2021-11-27, 20:58
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Det står INTE att alla framsteg med vacciner utplånas.

Så, bara för att det inte står i en enda källa exakt som du vill så är logiken skev?
Är du 5 år gammal?

Kolla redan vad ViX står i, och kolla hur fler restriktioner börjar komma globalt.
Citera
2021-11-27, 20:58
Medlem
backwardations avatar
Äntligen, som man sett fram emot detta. Hit me with your best shot!

Gå lång dollar och ev diagnostik/medtechakier. När paniken lagt sig identifiera nästa ESG-bubbla som dyker upp pga alla FED-pengar. När omicronvaccinet slutligen kommer köper man vaxxbolaget och cashar in.
Citera
2021-11-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det blir inte ny finanskris. Däremot blir det lite nedgång som vanligt.

Tur att man har banker. Dom kommer gå riktigt plus efter vändningen.
Exakt min tanke, nedgångar hör till. Jag förstår inte paniken, en stor överreaktion.

Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Blir det globala lockdowns kan det bli rejäla fall.
Flygtrafiken börjar redan hamna under restriktioner.
Du menar att aktier hamnar på minus? Res-&hotellaktier har redan blivit, aktierna har redan blivit påverkade av resteiktioner senaste 2 åren. Det som eventuellt kan komma nu är inget nytt, och det finns ingenting som visar att marknaden kommer "krascha" mer än vad den gjort tidigare.

Köp tillfällen innan nya ATH. Passa på
Citera
2021-11-27, 21:14
Medlem
Tror på max 10% ner från nuvarande nivåer. Allt annat vore märkligt.
Citera
2021-11-27, 21:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Eller om det är farligare, så stänger allt ner och droppar, sen fortsätter det gå upp för att räntorna lär vara sjukt låga och arbetslösheten skjuter i höjden igen..

Hur man än vänder och vrider på det, så ska börsen upp

Börserna kommer vända uppåt nästnästa vecka.

Men jag tror att det är ändå dags att tänka på att hålla avstånd och vaccinera sig.
Citera
2021-11-27, 21:31
Medlem
Haddock93s avatar
Visst är det lite intressant hur media och stater världen sprider skräck över detta på en FREDAG och kraschar marknaden innan helgen? Jag tror inte på slumpen, det här går via ett manus.

Nu kommer folk prata och sprida skräck och rädsla över helgen och staten kommer införa nya restriktioner så att måndagen öppnar blodröd. Det är så koordinerat och genomskinligt. Jag såg det komma förra veckan och tog position. Men kom ihåg när era tillgångar sjunker i värde att detta inte är pandemins fel, det är eliten och statens sätt att stänga ner hela samhällen med masspropaganda för att skrämma och kontrollera folket. Det är deras ageranden som kraschar världsekonomin.

Men ja, tror du har rätt, tyvärr. Saxar mitt inlägg från en annan tråd:

Citat:
Klart den återhämtar sig, men ha i åtanke att vi har varit under en långvarig bulltrend nu i snart 12 år. Vi är i slutfasen av den nu. Förr eller senare kommer björnmarknaden. Förra kraschen var som sagt en beartrap och ingen riktig björnmarknad.

Ta en titt på HSI, vi stängde under denna trendkanal igår där. Om den fortsätter rasa kommer vi ha gått in i en björnmarknad rent tekniskt. En reversal härifrån och du kan sitta lugnt. Men du kan även kolla tekniskt på andra börser.

Jag kortade förra veckan för att jag såg detta komma, följ narrativet i media och du kan förutspå väldigt mycket. Nu när de precis börjat hota med nedstängningar igen och HSI stängde nedanför trendkanalen så skulle jag vara väldigt försiktig, tror en björnmarknad är att vänta. Men inte säkert, nästa vecka avgör detta och hur vi stänger på månadsgrafen. Men var förberedd är allt jag säger.

Jag om någon litar inte på staten och centralbankernas ageranden kring pandemin. De vill ha lockdowns för det gynnar deras agenda.

Kan förövrigt rekommendera Greg på Youtube, är inte som alla andra influensers där ute.

https://youtu.be/4nPcF1o09EI
Senast redigerad av Haddock93 2021-11-27 kl. 21:35.
Citera
2021-11-27, 21:39
Avstängd
Citat:
Börserna kommer vända uppåt nästnästa vecka.

Men jag tror att det är ändå dags att tänka på att hålla avstånd och vaccinera sig.

Om det nu är så, och det verkar troligt, måste en smart strategi vara att sälja alla sina aktier i ett företag snabbt. Sedan köpa tillbaka dem i dippen till ett lägre pris. Då borde man få många fler aktier än man tidigare ägde.

Det är ett företag jag verkligen tror på men som jag tror kommer att dippa. Är det så alla gör nu??
Citera
2021-11-27, 21:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Om det nu är så, och det verkar troligt, måste en smart strategi vara att sälja alla sina aktier i ett företag snabbt. Sedan köpa tillbaka dem i dippen till ett lägre pris. Då borde man få många fler aktier än man tidigare ägde.

Det är ett företag jag verkligen tror på men som jag tror kommer att dippa. Är det så alla gör nu??

Jag tror det kan vara en smart strategi. Vi får repetera Covid 19 år 2019.

Företagen dippar dock inte.
Citera
2021-11-27, 21:47
Medlem
Det känns ju givet kommer bli en nedgång ett tag. Nya fall av mutationen i Storbritannien och i Tyskland. Det och en osäkerhet av virusets effekt kommer fortsätta att skapa panik.
Citera
2021-11-27, 21:47
Medlem
Jag gick in i bear Nasdaq x20 i fredags eftermiddag, när Nasdaq stod i ca -1,3%

Kommer la ralla som han på måndag då ☹️
Citera
2021-11-27, 21:53
Avstängd
Citat:
Jag tror det kan vara en smart strategi. Vi får repetera Covid 19 år 2019.

Företagen dippar dock inte.

Dippen på alla aktier lär bli megastor på måndag när Avanza öppnar. Vem vill sitta med Svarte Petter då?
Citera
2021-11-27, 21:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Dippen på alla aktier lär bli megastor på måndag när Avanza öppnar. Vem vill sitta med Svarte Petter då?

Ja. aktiemarknaden lär dippa.

Men företagen lär fortsätta som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in