2021-11-27, 14:00
Avstängd
dacks avatar
Förra året och inför julen i skolorna så var det ju pepparkaksgubbarna som helt plötsligt blev RASISTISKA.
Citera
2021-11-27, 14:00
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovjet-Soyuz
Går det att få fram namet på den läraren som hävdar detta?
Borde inte vara så svårt. Någon här inne lär ju sitta på mer information.
Citera
2021-11-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nu förväntar vi oss att Youtube blockar alla filmer med Electric Banana Band, samt att Lasse Åberg anmäls för hatbrott!

👍
Citera
2021-11-27, 14:04
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Underhållande artikel i Aftonblaskan idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALJxg3/skola-plockar-ner-bananpynt--efter-rasistkritik

Valet av apor och bananer som utsmyckning på det årliga korridorspyntet på Rudbecksgymnasiet har fått stark kritik från både lärare och elever.

– Detta är en korridor där många nyanlända vistas. Det är rasism, säger en lärare.

Efter kritiken har dekorationerna plockats bort.

Rätt eller fel? Är apor och bananer synonymt med nyanlända/mörkhyade hos er? Är detta en överdriven reaktion?
Det visar att "amtirasistera" i själva verket är djupt rasistiska och projicerar sin egen rasism på normala människor som bara har insett att hela världen inte kan flytta till Sverige.

Ingen normal människa hade gjort sådana associationer.
Citera
2021-11-27, 14:10
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det visar att "amtirasistera" i själva verket är djupt rasistiska och projicerar sin egen rasism på normala människor som bara har insett att hela världen inte kan flytta till Sverige.

Ingen normal människa hade gjort sådana associationer.

Mmm, jag tycker genuint synd om eleverna. Ungarna som ordnat pyntet har såklart inte haft några rasistiska intentioner, men npn världsförbättrarlärare vet minsann att bananer = apor = rasism. Så nu ska de mörkhyade barnen behöva oroa sig för rasism och de pyntande barnen skämmas för sitt ”rasistiska” tilltag. Och inte nog med att det sker på skolan, men sedan tas det även upp i Aftonbladet…

Snacka om att göra en klase av ett bananskal.
Citera
2021-11-27, 14:12
Medlem
megacoolmans avatar
Det blir ju intressant när de ska förklara för de nyanlända varför dekorationerna togs bort.

"Jo, vi tycker att ni är som apor. Därför ville vi inte förolämpa er, så vi tog bort dem"

Citera
2021-11-27, 14:13
Medlem
Negerhjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Om jag bjuder en Neger på banan är jag rassist då?

Böj dig framåt så tar negern det som en invit att bjuda dig på banan
Citera
2021-11-27, 14:19
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Hmm läraren som associerar apor och bananer med negrer (förmodar jag att det är) borde väl, om hon har nån form av självinsikt tänka över varför hon själv associerar apor och bananer med negrer...

exakt så, det är de som konstant måste visa hur stora ickerasister de är som i själva verket är de riktiga rasisterna.

precis som i fallet med jämställdhets och kvinnokämpen Kapten Klänning

I de lugnaste vatten ...
Citera
2021-11-27, 14:20
Medlem
Rasistiskt såklart jag som djurgårdare tar väldigt illa upp över detta…
Citera
2021-11-27, 14:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
På vår maxibutik har man en apa som hänger över banerna också, är det då också rasistiskt?

Om man målar en vägg svart, är det då rasistiskt?

Bajs är brunt och det blir väl också rasistiskt när man bajsar och sen spolar ner det i toaletten?

Jag måste nog säga att allt sånt hår håller på bli jävligt löjligt och hur man lyckas få allt att bli rasistiskt snart. Vi svenskar håller på att bli lite för skitnödiga för att stöta oss med någon och jag tror oftast det är vi som ser de omöjliga sambanden mer än vad de vi tror att vi sårar gör.
Citera
2021-11-27, 14:23
Medlem
happilappis avatar
Det är rasistiskt av skolan att dra paralleller mellan apor och svarta människor.
Citera
2021-11-27, 14:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Hmm läraren som associerar apor och bananer med negrer (förmodar jag att det är) borde väl, om hon har nån form av självinsikt tänka över varför hon själv associerar apor och bananer med negrer...

Helt riktigt👍👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in