2021-11-22, 18:51
Medlem
Craiggs avatar
Väntar på ett paket från en säljare på Tradera. Han sa att han skickade det i onsdags, nu är det måndag, borde jag inte ha fått det nu? Inrikes brev ska man ju normalt ha fått efter 2 dagar. Alltså borde jag ha fått det i fredags, nu är det måndag och inget kom idag heller.

Jag har fått tracking nummer, men när jag söker efter paketet så står det att Postnord har fått reda på beställningen och att aviseringarna uppdateras när postnord får in den. Vad betyder detta? Borde inte postnord ha fått in mitt paket senast i torsdag? Är de verkligen såhär sega? Fan paket från Tyskland kommer ju fram snabbare.
Citera
2021-11-22, 19:14
Medlem
swebarbs avatar
om det inte står mer än så på tracking så har det väl antagligen inte gått iväg ens varför kan man undra, dom är fan jäkla klåpare.
Citera
2021-11-22, 19:19
Medlem
köpte från två olika säljare från tradera för några veckor. Fick inga jävla paket. Säljarna hade bra omdömen och ingen summa man försöker blåsa nån på. Gissar på att de som levererar snott paketen. Mina hade inte spårnummer

schenker och dhl är bättre
Citera
2021-11-22, 20:48
Medlem
hippilis avatar
Förut skickade jag bildelar med postmord av 10 paket försvann hälften nu är det bussgods och av 300 paket försvann ett enda paket men spårades efter en vecka och kom fram fast lite sent, aldrig jag skickar något med post någon mer gång
Citera
2021-11-22, 21:53
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Förut skickade jag bildelar med postmord av 10 paket försvann hälften nu är det bussgods och av 300 paket försvann ett enda paket men spårades efter en vecka och kom fram fast lite sent, aldrig jag skickar något med post någon mer gång

När var detta?
Citera
2021-11-22, 22:13
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
När var detta?
För min del är det två år sedan men har andra som skickar med postmord och har samma problem.
Citera
2021-11-23, 00:07
Medlem
miikoss avatar
Kan hända att det lämnades in efter sista inlämningstiden i onsdags. Mitt närmaste ombud har sista inlämningstid kl 13. Senare blir nästa vardag.

Spårningen på brev är inte som på paketen, utan ganska bristfällig. Oftast så får man endast se när det lämnas in och när det levererats, alt. endast när det levereras.

Men även om det gick iväg på torsdagen, så borde den kommit fram idag, under förutsättning att det är förstaklassbrev.
Citera
2021-11-23, 13:00
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksompsykadeliska
köpte från två olika säljare från tradera för några veckor. Fick inga jävla paket. Säljarna hade bra omdömen och ingen summa man försöker blåsa nån på. Gissar på att de som levererar snott paketen. Mina hade inte spårnummer

schenker och dhl är bättre

alltså skickar man utan rek vad är beviset dom ens skickat dina grejer? det händer ju egentligen sällan att random skit nån snor, då måste det vara nåt av värde typ mobiltelefoner, dyra klockor osv... har du kontaktat säljaren då ?
Citera
2021-11-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
alltså skickar man utan rek vad är beviset dom ens skickat dina grejer? det händer ju egentligen sällan att random skit nån snor, då måste det vara nåt av värde typ mobiltelefoner, dyra klockor osv... har du kontaktat säljaren då ?

Yes fick tillbaks pengarna
Citera
2021-11-27, 13:45
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksompsykadeliska
Yes fick tillbaks pengarna

ok gött men skulle det mot förmodan dyka upp en dag så hoppas jag du är ärlig och kontaktar säljaren.
Citera
2021-11-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ok gött men skulle det mot förmodan dyka upp en dag så hoppas jag du är ärlig och kontaktar säljaren.

Ja det är självklart, riktigt vidrigt annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in