2021-11-26, 12:21
  #14569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Ingen teori är motbevisad logik, riktiga människor som var på plats är det jag går på.
inga blodpölar på nån sunkig bild utan bara hålla mig till det som bevisligen fanns på plats

En mördad
En gömd
En som fått större ballar och ylar massa otydligheter i nysläppt video som inget har hänt

Vem som dissat vem, vem som blåst vem tidigare struntar jag i

Då gör vi så här -

Dumle inte smart
Dumle inte komma undan med mord
Dumle gömt sig
Dumle goare? (70% chans på det va)
Polis på plats efter 3 minuter
Dumle omhändertagen
Adel också

Med så många poliser inblandade känns det tämligen omöjligt att de skulle missa om D eller A var skyttarna. Det är orimligt som sjutton

Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Varken Adel eller dumle är skytten, glöm det.

Exakt så
Citera
2021-11-26, 12:29
  #14570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Förstår ungefär 3 ord av vad Dumlee säger i Burj Khalifa. Vad handlar den om? Det vanliga, vapen, droger, ghettoklychor? Eller finns det något av intresse bakom all autotune och mummel?


Låten handlar om torpeder, att han mer eller mindre skryter att han hänger med torpeder, samt låter som han själv är torped & i mitt perspektiv så tror jag dom hade gjort klart videon för längesen & redan då var mordet planerat, nu har han justerat lite i videon i efterhand, därav har vi fått vänta med hans musikvideo. Riktig skit låt med andra ord, jag ber er, alla klicka dislike, så att han får dålig youtube Algorithm.

Sen dom som vet allt som hänt mellan N*sse, vårbynätverket m.fl vet att dissarna folk gjort mot varandra är riktade mot varandra & att det har en verklighetsbild, därav finns det mycket bevis att ta från just deras musikvideos.. Dom som säger något andra är naiva & kommer aldrig komma nära den riktiga teorin.

N*sse la själv upp massa videos på snapchat när han åkte runt i Vårby med grabbar & showa med gun & skickade till Vårbynätverket efter själva kidnappningen..

Det finns mer bevis i låtarna än vad folk vägrar inse..
Citera
2021-11-26, 12:34
  #14571
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Då gör vi så här -

Dumle inte smart
Dumle inte komma undan med mord
Dumle gömt sig
Dumle goare? (70% chans på det va)
Polis på plats efter 3 minuter
Dumle omhändertagen
Adel också

Med så många poliser inblandade känns det tämligen omöjligt att de skulle missa om D eller A var skyttarna. Det är orimligt som sjutton



Exakt så

Oko tror det kommer visa sig snart vem som var närmast.

Dumle och adel hade ju akut hotbild sen studioskjutningen kvällen innan så deras vittnesmål togs nog snabbt på plats och fick nog komma ner till polisen för vidare uppgifter då i nya kläder naturligtvis.

Allt är möjligt inget är omöjligt jag håller mig till dom som var på plats och ings fiktiva personer från fake bilder eller videos eller vad brorsans kompis tredje kusins pizzabud sett på nån okänds snapchat
Citera
2021-11-26, 12:50
  #14572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Oko tror det kommer visa sig snart vem som var närmast.

Dumle och adel hade ju akut hotbild sen studioskjutningen kvällen innan så deras vittnesmål togs nog snabbt på plats och fick nog komma ner till polisen för vidare uppgifter då i nya kläder naturligtvis.

Allt är möjligt inget är omöjligt jag håller mig till dom som var på plats och ings fiktiva personer från fake bilder eller videos eller vad brorsans kompis tredje kusins pizzabud sett på nån okänds snapchat

Inget omöjligt, men vissa saker är väldigt orimliga om vi säger så. 👍🏻

Ja, att hålla sig till de som var på plats är ju smart. Bättre att gå på det som faktiskt finns gällande info. Sen är resten spekulationer
Citera
2021-11-26, 13:21
  #14573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Förstår ungefär 3 ord av vad Dumlee säger i Burj Khalifa. Vad handlar den om? Det vanliga, vapen, droger, ghettoklychor? Eller finns det något av intresse bakom all autotune och mummel?

Du kan läsa texten till Dumlees ”låt” Burj Kalifa här
https://www.google.se/amp/s/genius.com/amp/Dumlee-burj-khalifa-lyrics

Den svåra språkstörning Dumlee har slår igenom i låttexten. Det finns säkert de i tråden som kan uttyda mening i hans text. Om det nu finns någon mening. Återkom gärna med uppslag i så fall. Jag kan inte läsa runstenar heller…
Citera
2021-11-26, 13:24
  #14574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshpit88
Låten handlar om torpeder, att han mer eller mindre skryter att han hänger med torpeder, samt låter som han själv är torped & i mitt perspektiv så tror jag dom hade gjort klart videon för längesen & redan då var mordet planerat, nu har han justerat lite i videon i efterhand, därav har vi fått vänta med hans musikvideo. Riktig skit låt med andra ord, jag ber er, alla klicka dislike, så att han får dålig youtube Algorithm.

Sen dom som vet allt som hänt mellan N*sse, vårbynätverket m.fl vet att dissarna folk gjort mot varandra är riktade mot varandra & att det har en verklighetsbild, därav finns det mycket bevis att ta från just deras musikvideos.. Dom som säger något andra är naiva & kommer aldrig komma nära den riktiga teorin.

N*sse la själv upp massa videos på snapchat när han åkte runt i Vårby med grabbar & showa med gun & skickade till Vårbynätverket efter själva kidnappningen..

Det finns mer bevis i låtarna än vad folk vägrar inse..

Tack Moshpit! Länkade just till låttexten och skrev att jag inget förstod. Nu fick den lite mening genom dig iaf. Kan vara bland det sämsta som producerats, någonsin.
Citera
2021-11-26, 13:28
  #14575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshpit88
Låten handlar om torpeder, att han mer eller mindre skryter att han hänger med torpeder, samt låter som han själv är torped & i mitt perspektiv så tror jag dom hade gjort klart videon för längesen & redan då var mordet planerat, nu har han justerat lite i videon i efterhand, därav har vi fått vänta med hans musikvideo. Riktig skit låt med andra ord, jag ber er, alla klicka dislike, så att han får dålig youtube Algorithm.

Sen dom som vet allt som hänt mellan N*sse, vårbynätverket m.fl vet att dissarna folk gjort mot varandra är riktade mot varandra & att det har en verklighetsbild, därav finns det mycket bevis att ta från just deras musikvideos.. Dom som säger något andra är naiva & kommer aldrig komma nära den riktiga teorin.

N*sse la själv upp massa videos på snapchat när han åkte runt i Vårby med grabbar & showa med gun & skickade till Vårbynätverket efter själva kidnappningen..

Det finns mer bevis i låtarna än vad folk vägrar inse..


Finns ingen dislike knapp längre
Citera
2021-11-26, 13:47
  #14576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Finns ingen dislike knapp längre

Nä, Youtube tog bort den strax efter Dumle släppte sin låt. Systemet blev överbelastat.
Burj Khalifa är förresten världens högsta byggnad i Dubai, för de som inte visste.
Citera
2021-11-26, 13:48
  #14577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Fortfarande ingen som VET om A eller D är BO2. Många är säkra och många säger att alla "i orten" eller "på gatan" vet. Egentligen bara spekulationer och rykten än så länge. Inget nytt om detta från polisen egentligen väl?

Alltså om man ska utgå från Aftonbladets artikel så stod det att BO2 befann sig tillsammans med Einar och sprang ut med Einar medan den andre personen sprang in i cykelförrådet igen. BO2 som var i Einars sällskap innan mordet ska ha sprungit mot vattnet och skyttarna ska ha tappat intresse för denna. Det var ju redan fast vid det här laget att Einar bara var med två personer när han blev skjuten, och det var ju Adel och Dumle. Så någon av de är ju BO2, men jag tycker fortfarande det luktar fisk
Citera
2021-11-26, 14:12
  #14578
Medlem
Ang. att goa. Nu är ju inte jag någon Einstein, och definitivt inte Dumle å Adel heller, men varför i helvete ser man till att vara på platsen när polisen kommer? Det hade väl bara varit å ringa Nisse och säga: Jag är vid cykelförrådet. Kan du komma ner? Sen skjuter man honom när han kliver ut ur porten istället. Då kan man ju befinna sig miltals därifrån och slippa bli förhörd av polis och misstänkt i både media och sociala medier.
Citera
2021-11-26, 14:42
  #14579
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Ang. att goa. Nu är ju inte jag någon Einstein, och definitivt inte Dumle å Adel heller, men varför i helvete ser man till att vara på platsen när polisen kommer? Det hade väl bara varit å ringa Nisse och säga: Jag är vid cykelförrådet. Kan du komma ner? Sen skjuter man honom när han kliver ut ur porten istället. Då kan man ju befinna sig miltals därifrån och slippa bli förhörd av polis och misstänkt i både media och sociala medier.

Ja eller så tänker man är jag kvar på platsen och påtalar jag är oxo märkt dom sköt mot mig igår kväll så avförs man kanske och skickas hem med lite tröst och en påse bullar
Citera
2021-11-26, 14:51
  #14580
Medlem
Sa inte dumle att man skulle fatta vem mördaren var när låten släpptes. Kan det vara så jävla enkelt? Adel blurrad, borttagen, deletad.. Tyst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in