Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Säkert sant men dessa personer vill inte sitta och tigga för att få pengar så då blir det inte lika mysigt här i Sverige.
Jag gissar att 75% av flyktingarna i landet kommit till just Sverige för att de får bidrag här utan motkrav. Denna information har de blykoll på innan de reser från hemlandet och även vad de ska säga när de kommer hit för att få så bra hitrate som möjligt.
Hur många av flyktingarna som verkligen är från landet de sagt, heter vad de sagt och är födda då de sagt är säkert väldigt få då många oturligt nog tappat sina pass.
Med tanke på vad priset är för att köpa sig all denna hjälp så är det inte de fattiga som kommer hit utan många av dem är säkerligen rätt rika i hemlandet och blir ännu rikare när våra bidrag börjar regna över dem. Enorma summor som ges i bidrag skickas genast hem till släktingar i hemlandet som då kan leva som kungar också.
Överlag håller jag med dig, men vi behöver också skilja på de invandrare som kom hit under Reinfeldt och de som kom under Löfvén, och dessutom ha i åtanke att familjer lånade pengar av ligor för att skicka hit ankare. Under Reinfeldts tid kunde man exempelvis få föräldrapenning retroaktivt och då betala lånen till smugglarna. 7K såg verkligen till att gynna kriminella ligor i Mellanöstern.
Jag påstår att det är två faktorer som avgjort vid asylshopping;
Vilken välfärd som erbjudits samt vilka asylregler som har funnits. Att tex afghanska skäggbarn liksom afghanska faktiskt omyndiga valde Sverige handlar mycket om våra slappa asylregler skulle jag säga. Desamma fick ju inte asyl i andra europeiska länder.
Somliga kan nog ändå fås att återvandra medelst ekonomiska incitament, men att det skulle bli några mängder tror jag inte på. Men visst; man måste börja någonstans.