2021-11-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
De har inte samma funktion och de är inte samma eller ens liknande läkemedel.
Jag lämnar därmed denna fråga. Har du något annat som kan datatriangulera dina påståenden så är du dock välkommen att återkomma.

Ivermectin was not developed as a protease inhibitor. This claim comes from a March 2021 study that investigated the efficacy of ivermectin as an antiviral drug. That study found that ivermectin was a “blocker of viral replicase, protease and human TMPRSS2.”

But protease inhibitors are a class of antiviral drugs that have been used to treat HIV/AIDS and Hepatitis C. In other words, there are several different drugs that act as a protease inhibitors (“Protease is an enzyme in the body,” according to Healthline, and “Protease inhibitor drugs block the action of protease enzymes”). Just because two drugs may perform a similar function does not mean that they interchangeable or identical.

Det spelar ju ingen roll vad det var utvecklat för ursprungligen om det har funktionen. Man försöker ju bara gå runt problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Just because two drugs may perform a similar function does not mean that they interchangeable or identical.

Precis de är inte identiska och inte "interchangable" ingen påstår det. Man försöker trixa med ord för att vanliga svenssons ska bli lurade, det funkar dock inte när man fattar exakt vad som händer. Eftersom de har samma funktionella mekanism kan man fortfarande inte säga att den ena fungerar och den andra inte. Jag kan skriva en hel uppsats av saker som skiljer de två produkterna åt, men det spelar ju ingen roll då den mekanism som pizers produkt har (endast) också finns i Ivermektin. Det finns ju till och med ett erkännande i ditt eget citat.

"Just because two drugs may perform a similar function" De har alltså samma funktion (similar) använder man också för att det ska låta mer skilt än det egentligen är. Båda har en funktion som inhibitor på samma protein alltså samma inte "similar". Hur effektiv denna funktion är, är därför det enda som spelar roll. Att man dessutom inte ens pekar på att pizers produkt gör det mer effektivt än Ivermektin (vilket hade kunnat vara en möjlig undanflykt) tyder på att inte ens det är sant. För om det vore så skulle man trycka på det istället.

Ett glas har inget handtag därför kan det inte fungera som mugg. Man undviker helt enkelt att prata om den funktion man syftar på. Man undviker att säga att den fortfarande kan fungera för att fylla vätska. Eller man säger de har någon funktion som är lite liknande (till exempel att båda kan fyllas med vätska).
Senast redigerad av desiderius 2021-11-26 kl. 20:50.
Citera
2021-11-26, 21:50
Medlem
Ni som stödjer detta ingrepp i vårt fria samhälle får stå vid skampålen och skämmas.
Citera
2021-11-26, 21:57
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Bland män i min ålder med min (manglande) sjukdomshistoria så är det så.
Det är bara att kolla vaccindödsfall/skador och jämföra med dödsfall/IVAfall pga Covid så ser du det själv, datan är open source.

Bland barn 0-10 så dör det ett tiotals av vaccinet runt om i världen för varje barn som räddas från Coviddöden.

Bland 70+ Och i andra riskgruppen (diabetes, hjärt/kärlsjukdomar, lungsjukdomar, cancersjuka etc) så är den siffran omvänd.

Det är stor skillnad mellan hur vaccinet och C19 ”tar” på olika människor, ålder och kön verkar vara ”triggers” på vaccinskador/död, där unga män är i särklass mest rammade.

Det är ingen knasgökabubbla, det är hårda fakta….
Som jag skrev i ett tidigare inlägg till dig hamnar du minst en tiopotens fel om du tolkar rapporterade misstänkta biverkningar (skador/dödsfall) som verkliga konstaterade händelser. Om miljarder människor vaccineras händer det så klart att en del av dem dör dagen efter, konstigt vore annars.

Det om barn 0-10 år måste du dragit fram ur röven. Inte många barn i den åldern som fått någon vaccination.
Citera
2021-11-26, 22:08
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ni som stödjer detta ingrepp i vårt fria samhälle får stå vid skampålen och skämmas.
De som ynkar sig nu över begränsningarna i den demokratiska friheten var märkvärdigt tysta när människor på särskilt boende blev stoppade att ta emot besökare i sitt eget hem även om det så var människan de var gift med.
Citera
2021-11-26, 23:15
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Som jag skrev i ett tidigare inlägg till dig hamnar du minst en tiopotens fel om du tolkar rapporterade misstänkta biverkningar (skador/dödsfall) som verkliga konstaterade händelser. Om miljarder människor vaccineras händer det så klart att en del av dem dör dagen efter, konstigt vore annars.

Det om barn 0-10 år måste du dragit fram ur röven. Inte många barn i den åldern som fått någon vaccination.

Nu är denna inte längre så ny men ändå. Använd filtret och checka i ålder 0-24 år

https://www.usmortality.com/excess
Citera
2021-11-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Du ser också i samma tabell att risken för allvarlig sjukdom och död är tre ggr så hög för en ovaccinerad?

Jo, men som ung och frisk är en trefaldig risk inte mycket att tala om. Totalt sett har gruppen 10-19 år fem dödsfall. 20-29, 26 dödsfall. Hur många av dessa hade tydliga riskfaktorer? Hur många av dessa dog av slumpen under de två veckor de var infekterade? Säg att hälften hade riskfaktorer och fem dog av slumpen så har vi alltså 10 dödsfall bland friska (om ens det) på 375 000 bekräftade fall av Covid i åldersgruppen 10-29 år. Nu bör man dessutom ha bättre metoder och vara mer förberedda i vården så risken att dö för de få som hamnar på sjukhus bör vara ännu lägre idag.

Har du en krona i lön och tredubblar den så är det fortfarande en ganska dålig lön.

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det står klart och tydligt att staten kan inskränka medborgarnas möjligheter att flytta på sig, resa över gränser, utsätta sig för smittrisk etc.

Kruxet är väl att grundlagen står över så... ja..

Jag vill poängtera här att jag definitivt tror på vaccin och vill därmed inte klassificeras som en "antivaxxer", vad det nu är. Men hysterin kring Covid-19, speciellt bland yngre är helt otrolig om man tittar på statistiken.
Senast redigerad av kalleboool 2021-11-27 kl. 00:47.
Citera
2021-11-27, 00:56
Medlem
Se denna utmärkta intervju men skrämmande så börjar ni fatta alla...
Jag har lagt mitt pussel och detta var den sista biten tror jag..
https://www.youtube.com/watch?v=u11I8Jh-CsM

Vi borde ut på gator och torg samt dränka folkhälsomyndigheten och regeringen i gödsel.
Antingen vet de inte och är dumma i huvudet eller så mörkar de för sitt folk
Citera
2021-11-27, 01:37
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Jo, men som ung och frisk är en trefaldig risk inte mycket att tala om. Totalt sett har gruppen 10-19 år fem dödsfall. 20-29, 26 dödsfall. Hur många av dessa hade tydliga riskfaktorer? Hur många av dessa dog av slumpen under de två veckor de var infekterade? Säg att hälften hade riskfaktorer och fem dog av slumpen så har vi alltså 10 dödsfall bland friska (om ens det) på 375 000 bekräftade fall av Covid i åldersgruppen 10-29 år. Nu bör man dessutom ha bättre metoder och vara mer förberedda i vården så risken att dö för de få som hamnar på sjukhus bör vara ännu lägre idag.

Har du en krona i lön och tredubblar den så är det fortfarande en ganska dålig lön.

Kruxet är väl att grundlagen står över så... ja..

Jag vill poängtera här att jag definitivt tror på vaccin och vill därmed inte klassificeras som en "antivaxxer", vad det nu är. Men hysterin kring Covid-19, speciellt bland yngre är helt otrolig om man tittar på statistiken.
Vad jag tycker är konstigt är att inte fler tänker på att just jag kan vara en del av en smittkedja som leder fram till en annans människas död. Att inte det kan vara en anledning att skydda sig bland ungdomarna. Att förstå smittspridning och sin egen eventuella del i det. Kopplingen mellan man själv sprider en smitta och att ens självs fars och morföräldrar dör i den.
Citera
2021-11-27, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagathaChristie
Det kommer inte vara för alltid. Vaccin behövs

Vaccin varar heller inte för alltid- naturlig immunitet varar längre. Vaccin kanske behövs men knappast så snart inpå en naturlig infektion-i synnerhet inte med framtidsutsikter om 2-3 sprutor årligen. Tredje sprutan har dessutom inte haft effekt i Israel nu.
Citera
2021-11-27, 03:57
Medlem
Sydafrika varianten + Smittökning trots vaccinationer. De texterna börjar ploppa upp lite varstans nu på div så kallade "nyhetssajter". Men strunt i det! Heja Sverige! Nu jäklar kommer vaccinationspassen!! Bara 4 dagar kvar så kan man få sitt pass och fortsätta sitta tätt och slicka varandra i ansiktet på krogen! Tjohej! Munskydd och avstånd? Nej nej nej 2 sprutor vaccination och det lilla passet löser biffen! Klappat och klart! Corona puts väck! Sen att den andra lilla sprutan slutat verka för sisådär en månad sedan spelar väl ingen roll? Vadå? Jag har ju varit så jäkla duktig och gjort som "oraklet-mer fel än SMHI -Tegnell" sagt hela tiden! Någon jävla belöning ska jag fan ha! Hit med passet! Jag ska minsann kunna visa vilken god, fin och ansvarsfull icke tänkande människa jag är. Om FHM sa att en bajskorv hjälper mot Corona hade jag svalt en sådan med så medmänsklig är jag... Jora satt eh..
Citera
2021-11-27, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluka94
Att du skräms så. Japp, jag ska komma ihåg det.👍

Skräms ?, så du blir rädd för att jag ber dig att du ska komma ihåg all dynga du pratar om i dag.

ja ber du bara memorera detta... Gå tillbaka till det här om säg två till fem år så får vi se vem som har rätt. Vi kan också se vilken foliehatts-teori du och dina likar håller på med om fem år.

Jag har vänner som är i det träsket sen åttiotalet och du och dina likar har bara bytt hela tiden. Det är allt möjligt, en del blir man dödssjuk av, annat ska döda oss på fläcken.

Detta har aldrig hänt.

Den som inte fattar det är bara dum i huvudet. Det enda som händer är att ni hittar på något nytt och det som ni sa tidigare är bara glömt.

En vanlig jävla dator var livsfarlig och det skulle man passa sig för. var samma snack om det där på 90 talet och det har väl vart 20-30 grejer sedan dess.

Frågan är ju om vi ska dö snart--- Jehovas har sagt ett antal gånger att Jorden ska gå under och man satte årtal men inget har hänt och nu är dom ganska tysta om det där.

hahahahahahaha !
Citera
2021-11-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
De som ynkar sig nu över begränsningarna i den demokratiska friheten var märkvärdigt tysta när människor på särskilt boende blev stoppade att ta emot besökare i sitt eget hem även om det så var människan de var gift med.

Det är väl inget konstigt, dom sköra behöver skyddas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in