2021-11-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg tror Dagros dro på beite mens bonden kjørte traktor. Ingen fremmedfolk på gården, men hun dro med "melkebilen".

Saueflokken og de andre dyrene på gården trodde bonden hadde sendt henne til slakteriet. Det ble mye brekning og oppstandelse i etterkant av Dagros forsvinning.

Kaninen Sniffy mente at det ikke kunne ha skjedd en kunapping, Musen kom med tidslinje, Svartegrisen spekulere i bortimot 100 teorier om hvordan den slemme bonden hadde slaktet henne selv om ingen hadde sett noe og Kokaduen skravlet så mye at det nesten gikk i surr.

Den stae Geita mente bestemt at bonden måtte ha vært psykopat, noe det svorske ekkornet Nøtteliten som bodde i toppen av fjøset virket fornøyd med. Den kloke Hesten var ikke enig og svømte over vannet og ble villhest.

Selv Kornblomsten ute på engen visket og tisket om utrolige teorier der bonden allerede hadde slaktet Dagros kvelden før, og kledde seg ut som ku dagen etter for å "forskyve slaktetidspunktet"..

Slangen kom snokende i gresset med den verste teorien. Dagros hadde blitt slaktet av kalvene sine..

Men en dag fikk de besøk av en Katt. Den fant en løsningen på mysteriet basert på informasjon fra bondeposten, noe saueflokken likte dårlig.. men løsningen var da ikke usannsynlig:

Dagros var lei av å stå i fjøset dagen lang og ville ikke bli slaktet, noe bonden hadde truet med. Hun mente gresset var grønnere på den andre siden (av jorden). Der beiter Dagros den dag i dag

Nesten så jeg kunne kjenne eimen av kumøkk.
Citera
2021-11-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storoksen
Er det oppspinn at ektefellen fikk pengegaven i 1987?
Havhest skrev ikke at gaven ble utbetalt samme år.
Det er vrøvl å kalle dette en pengegave. Hun fikk IKKE pengegaven i 1987.
Hun fikk:
En hån, en ydmykelse, et slag i ansiktet.
En almisse med klausul at man aller nådigst får tillatelse fra TH til å heve pengene ved fylte 67 år.

Kontrakten er disgusting. Ferdig snakka.
For en vanvittig hån mot AE å forsvare ektepakten. Fysj!!
Hennes pensjon ville bli mikroskopisk. Regn selv på det:
hjemmeværende i mange år.
Deltidsansatt hos sin mann.
Edit: en mann som TH visste nøyaktig hvor lite disse pengene ville være verd når hun ble 67.
Han visste nok på kronen inflasjonsraten.
Senast redigerad av Ittno 2021-11-27 kl. 21:27.
Citera
2021-11-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det er vrøvl å kalle dette en pengegave. Hun fikk IKKE pengegaven i 1987.
Hun fikk:
En hån, en ydmykelse, et slag i ansiktet.
En almisse med klausul at man aller nådigst får tillatelse fra TH til å heve pengene ved fylte 67 år.

Kontrakten er disgusting. Ferdig snakka.
For en vanvittig hån mot AE å forsvare ektepakten. Fysj!!
Hennes pensjon ville bli mikroskopisk. Regn selv på det:
hjemmeværende i mange år.
Deltidsansatt hos sin mann.
Edit: en mann som TH visste nøyaktig hvor lite disse pengene ville være verd når hun ble 67.
Han visste nok på kronen inflasjonsraten.
Blir som at en vanlig mann i gata skulle gi 5000 kroner til sin kjære. Og i tillegg tinglyse det. Sykt. Bokstavelig talt.
Citera
2021-11-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Blir som at en vanlig mann i gata skulle gi 5000 kroner til sin kjære. Og i tillegg tinglyse det. Sykt. Bokstavelig talt.
Også ble den aldri redigert etter alle de år.
Noen tror TH ville unnet henne 10-20 mill. Jeg tenker neppe.
Her glemmer folk at hun måtte dele på utgiftene til huset av lønnen fra sin deltidsjobb. Så den sykelige gjerrigheten er sterkt underdrevet i enkeltes øyne, mener jeg.
Det er som å tro på mannen i månen.
Her er nok motivet makt og dominans.
Citera
2021-11-27, 23:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nesten så jeg kunne kjenne eimen av kumøkk.
Da har du god innlevelsesevne. Var ikke ment som noe negativt. Bare spilte videre på ordspillet om gården
Citera
2021-11-27, 23:39
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
EKSAMEN I LOGIKK

TH er ikke trygg på sin egen kone. Ikke trygg på sin egen business. Gjør desperate ting for å være sikker på at han beholder alt han tenker at han har skapt uten sin kones medvirkning. Dette fører til den mest ekstreme ektepakten advokat X og Y har sett.

Plutselig blir THs kone kidnappet. Hun kommer aldri til rette igjen. Og folk flest antar at hun er drept. Hvem er morderen?

A. TH
B. THs kone har stukket av
C. Kidnapperne
E. Den THs kone flørtet med for 20 år siden
D. Barna til TH
E. Naboen
F. En engelskmann
G.En tysker
H. En araber
I. Vet ikke
A og B
50/50

Tror ektepakten har noe med saken å gjøre.
TH fikk henne til å forsvinne eller AEH klarte å forsvinne fra han. Enkelt sagt. Gidder ikke å diskutere hypoteser i dag.

Saken kan uansett handle om baksiden med rikdom. Hvor mye enkelte er villige til å ofre for å bli milliardær.

Noen som tror at TH kunne ha lidd av en type "økonomi angst"? Det vil si at han var litt vel opptatt av å spare og hadde angst for å bruke penger?

Kan forklare en del og ville vel gjort AEH's ekteskap med TH noen hakk verre.
Citera
2021-11-28, 00:16
Medlem
Citat:
A og B
50/50

Tror ektepakten har noe med saken å gjøre.
TH fikk henne til å forsvinne eller AEH klarte å forsvinne fra han. Enkelt sagt. Gidder ikke å diskutere hypoteser i dag.

Saken kan uansett handle om baksiden med rikdom. Hvor mye enkelte er villige til å ofre for å bli milliardær.

Noen som tror at TH kunne ha lidd av en type "økonomi angst"? Det vil si at han var litt vel opptatt av å spare og hadde angst for å bruke penger?

Kan forklare en del og ville vel gjort AEH's ekteskap med TH noen hakk verre.
Hvis ikke IT afdelingen finner noe, kan saken også få samme utfall som i Ann-Helen Karlsen-saken, dersom noen snakker.
Økonomiangst var et godt og folklorisk uttrykk.
Citera
2021-11-28, 00:31
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hvis ikke IT afdelingen finner noe, kan saken også få samme utfall som i Ann-Helen Karlsen-saken, dersom noen snakker.
Økonomiangst var et godt og folklorisk uttrykk.
Ja, leste at økonomiangst er noe en del personer kan utvikle. Ser man nærmere på TH gjennom media synes jeg det er en del som kan tyde på det. Kjørte eldre bil, gammel telefon, eldre hus osv. Kanskje det er fordi han vokste opp etter krigen og var nødt til å leve sparsommelig?
Citera
2021-11-28, 01:11
Medlem
Citat:
Ja, leste at økonomiangst er noe en del personer kan utvikle. Ser man nærmere på TH gjennom media synes jeg det er en del som kan tyde på det. Kjørte eldre bil, gammel telefon, eldre hus osv. Kanskje det er fordi han vokste opp etter krigen og var nødt til å leve sparsommelig?
Sparsommelig er nok et mildt utrykk.
Edit: 13 barn, moren døde. Småbruk.
Senast redigerad av Ittno 2021-11-28 kl. 01:14.
Citera
2021-11-28, 10:46
Medlem
Citat:
EKSAMEN I LOGIKK

TH er ikke trygg på sin egen kone. Ikke trygg på sin egen business. Gjør desperate ting for å være sikker på at han beholder alt han tenker at han har skapt uten sin kones medvirkning. Dette fører til den mest ekstreme ektepakten advokat X og Y har sett.

Plutselig blir THs kone kidnappet. Hun kommer aldri til rette igjen. Og folk flest antar at hun er drept. Hvem er morderen?

A. TH
C. Kidnapperne
D. Barna til TH
E. Naboen
F. En engelskmann
G.En tysker
H. En araber
I. Vet ikke
Ligger ru og ve under I. Er det nabo på ferie du sikter til eller lampemannen som ikke fikk svar. Tyskern og engelskmannen/australiern klarer jeg å gjette meg til.
Citera
2021-11-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg har lest mange innlegg her, men Legokatt har ca 1500 innlegg her og jeg har kanskje giddet og lest et par av dem i begynnelsen.

Er det meg eller er det Legokatt som det er noe feil med?

Definitivt ikke deg
Citera
2021-11-28, 12:10
Medlem
Citat:
EKSAMEN I LOGIKK

A. TH
C. Kidnapperne
D. Barna til TH
E. Naboen
F. En engelskmann
G.En tysker
H. En araber
I. Vet ikke

Tror på et mix af flere, og ikke sikkert de alle er nævnt her.

Som politiet har sagt - før/under og efter…… Så går puslespillet sikkert op.

Men gad godt se flere personers alibi og telefonopkald fra denne dag. Tro ikke det er tilfældigt, hvad der kommer, skrives og formuleres i medierne.
Senast redigerad av rlk73 2021-11-28 kl. 12:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in