2021-11-27, 13:38
Medlem
De enda rasisterna här, är lärarna som tycker det är rasistiskt.
Det är ju de som jämställer apor och bananer med nyanlända.
Citera
2021-11-27, 13:43
Medlem
nowlickits avatar
Lärare är fan sjuka i huvudet
Citera
2021-11-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Dessa antirasister ser rasism i allt och blir kränkta å andras vägnar. Så är inte förvånad men tycker det var fel. Apor är roliga djur och bananer är gott.

Ja, de verkar ju veta väldigt mycket om hur man ska vara rasist och hur man utövar rasism.

Börjar fundera på om det är de som är rasisterna.

Walk like a duck, talk like a duck....
Citera
2021-11-27, 13:45
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripptrappsnett
Flashback är för lustigt(eller också inte). När det passar så utesluter man raskt alla alternativ som inte passar.

När jag läser artikeln så får jag intrycken:

1. Den här korridoren ligger i en del av skolan där elever som läser typ "svenska för invandrare" osv har sina lektioner. Dvs det är känt på skolan att just här håller de nyanlända till.

2. Det är elever som stått för dekorationerna. I just i den här korridoren så "råkar" det bli apor och bananer. Fast inte på andra ställen i skolan. Vilken slump asså....

Nu inväntar jag minst tio sidor med inlägg som skriver om hur rasistisk läraren var hö-hö-hö..
Men hur är apor och bananer rasism?
Citera
2021-11-27, 13:51
Medlem
ReijoHervonens avatar
Man bör helt enkelt förbjuda bananer helt och hållet. Allt annat är rasistiskt. Nån kan bli kränkt och ta det som ett rasistiskt utspel ifall man köper bananer i butiken.
Citera
2021-11-27, 13:51
Medlem
hnkls avatar
De största rasisterna är personerna som förknippar apor och bananer med mörkhyade och därmed ser djur och bär som rasistiskt.

Alldeles för många mentalsjuka människor ute i det fria i dag som egentligen borde sitta inlåsta. Lika sjuka är mediafolk som hakar på och rapporterar trams som detta.
Citera
2021-11-27, 13:53
Medlem
henkesss avatar
Hahaha vilket trams, måste vara Vänster människor hela bunten som klagar.
Citera
2021-11-27, 13:54
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Endast en rasist ser rasism i apor och bananer. Vanligt folk ser bara apor och bananer.
Citera
2021-11-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Hmm läraren som associerar apor och bananer med negrer (förmodar jag att det är) borde väl, om hon har nån form av självinsikt tänka över varför hon själv associerar apor och bananer med negrer...
Eller hur! Jag är SD:are och vi är ju rasister extra allt (enligt många) och inte ens jag tänker apa, banan........NE_ER! LÅNGT ifrån min föreställningsvärld.
Citera
2021-11-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Underhållande artikel i Aftonblaskan idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALJxg3/skola-plockar-ner-bananpynt--efter-rasistkritik

Valet av apor och bananer som utsmyckning på det årliga korridorspyntet på Rudbecksgymnasiet har fått stark kritik från både lärare och elever.

– Detta är en korridor där många nyanlända vistas. Det är rasism, säger en lärare.

Efter kritiken har dekorationerna plockats bort.

Rätt eller fel? Är apor och bananer synonymt med nyanlända/mörkhyade hos er? Är detta en överdriven reaktion?

Går det att få fram namet på den läraren som hävdar detta?
Citera
2021-11-27, 13:59
Medlem
Mindbusinesss avatar
Nu förväntar vi oss att Youtube blockar alla filmer med Electric Banana Band, samt att Lasse Åberg anmäls för hatbrott!
Citera
2021-11-27, 14:00
Medlem
Om jag bjuder en Neger på banan är jag rassist då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in