Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Jag tycker det är att ta i lite väl mycket att säga att det är någon som lagt en plan över huvudet på Maja bara för att hon inte blev uttagen. Jag tycker det är rimligt att blir man sjua och fyra i de två distansloppen i den nationella säsongspremiären att man då får åka distansloppen i Ruka. Tycker faktiskt man skall passa på när Louise visar upp bra form och inte vänta exempelvis till att det blir ett återbud till Davos utan någon någon höjdacklimatisering (har sett det några för gånger för mycket utan bra utfall). Har säkert stått och vägt i uttagningen mellan Maja och Louise och det blev Louise i detta fall. En vanlig uttagningssituation fattad av tränarna och Byström som inte kräver att någon lagt en plan över huvudet på Maja. Det kanske krävs mer än sjundeplats i ett av distansloppen när man inte åker det andra distansloppet i Gällivare för att bli uttagen när man är en åkare som inte är helt given på distans.
Då tycker jag i sådana fall att Maja ska gå före Dyvik.
A-landslagsåkarna ska prioriteras första helgen/helgerna och inte behöva visa allt i Gällivare. Vad Maja går för på fristilsdistans bör vara känt, alltså inget konstigt med att hon avstod det loppet.