2021-11-26, 18:32
Medlem
Landsdagarna ger SD ett skyltfönster som massmedia inte kan passera förbi hur som helst. Återvandringsproblematiken debatteras.

Jag tror på ett opinionslyft för SD om man kommer till intervjuer gjorda efter landsdagarna.

Jag tycker mig se ett stort självförtroende hos SD och jämför med andra partier som riktigt knäar nu. Det verkar bara finnas SD som jobbar långsiktigt, övriga partier verkar ha förlorat orienteringsförmågan.

Vad tror ni?

Eller blir Maggans nya lag för svårt?
Citera
2021-11-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Landsdagarna ger SD ett skyltfönster som massmedia inte kan passera förbi hur som helst. Återvandringsproblematiken debatteras.

Jag tror på ett opinionslyft för SD om man kommer till intervjuer gjorda efter landsdagarna.

Jag tycker mig se ett stort självförtroende hos SD och jämför med andra partier som riktigt knäar nu. Det verkar bara finnas SD som jobbar långsiktigt, övriga partier verkar ha förlorat orienteringsförmågan.

Vad tror ni?

Jag vet inte vad Maggans nya lag har med SD att göra eller hur SD skulle kunna påverka där. Men att SD debatterar återinvandring i sina "landsdagar" innebär inte att de har någon lösning som gör att alla utlänningar som inte fått uppehållstillstånd i Sverige kan verkställas till sina hemländer eller till andra länder. Problemet är ju att deras hemländer inte tar emot dem om de inte åker dit frivilligt och att det inte heller finns andra länder som vill ta emot dem vid tvångsutvisning. Jag vet inte hur SD tänker lösa detta. Iofs vet jag inte heller om SD fortfarande även kräver att utlänningar som har uppehållstillstånd i Sverige och till och med är medborgare här ska återvandra för att Sverige ska bevaras svenskt. Det var ju vad Åkesson stred för i sin ungdom.
Citera
2021-11-26, 19:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Vad tror ni?

S är på gång, samtidigt som SD har M att släpa på. Bra att Jimpan tycks redo för strid dock. Det gäller att övertyga väljarna om att SD verkligen står som garant för att M inte tillåts balla ur med privatiseringar och slag mot gamla och sjuka, samt med arbetskraftsinvandring och EU.

Tillåter SD att M lyfts fram som det enda regeringsalternativet till S tror jag att det blir svårt att klå Magda och gänget. SD riskerar att bli stödben till M istället för den opposition till 7k Sverige så väl behöver (och varför SD blivit så stora).
Citera
2021-11-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
S är på gång, samtidigt som SD har M att släpa på. Bra att Jimpan tycks redo för strid dock. Det gäller att övertyga väljarna om att SD verkligen står som garant för att M inte tillåts balla ur med privatiseringar och slag mot gamla och sjuka, samt med arbetskraftsinvandring och EU.

Tillåter SD att M lyfts fram som det enda regeringsalternativet till S tror jag att det blir svårt att klå Magda och gänget. SD riskerar att bli stödben till M istället för den opposition till 7k Sverige så väl behöver (och varför SD blivit så stora).

OM vi slipper några småpartier så blir det mer logiskt hur de tre stora partierna kommer att positionera sig gentemot varandra.

M - SD - S

Stort antal sakfrågor som kommer att få sin tyngpunkt mellan någon av de tre och var denna tyngdpunkt hamnar beror helt enkelt på hur stort stödet är. Ibland blir det SD som stretar emot M+S, ibland blir det S som stretar emot SD+M, ibland blir det M som stretar emot S+SD.
Citera
2021-11-26, 19:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
OM vi slipper några småpartier så blir det mer logiskt hur de tre stora partierna kommer att positionera sig gentemot varandra.

M - SD - S

Stort antal sakfrågor som kommer att få sin tyngpunkt mellan någon av de tre och var denna tyngdpunkt hamnar beror helt enkelt på hur stort stödet är. Ibland blir det SD som stretar emot M+S, ibland blir det S som stretar emot SD+M, ibland blir det M som stretar emot S+SD.
Håller med, men jag tror inte att vi slipper fler än L efter valet. Har gärna fel dock, och kanske kan Mp åka ur om MSM nu slutar hypa dem även om jag tror att de klänger sig kvar.

MA som person tror jag kan bli ett sänke för S, men att sossarna nu får regera ensamma blir till fördel för dem.
Citera
2021-11-26, 19:44
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Folket hade aldrig något val, det är inte folket som önskat bli utbytt och få landet skövlat. Folket har röstat på det alternativ de hoppades var minst skadligt.

Sverige har absolut ingenting att vinna på att SD blir lydhundar under brackor som du, som inte ens har vett att skämmas över det elände ditt parti orsakat svenska folket. Ni har varit med och gjort det bästa landet i världen till en soptipp. Vi var ett homogent folk med exceptionellt hög social tillit och framtidstro, det har ni förstört. Ni gjorde det medvetet också, ni förnekade själva existensen av det svenska folket, ni stiftade lagar som diskriminerar svenskar och ni skapade den våldsspiral vi ser. Allt detta medan ni påhejade våld mot oppositionen.

Det är knappast SD som ska be er om ursäkt. Ni borde be SD om ursäkt, högröda i ansiktet! Dra du åt helvete, du kan ju gå och förhandla till dig regeringsmakten med MP och S istället som den lilla kryptoglobalist du är!

Kryptoglobalist? XD. Vad är det ens? Vi demokrater är självklart globalister. Det är framtiden. Du verkar vara framtidsförnekare. Det är en återvändsgränd. Ungefär som klimatförnekande eller vaccinförnekande för att ta en jämförelse även du borde ha förutsättningar att förstå.

Utsikterna för sådana som dig att hitta en kvinna i dagens Sverige och bilda familj är tyvärr små då du inte följer med i din tid. Lillgammal är vad du framstår som grabben. Gissar du är 90-talist. Så vuxen men ack så barnslig.

Ja, jag vet allt är vårat fel. Vi tagit hit utlänningar som tagit alla tjejjer och alla jobb.

Ledsen bror. Det där är bara ursäkter för den late.
Citera
2021-11-26, 19:53
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Kryptoglobalist? XD. Vad är det ens? Vi demokrater är självklart globalister. Det är framtiden. Du verkar vara framtidsförnekare. Det är en återvändsgränd. Ungefär som klimatförnekande eller vaccinförnekande för att ta en jämförelse även du borde ha förutsättningar att förstå.

Utsikterna för sådana som dig att hitta en kvinna i dagens Sverige och bilda familj är tyvärr små då du inte följer med i din tid. Lillgammal är vad du framstår som grabben. Gissar du är 90-talist. Så vuxen men ack så barnslig.

Ja, jag vet allt är vårat fel. Vi tagit hit utlänningar som tagit alla tjejjer och alla jobb.

Ledsen bror. Det där är bara ursäkter för den late.
Härligt att du bekänner färg, moderata politiker är och förblir massinvandringsförespråkare och ihärdiga i att skänka bort landet till multinationella företag och banker.
Ni försöker fiska väljare genom att tona ned er mörka och onda agenda eftersom ni vet att den inte är en direkt väljarmaximerare.

Jag har varit aktiv länge nog att ha krigat mot er sedan innan Bildt. Dessutom vill jag inte ha någon kvinna eftersom jag inte är flata. Din analysförmåga imponerar sådeles inte.

Tiden för nedmontering av nationalstaten och folkförnekande är över. Framtiden tillhör oss. Ni ska ut!
Senast redigerad av LadySweden 2021-11-26 kl. 19:57.
Citera
2021-11-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vet inte vad Maggans nya lag har med SD att göra eller hur SD skulle kunna påverka där. Men att SD debatterar återinvandring i sina "landsdagar" innebär inte att de har någon lösning som gör att alla utlänningar som inte fått uppehållstillstånd i Sverige kan verkställas till sina hemländer eller till andra länder. Problemet är ju att deras hemländer inte tar emot dem om de inte åker dit frivilligt och att det inte heller finns andra länder som vill ta emot dem vid tvångsutvisning. Jag vet inte hur SD tänker lösa detta. Iofs vet jag inte heller om SD fortfarande även kräver att utlänningar som har uppehållstillstånd i Sverige och till och med är medborgare här ska återvandra för att Sverige ska bevaras svenskt. Det var ju vad Åkesson stred för i sin ungdom.
OK!! Men genom att ta upp frågan så provocerar SD övriga partier. Och provocerar vissa debattörer. Det är ju så som SD nått framgång tidigare. Att återvandring praktiskt sett är svårt att genomföra är en sak, men det kan ha ett propagandavärde att inte släppa frågan.

Det jag undrar över om det sker någon opinionsförflyttning? Kanske fler partier försiktigt börjar tala om återvandring av folk som inte vill integreras i samhället? Jag tror alltså att SD vinner på att gräva upp liket och inte låta det svalna.
Citera
2021-11-26, 20:02
Medlem
Citat:

Kan vara som du säger men jag såg också Jimpan igår uttala sig om att det är inte säkert man släpper fram Uffe den Tuffe som statsminister. Man kräver kontroll och att få ha tjänstemän i departementen som "bevakar" att löften till SD och överenskommelser följs.

Detta blir mycket intressant att följa. Men utgångläget är att SD kräver få sitta med i en regering, vilket dock är förhandlingsbart.
Citera
2021-11-26, 20:09
Medlem
Citat:
Håller med, men jag tror inte att vi slipper fler än L efter valet. Har gärna fel dock, och kanske kan Mp åka ur om MSM nu slutar hypa dem även om jag tror att de klänger sig kvar.

MA som person tror jag kan bli ett sänke för S, men att sossarna nu får regera ensamma blir till fördel för dem.

Jag tror faktiskt inte att MA blir ett sänke för S såsom flera tidigare S-partiledare har varit. Hon är ganska öppen och rak i sin kommunikation, ger konkreta svar och verkar inte vara den som ska smutskasta andra med rasistkort och nazistkort istället för att ge raka svar såsom vi nu sett sista 15-20 åren.

Jag tror dock inte hon kommer vara statsminister efter valet 2022, men det beror isåfall helt och hållet på att samarbetet med MP, C och V inte fungerar eftersom småpartierna inte kan samarbeta med varandra. Därmed ingen skuldbörda alls på MA utan tvärtom respekt och förståelse att det blir som det blir.
Citera
2021-11-26, 20:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Kan vara som du säger men jag såg också Jimpan igår uttala sig om att det är inte säkert man släpper fram Uffe den Tuffe som statsminister. Man kräver kontroll och att få ha tjänstemän i departementen som "bevakar" att löften till SD och överenskommelser följs.

Detta blir mycket intressant att följa. Men utgångläget är att SD kräver få sitta med i en regering, vilket dock är förhandlingsbart.
Bra det, inte minst för Sverige, att Jimmie kräver att sitta i regering.

Beroende på valresultatet kan det förstås bli aktuellt att Jimmie sonderar regeringsunderlag. Vi har tre regeringsalternativ skulle jag dock säga, för M kan omöjligt bilda regering med SD som Uffe också säger. De två partierna är ju helt olika i grunden även om de "kan komma överens i sakfrågor" (läs; Uffe kan inte regera utan stöd av SD!).

Om SD skulle bli större än M och KD, eller om KD+ L åker ur och SD+ M samlar över 50%, då får allt lille Ulf välja om han vill se JÅ eller MA som statsminister.
Citera
2021-11-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Och sedan undrar ni SverigeDemokrater varför vi Moderater (och alla andra riksdagens partier) betraktar er med största misstinksamhet?

Tror du bara dina partivänner läser FB?

Gång på gång har SD skakat lössen ur sitt banér. Uppenbarligen har de ju missat dig. Det får en att undra hur många andra man missat.

En uterslutning i ur partiet är givetvis på sin plats i ditt fall. Schas iväg med dig till MED, AFS eller någon annan ynkligt betydelselös sekt.

Du bergriper uppenbarligen inte att nu när vi äntligen börjat hoppas att SD till övervägande del består av anständiga människor är det du skriver i alra högsta grad att kacka i eget bo.
Kom nu ner från din höga häst. Vad tror du man finner om man nagelfar allt som moderater skrivit om sverigedemokrater genom åren? Det är inte så länge sedan er partiledare och tillika landets regeringschef sa att sverigedemokrater inte ska bli förvånade om de drabbas av politiskt våld. Låter som ett ganska unket parti, tycker du inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in