2021-11-27, 09:59
Medlem
perry2s avatar
Är rätt krav på Calle H 15-20 plats...

Tror det blir runt 35 dock
Citera
2021-11-27, 10:03
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej det tycker jag inte. Jag vet att man har ändrat på reglerna eftersom jag brukar kolla på vilka förändringar man gör i tävlingsreglerna varje år. Man kan också se det genom vilka straff som döms ut.

Klipper in reglerna kring banmarkering igen:

Regel 311.4

Marking the Course

The marking of the course must be so clear that the competitor is never in doubt where the course goes. Hard material course markings and commer- cial markings should only be placed at the sides of the course.

Kilometer signs should mark the accumulated distance skied along the course.

Forks and intersections on the course must be clearly marked by visible signage, and fences or V-boards must be placed across unused parts of the course.

Regel 343.6

Competitors must follow the marked course in correct sequence from start to finish and must pass all control points.

Har svårt att tro att dessa ändrats.

Då är det i så fall påföljdsreglerna som ändrats. Men om man ser på dagens påföljdsregler så leder de ju en till att omkörningar utanför banan ska leda till minst gult kort? Dvs precis som Northug fick 2012.
Citera
2021-11-27, 10:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Då är det i så fall påföljdsreglerna som ändrats. Men om man ser på dagens påföljdsregler så leder de ju en till att omkörningar utanför banan ska leda till minst gult kort? Dvs precis som Northug fick 2012.

Nej.

Men du tycks ha hakat upp dig på detta så jag släpper detta nu.
Citera
2021-11-27, 10:12
Medlem
welcometorealitys avatar
Vinterstudion vs Viaplay Vinter 10-0
Citera
2021-11-27, 10:14
Medlem
Thax21s avatar
Nähä, DNS på Joni Mäki så där försvann det tidiga riktmärket för en topp-20placering.
Citera
2021-11-27, 10:15
Medlem
Det är inte det bästa ljudet från TV6 utsändning från Ruka, hoppas det blir bättre
Citera
2021-11-27, 10:16
Avslutad
Var ser man loppen om man inte har 6:an?
Citera
2021-11-27, 10:18
Medlem
Varför i helvete ska man behöva se reklam när man betalat för Viaplay? "Sändningarna presenteras av" stup i kvarten.
Citera
2021-11-27, 10:20
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Varför i helvete ska man behöva se reklam när man betalat för Viaplay? "Sändningarna presenteras av" stup i kvarten.
Bedrövligt
Citera
2021-11-27, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Då tycker jag i sådana fall att Maja ska gå före Dyvik.

A-landslagsåkarna ska prioriteras första helgen/helgerna och inte behöva visa allt i Gällivare. Vad Maja går för på fristilsdistans bör vara känt, alltså inget konstigt med att hon avstod det loppet.
Jag hade också gärna sett Maja åka nu när hon verkar ha så bra form, men jag kan förstå att ledarna också vill fördela ut så att många åkare får chans att åka. Glöm heller inte att det är väldigt kallt, och att åka tävlingslopp tre dagar efter varandra kan vara riskabelt.
Citera
2021-11-27, 10:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Tråkiga kommentatorer också, nej va fan är detta för skit som sexan bjuder på..
Citera
2021-11-27, 10:26
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Spelbolagsreklamterror från orten var 3e minut, förmodar att de vill sälja abonnemang

Edit, såg nu att de med viaplay inte heller slipper avbrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in