2021-11-27, 15:39
Medlem
Hej! Lämnade in Läkarintyget 22a Oktober dvs 6 veckor sedan, jag har inte hört ett knyst Sedan dess.
ska det ta en sådan tid att få ett beslut om jag är klar eller inte?

Grovtrattfylleri - JA
Är jag en idiot?- JA
Ålder då det hände - just fyllt 20år
Ålder nu - 23
Kmr jag göra om det? - OOO ALDRIG I LIVET
Haft änsålänge 6+6 Med blodprover
Tog körkortet efter 6mån/blodprov
Googlat och sökt seriöst som en idiot/Galning om hur länge blodprov kan vara eller inte vara, och ifall dem säger till om man är klar.
''men ring till dem ist'' Vill inte vara på o tjata ifall jag är klar eller inte.
Skulle vara såååå tacksam ifall något vet.
ha en god helg alla!
Citera
2021-11-27, 17:33
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Annars är ju tricket med att ringa upp och fråga mest effektivt.
Citera
2021-11-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heffty
Hej! Lämnade in Läkarintyget 22a Oktober dvs 6 veckor sedan, jag har inte hört ett knyst Sedan dess.
ska det ta en sådan tid att få ett beslut om jag är klar eller inte?

Grovtrattfylleri - JA
Är jag en idiot?- JA
Ålder då det hände - just fyllt 20år
Ålder nu - 23
Kmr jag göra om det? - OOO ALDRIG I LIVET
Haft änsålänge 6+6 Med blodprover
Tog körkortet efter 6mån/blodprov
Googlat och sökt seriöst som en idiot/Galning om hur länge blodprov kan vara eller inte vara, och ifall dem säger till om man är klar.
''men ring till dem ist'' Vill inte vara på o tjata ifall jag är klar eller inte.
Skulle vara såååå tacksam ifall något vet.
ha en god helg alla!

Du menar lever prover.

Minst 12 månader om inget prov ser konstigt ut.

Ja har en bekant som fick tebax körkortet men fick lämna prover i 5 år. Han drack inget alls efter han torska. Men han hade förhöjda lever värden därav lång tid.

Men normala fall är 12 månader. Och dom är tysta för att proverna ska komma slumpmässigt. För att se om du dricker eller inte.
Citera
2021-11-27, 18:09
Avstängd
qqqqqqqqq
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten--wood
Du menar lever prover.

Minst 12 månader om inget prov ser konstigt ut.

Ja har en bekant som fick tebax körkortet men fick lämna prover i 5 år. Han drack inget alls efter han torska. Men han hade förhöjda lever värden därav lång tid.

Men normala fall är 12 månader. Och dom är tysta för att proverna ska komma slumpmässigt. För att se om du dricker eller inte.

Titta på TS igen. Han kommer aldrig att få tillbaka till körkort igen. Varför? Jo, för han hade just fyllt 20 år när han blev av med körkortet, det betyder att måste ha tagit körkortet under uppkörningen precis på dagen han fyllde 18 år om han skall få tillbaka kortet. Annars är han under prövotid och då blir han hav med körkortet för gott och måste ansöka om ny lämp och göra om alla prov.

TS får ett nytt körkortstillstånd utfärdat när han är klar med proverna. Tills dess är det bara att ta prover på anmodan.
Citera
2021-11-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
qqqqqqqqq

Titta på TS igen. Han kommer aldrig att få tillbaka till körkort igen. Varför? Jo, för han hade just fyllt 20 år när han blev av med körkortet, det betyder att måste ha tagit körkortet under uppkörningen precis på dagen han fyllde 18 år om han skall få tillbaka kortet. Annars är han under prövotid och då blir han hav med körkortet för gott och måste ansöka om ny lämp och göra om alla prov.

TS får ett nytt körkortstillstånd utfärdat när han är klar med proverna. Tills dess är det bara att ta prover på anmodan.

Det beror på om han torska under prövotiDen eller inte.

Jag torska när ja ja va 20 men fick tebax kortet efter 2 år.

Så de beror på.
Citera
2021-11-27, 19:31
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
TS får väl för i helvete kontakta dem och kolla själv.
Hur -fan- ska vi veta detta?
Citera
2021-11-27, 19:34
Avstängd
Citat:
Det beror på om han torska under prövotiDen eller inte.

Jag torska när ja ja va 20 men fick tebax kortet efter 2 år.

Så de beror på.

Han har nyss fyllt 20, räkna själv.
Citera
2021-11-27, 20:33
Medlem
Citat:
Han har nyss fyllt 20, räkna själv.

Idagens läge så kan man få körkort på 18 årsdagen. Inte som förr då man fick vänta. Ja gjorde teorin dagen efter ja fyllde 18 men fick vänta 8 månader på uppkörning en.
Citera
2021-11-27, 20:38
Avstängd
Citat:
Idagens läge så kan man få körkort på 18 årsdagen. Inte som förr då man fick vänta. Ja gjorde teorin dagen efter ja fyllde 18 men fick vänta 8 månader på uppkörning en.

Så läser man mitt inlägg igen...

Jag skrev ju att TS måste ha tagit sitt körkort precis på 18årsdagen för att han inte skall få sitt kort permanent återkallat. Troligen har inte detta skett, eller hur? Så TS kan antaga att han fick sitt kort återkallat under prövotiden.
Idag kan du vänta i över ett år för en tid för uppkörning, men det hör inte hit.
Citera
2021-11-27, 21:01
Medlem
Citat:
Så läser man mitt inlägg igen...

Jag skrev ju att TS måste ha tagit sitt körkort precis på 18årsdagen för att han inte skall få sitt kort permanent återkallat. Troligen har inte detta skett, eller hur? Så TS kan antaga att han fick sitt kort återkallat under prövotiden.
Idag kan du vänta i över ett år för en tid för uppkörning, men det hör inte hit.

Du har rätt. Ja läste ditt inlägg för fort. Ja ber om ursäkt

Grabben fick sitt körkort i år på sin 18 årsdag.

Ja Torska för typ 20 år sen så ja börjar bli gammal 🤣🤣🤣 saker är säkert annolunda idag mot för förr.

Ja har aldrig kört på fyllan efter ja Torska. Dricker knappt heller för den delen.
Citera
2021-11-28, 02:02
Medlem
Nej jag torskade när jag var 20år, 23 idag!
Jag har redan tagit om körkortet maj 2021, jag fick ta om alla prov och riskerna, saken är den att jag inte fått nytt beslut! Har gjort 6+6 dvs 1 år med blodprov sedan skickade jag (Läkaren) in det till Transportstyrelsen och nu ska dem välja om jag ska fortsätta att ta blodprov eller inte..
alla blodprov har varit bra! Och jag har inte hört något från Transportstyrelsen på 6 veckor och 2 dagar, allt jag frågar er är bara om ni har erfarenhet ang detta, jag vill liksom inte ringa till Transportstyrelsen och fråga dem om jag är klar eller inte då får dem säkert för sig något och avrättar mig på plats😂 skämt o sido men vet liksom inte om dem säger till ifall man ska fortsätta eller inte med blodprov
Citera
2021-11-28, 02:06
Medlem
Citat:
qqqqqqqqq

^^
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in