. Själva genomförandet känns ju inte som Mekky.
Citera
2021-11-29, 14:08
Medlem
Citat:

En liten rättelse: Det var MJ som dömdes till 2 år.
Citera
2021-11-29, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konto334
Svensk mördad inför sin familj på gata i London
En 36-årig man från Malmö sköts till döds på öppen gata i London på julafton. Mordet knyts till den svenska gängvärlden, misstänker polisen.

Har även kopplingar till Karolin Hakim och hennes Sambo.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/van-till-karolin-hakims-sambo-mordad-i-london/

Svensk ??? njae.. finns inga sådana Svenska namn.
Citera
2021-11-30, 23:03
Medlem
Nu har frun vittnat i rättegången, nekar till att F har något med droghandel att göra (obs hon är själv jurist och jobbat bla med penningtvätt… så vet hur man skall svara)

https://www.wandsworthguardian.co.uk/news/19751978.mr-beqiri-murder-wife-denies-drug-trafficking-involvement/

Såg i separat FUP att polisen som del av enchro analyser kunnat lokalisera Naief till London. Råkar vara den del av stan där F bodde… så inte helt långsökt att frun fortsatt affärsverksamheten med N (men detta är spekulation). Fruns bror även nu kontakt på skivbolaget som F ”försörjde” sig på..
Citera
2021-12-01, 10:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissey
Nu har frun vittnat i rättegången, nekar till att F har något med droghandel att göra (obs hon är själv jurist och jobbat bla med penningtvätt… så vet hur man skall svara)

https://www.wandsworthguardian.co.uk/news/19751978.mr-beqiri-murder-wife-denies-drug-trafficking-involvement/

Såg i separat FUP att polisen som del av enchro analyser kunnat lokalisera Naief till London. Råkar vara den del av stan där F bodde… så inte helt långsökt att frun fortsatt affärsverksamheten med N (men detta är spekulation). Fruns bror även nu kontakt på skivbolaget som F ”försörjde” sig på..

Frun D förekommer i flera FUP från Malmö där stora summer pengar förts över till henne. Millioner. Övertygad om att hon deltagit/varit medveten. Postat tidigare om det i tråden. Även hennes familj är skum, enorma pengar men ingen vet var de kommer ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in