2021-11-25, 21:29
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, vissa här inne vill ju få det till att L skulle ha pressat E till att lämna ut information på telefonen till tredje part.

Men det var väl Es egna ide?

Det är deras agenda att attackera alla som inte tycker som dom, och att inget "ont" får komma ut om deras ääääälskade E!

Undrar om det verkligen är E de försöker skydda, eller sig själva?

Jag är inne på precis samma tanke som du efter att ha sett en dels överdrivna reaktioner och då från folk som inte ens känner nån utav dom. Mkt märkligt.

Och självklart är det mkt som kan komma fram som kommer få vissa kanske att framstå i ett annat ljus.

Känns absolut inte som om det är E man vill skydda. Utan sig själv. Därav överdrivna reaktioner. Intressant!
2021-11-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Jag är inne på precis samma tanke som du efter att ha sett en dels överdrivna reaktioner och då från folk som inte ens känner nån utav dom. Mkt märkligt.

Och självklart är det mkt som kan komma fram som kommer få vissa kanske att framstå i ett annat ljus.

Känns absolut inte som om det är E man vill skydda. Utan sig själv. Därav överdrivna reaktioner. Intressant!

E har ju jobbat i branschen under många år och som jag förstår förekommer det en mängd "tjänster och gentjänster" mellan anställda vid olika konkurrerande företag. Utanför resp chefs vetskap, förstås.

Allt bygger på förtroende och att alla håller tyst. Men har E lämnat efter sig spår, i telefon, papper etc?

För att att sälja företagshemligheter måste man ha några. Eller, som i detta fall, ljuga för att lura någon att t.ex. lägga för lågt/högt anbud på ett jobb. Hämnd.

Dirty business.

EDIT. Har inget direkt med brottet att göra, mer att E ev var pressad.
Senast redigerad av Remark 2021-11-26 kl. 00:00.
2021-11-26, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
E har ju jobbat i branschen under många år och som jag förstår förekommer det en mängd "tjänster och gentjänster" mellan anställda vid olika konkurrerande företag. Utanför resp chefs vetskap, förstås.

Allt bygger på förtroende och att alla håller tyst. Men har E lämnat efter sig spår, i telefon, papper etc?

För att att sälja företagshemligheter måste man ha några. Eller, som i detta fall, ljuga för att lura någon att t.ex. lägga för lågt/högt anbud på ett jobb. Hämnd.

Dirty business.

EDIT. Har inget direkt med brottet att göra, mer att E ev var pressad.
Din edit:
Nej, det du spekulativt och smutsande i ännu ett av dina brottsofferkränkande inlägg skriver, det har inget "direkt" med brottet att göra, så långt är ditt tänkande och skrivande alldeles korrekt, Remark.
Så långt alltså.
Men!
Skulle du kunna ha vänligheten att för tråden förklara på vilket sätt det ens indirekt skulle kunna ha med brottet, dvs mordet, att göra?

Hur har du ens mage att hålla på att i det ena inlägget efter det andra, misstänkliggöra en mördad fyrabarnspappa på det vis du gör?
Att du helt saknar samvete behöver du inte berätta.
Det har redan sedan länge framgått.
2021-11-26, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Din edit:
Nej, det du spekulativt och smutsande i ännu ett av dina brottsofferkränkande inlägg skriver, det har inget "direkt" med brottet att göra, så långt är ditt tänkande och skrivande alldeles korrekt, Remark.
Så långt alltså.
Men!
Skulle du kunna ha vänligheten att för tråden förklara på vilket sätt det ens indirekt skulle kunna ha med brottet, dvs mordet, att göra?

Hur har du ens mage att hålla på att i det ena inlägget efter det andra, misstänkliggöra en mördad fyrabarnspappa på det vis du gör?
Att du helt saknar samvete behöver du inte berätta.
Det har redan sedan länge framgått.
Det är skillnad på folk och folk.
Rädda hundar skäller mest..
2021-11-26, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Ok, när träffades ni utan att lida fick reda på det?
Du måste förstå att jag inte tror dig, två tjejer om samma kille känns i luften.

Ja vi träffades ofta. Både hos mig, men även hos honom och även ute på lunch exempelvis.
Som jag sagt innan, så var Lydia i lägenheten, i Uppsala, med sina barn m.m. Så vi hade gott om "egentid" , vilket jag så här i efterhand också kan se är orsaken till att jag bevisligen trodde på Emil när han så att Lydia var en kusin.
2021-11-26, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja vi träffades ofta. Både hos mig, men även hos honom och även ute på lunch exempelvis.
Som jag sagt innan, så var Lydia i lägenheten, i Uppsala, med sina barn m.m. Så vi hade gott om "egentid" , vilket jag så här i efterhand också kan se är orsaken till att jag bevisligen trodde på Emil när han så att Lydia var en kusin.
Så knasigt, eftersom Lida inte hade en lägenhet i Uppsala
2021-11-26, 18:31
Medlem
Citat:

Fast nu säger ju Lydia i rätten att Emil ”trakasserat” henne genom att konstant ringa och kräva att hon ska vara hos honom.

Och antar att du som påstår sig älska Emil - borde berättat för polisen - då detta sänker Lydias trovärdighet ännu mer.
Men ändå har du inte kontaktat polisen.

Och att 2 tjejer skulle umgås med samma kille dem ser som sin pojkvän - samtidigt - och ingen av dem märker nåt?
Dra den om Rödluvan med va?

Det enda du tillfört här är smutskastning av en död man. Djävligt oskönt
2021-11-26, 18:33
Medlem
Citat:

Och hur kommunicerade du och Emil ?
Rök puffar ?
Eftersom det i hans tel inte hittades nånting som gav polisen motiv till varför Lida avrättade Emil.
En relation med en annan kvinna är väldigt stort motiv.
2021-11-26, 20:13
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Så knasigt, eftersom Lida inte hade en lägenhet i Uppsala

Fast med ”,”-tecknet menar hon nog att hon var i lägenheten och i Uppsala och med sina barn..
Dvs 3 skilda saker.
2021-11-26, 21:17
Medlem
Hej.
Jag känner inte till någon Lida.
Men jag misstänker att ni inte vet vad hon hon heter enligt samtliga register, nämligen Lydia.

Jag sa inte att hon hade en lägenhet i Uppsala. Jag syftade som alla (nästan alla) kan förstå, att jag menade att hon var i sin lägenhet i Farsta, och klasskompisar i Uppsala och hos sina barn inne i Stockholm.
Inget svårt att förstå om man tänker lite längre än vad näsan räcker.
Hur ska jag kunna veta när och hur många och ofta Emil ringde Lydia? En total omöjlig uppgift, så vida man inte stalkade Emil vilket varje fall jag inte gjorde. Jag veta att det hände att han pratade i telefon när han kom hem till mig exempelvis, men jag vet inte vem han talade med.
Jag har varit i kontakt med polisen, men intrycket jag fick var att dom ej var intresserade. Kan kanske vara så som någon skrivit här i tråden, så fort dom såg filmen, slutade dom att utreda.

Jag kommunicerade med Emil som vuxna gör, vi ringde till varandra. Och vi hade båda extra telefoner.
Det är snarare ni som smutskastar Emil genom att hela tiden förminska honom och försöka hindra att personer berättar om deras olika relationer med Emil varit. Vad är ni rädda för egentligen?
Vet ju att Emil hade en stalker som var en tjej som var lite mindre till växten, blond och lite knubbig.
Är det inte bra om man kan få reda vem det kan vara, eller rättare sagt att polisen får reda på det.
Om polisen nu vill arbeta med förebyggande åtgärder, för en sådan stalker kan ju vara farlig.

Och för att bara påminna en sak. Jo, jag hatar också Lydia efter vad hon gjorde med min Emil.
2021-11-26, 21:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Fast med ”,”-tecknet menar hon nog att hon var i lägenheten och i Uppsala och med sina barn..
Dvs 3 skilda saker.

Ja, så läser jag det också!
2021-11-26, 21:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Och hur kommunicerade du och Emil ?
Rök puffar ?
Eftersom det i hans tel inte hittades nånting som gav polisen motiv till varför Lida avrättade Emil.
En relation med en annan kvinna är väldigt stort motiv.

Emil hade säkerligen flera telefoner. Bl.a. en jobbtelefon som troligen lämnades tillbaka till arbetsgivaren när E blev uppsagd.

Men så långt kan du inte tänka, tydligen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in