En far får vårdnaden sin 8-åriga son. Men mamman drar iväg med sonen och börjar med diverse personer anklaga pappan för pedofili och misshandel.
Hans Cagnell, en psykoterapeut träffar pojken flera gånger och fastställer (i sitt eget huvud) att pojkens pappa definitivt är pedofil. Dessutom sätter han diagnosen psykopat på pappan, detta utan att någonsin ha träffat honom. Vid ett tillfälle nämner denna Hans att "pappan kommer ju från Sicilien, maffian" och gör citationstecken i luften när han yttrar ordet maffian. Bara det visar vilket stolpskott till vidrig han är.
Agneta Bravelius driver/drev BRY, en organisation som verkar för dessa frågor, men hon pratar som ett barn och ger noll intryck av att vara ärlig. Hon är den där som i 20-årsåldern söp sig full och raggade upp en kille på krogen men sen bara för att jävlas anmälde honom för våldtäkt bara för att han inte fick henne att komma.
Allt är helt snurrigt och själv väljer jag att inte bilda mig en 100-procentig uppfattning och tycker bara synd om grabben. Pedofiler skall givetvis åka fast, men de där två skall hållas långt från barn. Om några ger mig pedofil-vibbar är det Hans och Agneta.