2021-11-27, 17:07
  #14773
Medlem
Jag tror svaret är ja, dvs katten har ett finger med i spelet. De som minns dubbelmordet i Köpenhamn, minns förmodligen även den bisarra delen med ett foto av Guccis sargade kropp, med texten "allah yerhamo Franky" eller liknande (att Allah skulle vara snäll mot hans själ, men inte med guccis utan Frankys namn)

Vet ej vart och när DP la ut den bilden, men har för mig att den spreds ganska snabbt efter?

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Skulle i o f s också kunna vara för att Dumle var på plats. Han visste ju om vad som hänt direkt oavsett om han golat eller ej. Men visst var det snabbt agerat att få upp inlägget på insta (om det nu var så snabbt).

Man kan ju tänka sig att man börjar med att ojja sig och prata med vänner om saken innan man kommer till skott med ett publicerat inlägg. Dessutom Stod det något ... (minns inte exakt formulering - finns skärmdump någonstans?) med innebörden att detta RIP var "officiellt" från DP.

Har frågat i tråden men inte fått svar om hur detta ska tolkas. Om RIP ibland kan fungera som att man tar på sig något (inför de som förstår) eller om det bara ska tolkas med den första innebörden som uttryck för sorg, respekt och kondoleans.
Citera
2021-11-27, 17:09
  #14774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Dom bildern e inte tagna igår
Det var dagen efter einar dog
https://ibb.co/GcT1B88

Einar var ju i märsta också dagen innan mordet o de e typ 30min från uppsala, sebbe e från uppsala, dumle o sebbe gillar dom här bilder som verkar vara rakt av dissar mot einar, dumle slutar följa alla, det hela ser bara konstigt ut, sen vittnen säger också att det var några araber typ 170cm.

Vad är killens ig-namn?
Citera
2021-11-27, 17:13
  #14775
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Vad är killens ig-namn?
https://instagram.com/_p0mpy1
Citera
2021-11-27, 17:38
  #14776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Haval's management fortsätter att marknadsföra honom för fullt ute i centrala Stockholm.

Skärmdumpar:
https://anonfiles.com/10afK8Xau7/Screenshot_2021-11-27-16-56-50-236_com.instagram.android_2_jpg

https://anonfiles.com/Z5c3K9X9uc/Screenshot_2021-11-27-17-00-11-695_com.instagram.android_2_jpg

https://anonfiles.com/d2daKaXbuc/Screenshot_2021-11-27-17-00-20-412_com.instagram.android_2_jpg

Ska bli väldigt intressant att se hur allt kommer utveckla sig när Yasin & Haval är ute.

När skall de släppa ut Haval - enligt tingsrätten då?
Citera
2021-11-27, 17:42
  #14777
Medlem
Låt oss ponera att Dumlee insett att det bara var en tidsfråga innan någon knäpper Nisse, eftersom yngre HH anser att Nisse är skyldig dem pengar, och många är sugna på att få Nisses skottpeng.

Tror ni då att Dumlee gör gemensam sak med HH-yngre, känner sig såpass hotad av dem att han gör upp i godo och delar potten med dem? Dumlee goar, HH-yngre utför mordet?

Om man är medlem i ett gäng som kallar sig Dödspatrullen, så känner man sig kanske inte nödgad att be ett annat gäng om hjälp när det är dags för mord? Då kan jag tänka mig att Dumlee hellre ville ha hela potten för sig själv och DP.

Av det som finns att gå på i form av halmstrån här på Flashback, så gissar jag att DP styrt upp det här mordet. DP verkar kanske inte ha tillgång till en stor skara pålitliga 16-åringar som kan utföra det, utan snarare troligare att de anlitar ett par pålitliga torpeder för mordet? Och så har Dumlee anlitat någon yngre förmåga för att låtsas skjuta på honom dagen innan, men så läckte den killen?
Citera
2021-11-27, 17:42
  #14778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag säger varken att jag tror det är Adel och Dumle eller inte. Eller mördarna eller inte. Jag ger bara uttryck för varför jag anser iakttagelsen vara intressant, men ändå är skeptisk till vittnets slutsats att det var mördarna, för att inte fastna i det signalementet.

Om vi vänder lite på resonemanget: Vittnet reagerade på de två han såg eftersom de stack ut. Hade han inte rimligen tyckt att Adel och Dumle stack ut i Hammarby sjöstad om han såg dem där? Med eller utan sexiga munskydd?

Enligt Aftonbladet (låst artikel https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8QXg0w/uppgifter-einar-kan-ha-salts-ut-av-nagon-han-kande) kom Dumle och Adel till Einár "en timme" före skottlossningen, vilket stämmer relativt väl överens med tidpunkten då vittnet såg de två personerna.

Nä, det går inte att dra några slutsatser alls av de här uppgifterna. Liksom många av de tidigare. Det mesta är AB och Expressens "egna" källor. Polis/Åklagare har ju släppt väldigt lite konkreta uppgifter. Vad det nu kan bero på?
Citera
2021-11-27, 17:44
  #14779
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
När skall de släppa ut Haval - enligt tingsrätten då?
Enligt tingsrätten blir det December 2023.
Han dömdes till två år och sex månader.

Yasin Byn släpps Maj 2022.
Han dömdes till sex månader.

Yasin Byn lär bli släppt någon stans runt Februari.
Allt beror på vad deras överklagan kommer resultera i. Det är för mig fascinerande över hur Yasin Byn vågade överklaga, enligt mig inte värt risken.

Sköter sig båda så blir det 2/3 av det dömda straffet, så att det är inte allt för långt bort.
__________________
Senast redigerad av Fricky 2021-11-27 kl. 17:48.
Citera
2021-11-27, 17:45
  #14780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Låt oss ponera att Dumlee insett att det bara var en tidsfråga innan någon knäpper Nisse, eftersom yngre HH anser att Nisse är skyldig dem pengar, och många är sugna på att få Nisses skottpeng.

Tror ni då att Dumlee gör gemensam sak med HH-yngre, känner sig såpass hotad av dem att han gör upp i godo och delar potten med dem? Dumlee goar, HH-yngre utför mordet?

Om man är medlem i ett gäng som kallar sig Dödspatrullen, så känner man sig kanske inte nödgad att be ett annat gäng om hjälp när det är dags för mord? Då kan jag tänka mig att Dumlee hellre ville ha hela potten för sig själv och DP.

Av det som finns att gå på i form av halmstrån här på Flashback, så gissar jag att DP styrt upp det här mordet. DP verkar kanske inte ha tillgång till en stor skara pålitliga 16-åringar som kan utföra det, utan snarare troligare att de anlitar ett par pålitliga torpeder för mordet? Och så har Dumlee anlitat någon yngre förmåga för att låtsas skjuta på honom dagen innan, men så läckte den killen?

Spontant så känns det som HH borde ha egna sicarios, även om många sitter just nu. DP är också ganska försvagade, men nån finns det säkert där oxå.
Citera
2021-11-27, 17:45
  #14781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Låt oss ponera att Dumlee insett att det bara var en tidsfråga innan någon knäpper Nisse, eftersom yngre HH anser att Nisse är skyldig dem pengar, och många är sugna på att få Nisses skottpeng.

Tror ni då att Dumlee gör gemensam sak med HH-yngre, känner sig såpass hotad av dem att han gör upp i godo och delar potten med dem? Dumlee goar, HH-yngre utför mordet?

Om man är medlem i ett gäng som kallar sig Dödspatrullen, så känner man sig kanske inte nödgad att be ett annat gäng om hjälp när det är dags för mord? Då kan jag tänka mig att Dumlee hellre ville ha hela potten för sig själv och DP.

Av det som finns att gå på i form av halmstrån här på Flashback, så gissar jag att DP styrt upp det här mordet. DP verkar kanske inte ha tillgång till en stor skara pålitliga 16-åringar som kan utföra det, utan snarare troligare att de anlitar ett par pålitliga torpeder för mordet? Och så har Dumlee anlitat någon yngre förmåga för att låtsas skjuta på honom dagen innan, men så läckte den killen?
Vad är det som tyder på att HH är inblandad?
Det är bara massa skitsnack

Inte en chans att HH skulle göra något tillsammans med dumle, det är bara adel som har koppling till Dumle
__________________
Senast redigerad av Infofinnslen 2021-11-27 kl. 17:50.
Citera
2021-11-27, 17:48
  #14782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Enligt tingsrätten blir det December 2023.
Han dömdes till två år och sex månader.

Yasin Byn släpps Maj 2022.
Han dömdes till sex månader.

Yasin Byn lär bli släppt någon stans runt Februari.
Allt beror på vad deras överklagan kommer resultera i. Det är för mig fascinerande över hur Yasin Byn vågade överklaga, enligt mig inte värt risken.

Nä. Verkar ju risky om han ändå skall ut snart. Detsamma gäller ju för att göra reklam för Haval. Varför slänga pengar på honom nu? Eller han kanske tänker släppa en repris på förra plattan? Typ Kumla-edition.
Citera
2021-11-27, 17:50
  #14783
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Spontant så känns det som HH borde ha egna sicarios, även om många sitter just nu. DP är också ganska försvagade, men nån finns det säkert där oxå.
Det finns alltid hungriga tonåringar som vill bli en 100-gubbe, så visst känns det som HH borde ha sina egna sicarios.
Citera
2021-11-27, 17:51
  #14784
Medlem
Hopplöst, kalla spår & djungelvrål - Det är ungefär så detta fall kan summeras för polisens räkning. 300+ personer förhörda/intervjuade, jakt på spökliknande gärningsmän som gått upp i rök & förvirrade mediekåta-vittnen gör väl inte saken något enklare att lösa.

Hur man än vrider & vänder på det verkar händelsen på N&C vara nyckeln till lösningen. Har Le*s befunnit sig i samma sällskap som Adel, Einar & Z.E från början? Har han anlänt med andra gängkriminella, exempelvis hyenor? Vem högg Le*s? Vem har Le*s mordhotat när han blev utburen av vårdpersonal?

Att HH är inblandade i denna smörja känns glasklart, men i vilken roll? Har de använt egna skyttar?


Det känns inte som att Nisse är den som huggit Le*s, men han kan mycket väl vara grunden till bråket som många sagt. Ponera att bråket avser utebliven betalning för skydd eller mordet på Da*s & att Le*s råkar vara den som blivit huggen bara, men att det är Nisse man ville komma åt egentligen. Om Adel & Le*s backat Nisse, låter det inte speciellt långsökt om HH kontaktat Dumle för att smida planer (vi vet väl att DP & HH samarbetar?). Adel ska väl ha varit nära med Kard*, så det kanske skar sig ännu mer på N&C vilket lett till att han fått en måltavla i pannan också? Dumle fick säkert en fin peng för att goa.

Spekulationer såklart
__________________
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-27 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in