Citat:
Jag har inget önsketänkande, det har däremot du, varför jag ifrågasätter din agenda i tråden.Det är inte bara så att allt talar för att man saknar all form av handfast bevisning mot CL, det är svårt att ens föreställa sig vad den skulle bestå av. Bil: skrotad. Mobilmaster: inte aktuellt 1992. Kamerabilder: samma sak där. Kropp: finns inte. Spår på BP: finns inte heller. Halmstrået var DNA-spåret på skon som man hittade 2020, men som jag skrev tidigare så är det närmast uteslutet att det skulle tagit 3 månader att få fram en DNA-profil på CL från ett topsprov. Detta styrks av det faktum att man fått svar från NFC på några DNA-frågor, vilket rimligen bara är möjligt om man har CLs DNA-profil. Så vad återstår? Man kan tänka sig att det finns något hos CL som skulle kunna ha DNA från HA. Långsökt, inte omöjligt, men oavsett inget ”som man har på CL” idag.
Du tycks ha något slags inneboende auktoritetstroende, eller önsketänkande, kanske både och. Det yttrar sig i tanken att att okänd starkare bevisning måste finnas eftersom polisen intresserat sig för CL. Jag ser i stället ett 29 år gammalt förmodat mord utan ögonvittnen eller teknisk bevisning. Polisen har tidigare, baserat på såvitt vi vet samma bevisning, misstänkt och även gripit 3-4 personer. 2021 griper man en ny person och försöker få denne häktad. Detta misslyckas. Vad drar du för slutsats om bevisläget från det?
Du tycks tycka att det är i sin ordning att rada upp 4-5 MGM, där per definition 3-4 är oskyldiga, och inte redovisa vad man har för bevisning. När man är inne på gubbe 4 eller 5 efter snart 3 decennier, då borde den mest ivriga polisförespråkaren förstå att chansen att binda just denne till HAs försvinnande är mycket liten. Just därför är det rimligt att kräva vanligt hyfs och anständighet av polisen. Det innebär att ge utredningen en rimlig tid och sedan göra klart för alla vilken bevisning som finns så att den misstänkte och dennes anhörige kan gå vidare med sitt liv. Alternativet är att CL skall leva resten av sitt liv med denna misstanke hängande över sig utan någon chans att försvara sig. Inte OK med mig. Är det OK med dig?
Du tycks ha något slags inneboende auktoritetstroende, eller önsketänkande, kanske både och. Det yttrar sig i tanken att att okänd starkare bevisning måste finnas eftersom polisen intresserat sig för CL. Jag ser i stället ett 29 år gammalt förmodat mord utan ögonvittnen eller teknisk bevisning. Polisen har tidigare, baserat på såvitt vi vet samma bevisning, misstänkt och även gripit 3-4 personer. 2021 griper man en ny person och försöker få denne häktad. Detta misslyckas. Vad drar du för slutsats om bevisläget från det?
Du tycks tycka att det är i sin ordning att rada upp 4-5 MGM, där per definition 3-4 är oskyldiga, och inte redovisa vad man har för bevisning. När man är inne på gubbe 4 eller 5 efter snart 3 decennier, då borde den mest ivriga polisförespråkaren förstå att chansen att binda just denne till HAs försvinnande är mycket liten. Just därför är det rimligt att kräva vanligt hyfs och anständighet av polisen. Det innebär att ge utredningen en rimlig tid och sedan göra klart för alla vilken bevisning som finns så att den misstänkte och dennes anhörige kan gå vidare med sitt liv. Alternativet är att CL skall leva resten av sitt liv med denna misstanke hängande över sig utan någon chans att försvara sig. Inte OK med mig. Är det OK med dig?
Hade åklagarens valt att vilja häkta C.L för skäligen misstänkt istället hade han sannolikt häktats?
Förövrigt, de jag tycker synd om är Helenas anhöriga, vad tror du har hängt över deras liv alla dessa år?
Sen vill jag påminna om att vi sitter i ett forum där vi diskuterar detta försvinnande.
Men vad gör du här?
Dissar alla andras åsikter, väldigt märkligt beteende.
Sen får jag får skriva precis vad jag tror här, om GM i singularis eller pluralis.
Tycker du att du tillför något nytt i tråden? Vad? Att vi alla har fel, eller?