2021-11-26, 08:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Så är det onekligen. men en seriös jurist (om än inte advokat) kommer nog att s´köta den biten, om så bara för att inte få skitord. Vi får se.

Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Korrekt, utan fullmakt ingen överklagan. Juristen hade kunnat välja att inte göra något. Men det hade som sagt var inte varit särskilt professionellt.

Att fullmakten kom in någon dag tidigare beror på att det skulle in i original. SH har alltså fått den brevledes från juristen i Göteborg. Resten av kompletteringen lär komma digitalt, sannolikt innan arbetsdagens slut imorgon. Med lite tur, för oss, tänker juristen bara jobba halvdag imorgon, så det kommer in till SH innan lunch

Jag avvaktar tills efter lunch med att göra en förfrågan om något nytt inkommit, som det ser ut i MSM just nu så vete fan om de ens skulle publicera något om den här affären även om Expressen skulle få det sedvanliga förhandstipset, det politiska kaoset är ju prio ett.

Återkommer om jag får något nytt från Svea Hovrätt.
2021-11-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
you, MartinaTor! För tänk så enkelt är det tänk inte alls. För det fanns massa människor i Marielund som visste vad som var tänk med huset. Därför att folk talar om sådant. Matz kan ha sagt det till någon han känt hela sitt liv i Marielund, Esbjörn själv har säkert berättat det för människor i sin omgivning. Han hade iallafall berättat det för sin hyresvärd. Och man kan kolla upp saker på väldigt många mer sätt än att än genom offentliga register. Har du hört talas om byskvaller?
Grattis Merrybum. Du har löst bevisproblemen i varenda tvist. Bara att se till att rätten skiter i alla offentliga register och arkiv och går ut på gatan på orten och kollar vad folk "har hört" och dömer efter det.
Vore ju helt perfekt i brottmål också. Rätten får bara knalla ut på gatan och fråga "Vem va're som sköt?" och den som flest pekar på åker in i finkan. Lätt som en plätt, Merrybum.
(Min fetning i citatet)
2021-11-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Grattis Merrybum. Du har löst bevisproblemen i varenda tvist. Bara att se till att rätten skiter i alla offentliga register och arkiv och går ut på gatan på orten och kollar vad folk "har hört" och dömer efter det.
Vore ju helt perfekt i brottmål också. Rätten får bara knalla ut på gatan och fråga "Vem va're som sköt?" och den som flest pekar på åker in i finkan. Lätt som en plätt, Merrybum.
(Min fetning i citatet)
Man måste även skilja på sant och osant byskvaller. Att Matz skulle ärva huset är sant byskvaller, att Majkgård skulle ärva det är osant byskvaller. Det är där sådana experter som jag och Merrybaum kommer in, vi är experter på att avgöra sånt.
2021-11-26, 13:37
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
(Min fetning i citatet)
Tack! Men nu tycker jag du överdrivet. Jag har aldrig pratat om bevis i rätten. Vad synd att du missuppfattade. Jag ska försöka bli tydligare i framtiden.

Att göra research inför ett möte är inget konstigt, det är jag övertygad om att Ebba gör inför många möten. Då är man påläst när man kommer och vet vilka frågor man ska ställa osv.

Jag har pratat om en research som är troligt att Ebba själv gjorde inför första mötet med Esbjörn. Det vill säga fråga runt om honom bland vänner och bekantar i Marielund.

Att ha tagit reda på saker om Esbjörn genom myndighets register antar jag att hon inte gjorde inför första mötet. Det hade varit jättekonstigt gjort av henne.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man måste även skilja på sant och osant byskvaller. Att Matz skulle ärva huset är sant byskvaller, att Majkgård skulle ärva det är osant byskvaller. Det är där sådana experter som jag och Merrybaum kommer in, vi är experter på att avgöra sånt.
Jo jo och man kan påstå att Esbjörn är påverkad av onda krafter utan att ha något som helst bevis för det oxå.

Men skönt att du erkänner att byskvallet finns. Och du har självklart rätt i att det finns både sant och osant sådant. Jag håller inte alls för omöjligt att det fanns ett skvaller om att Majkgård ville ärva. I synnerhet som hon ärvt det där brödraparet innan.

Men det fanns jo till syvende och sist inget testamente skrivet där Majkgård ärvde huset. Ändå så påstår Ebba i riksmedia att så är fallet. Så om hon lyssnade på vad som sades på byn angående det. Är det ju troligt att hon hört annat byskvallet oxå.
2021-11-26, 13:43
Medlem
Citat:
Tack! Men nu tycker jag du överdrivet. Jag har aldrig pratat om bevis i rätten. Vad synd att du missuppfattade. Jag ska försöka bli tydligare i framtiden.

Att göra research inför ett möte är inget konstigt, det är jag övertygad om att Ebba gör inför många möten. Då är man påläst när man kommer och vet vilka frågor man ska ställa osv.

Jag har pratat om en research som är troligt att Ebba själv gjorde inför första mötet med Esbjörn. Det vill säga fråga runt om honom bland vänner och bekantar i Marielund.

Att ha tagit reda på saker om Esbjörn genom myndighets register antar jag att hon inte gjorde inför första mötet. Det hade varit jättekonstigt gjort av henne.

Jo jo och man kan påstå att Esbjörn är påverkad av onda krafter utan att ha något som helst bevis för det oxå.

Men skönt att du erkänner att byskvallet finns. Och du har självklart rätt i att det finns både sant och osant sådant. Jag håller inte alls för omöjligt att det fanns ett skvaller om att Majkgård ville ärva. I synnerhet som hon ärvt det där brödraparet innan.

Men det fanns jo till syvende och sist inget testamente skrivet där Majkgård ärvde huset. Ändå så påstår Ebba i riksmedia att så är fallet. Så om hon lyssnade på vad som sades på byn angående det. Är det ju troligt att hon hört annat byskvallet oxå.

När påstådd Busch att Majkgård skulle ärva huset?
2021-11-26, 13:45
Medlem
Citat:

Intressant. Hur gick det till när hon ärvde huset efter gubbarna utan testamente? Hon var väl inte dotter eller nåt? Där får du gärna förklara.

Eller har oisin på Aftonbladet fel? Det var ju han som påstod det…
2021-11-26, 13:51
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzs
Byskvallret är att Esbjörn ville sälja sitt hus. Han ville inte att vare sig syskonbarnen eller sol-o-vårar-kärringen skulle få det. Detta är det många som har hört honom berätta. Han var glad över att få sälja till Ebba, han var glad att en ung människa med barn skulle ta över, renovera och bo i huset. Göra det fint igen, så det blev som det en gång var, ett fint beboeligt hus fullt av liv och glädje.

Men den visionen och glädjen som Esbjörn bar på kring detta, den dödade effektivt kärringen, pedofilen och den så kallade "godhjärtade".
Helvete vad ifrågasättande jag skulle fått om jag skrivet något liknade.
Men men, du vet alltså om vilket byskvaller som fanns/ finns? Intressant!!!
Man kan undra varför Esbjörn tackat nej till att sälja huset vid tidigare förfrågningar, eller varför han inte gjort något aktivt för att sälja huset om det var hans vilja. Vidare kan man ifrågasätta varför han inledningsvis, enligt Ebba, sa nej till att sälja.

Man kan ju oxå tänka att Esbjörn döljt sin glädje över husförsäljningen väl. För den allmäns mediabilden är väll att han är ganska missnöjd med hela affären.

Att Esbjörns omgivning påverkat honom till att tycka som han tycker finns inga som helst bevis för. Det är oxå ganska orimligt att tro att så många människor skulle vara inblandad i en komplott mot Esbjörn. Det måste ju i så fall finnas minst 4 juridiska ombud som är beredda att förlora sin karriär för Majkgårds skull. I mina öron låter detta helt orimligt.
Senast redigerad av Merrybum 2021-11-26 kl. 14:00.
2021-11-26, 13:57
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Ebba har sagt ett flertal gånger att mörka krafter står bakom att Esbjörn ångrade sig. Samt att det finns flera personer med ekonomiska intressen i huset. Hur kan du ha missat det?
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Intressant. Hur gick det till när hon ärvde huset efter gubbarna utan testamente? Hon var väl inte dotter eller nåt? Där får du gärna förklara.

Eller har oisin på Aftonbladet fel? Det var ju han som påstod det…
Jag förstår inte vad du menar. Givetvis fanns det ett testamente mellan Bröderna och Henne. Vad jag menar var att det inte fanns något testamente mellan Henne och Esbjörn.

Förövrigt skulle denna tråd bli roligare om man inte tog i för att missförstå.
2021-11-26, 14:02
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ebba har sagt ett flertal gånger att mörka krafter står bakom att Esbjörn ångrade sig. Samt att det finns flera personer med ekonomiska intressen i huset. Hur kan du ha missat det?

Jag förstår inte vad du menar. Givetvis fanns det ett testamente mellan Bröderna och Henne. Vad jag menar var att det inte fanns något testamente mellan Henne och Esbjörn.

Mörka krafter?
Ebba har sagt att Majkgård har ett testamente där hon skulle ärva Esbjörn?

Vore enkelt för dig att verifiera detta om det vore sant, tyvärr så lär du väl krypa under en sten och gömma dig eller komma med någon dum ursäkt.
2021-11-26, 14:04
Medlem
Citat:

Det förklarar det. Orsaken är nog att den mening du har om att det inte fanns testamente verkar hänvisa till den del där hon ärvde efter bröderna.

Jaja, hur andra gör om att ta i för att missförstå vet jag inte, men jag undrar när det ibland blir för lite för märkligt. Men då var det bara otydligt skrivet och inte ett märkligt påstående.
2021-11-26, 14:33
Medlem
Citat:

Busch har väl sagt att det kan finnas andra som påverkat esb och ha intressen.
2021-11-26, 14:40
Medlem
Reimers avatar
"The show must go on" som Freddie Mercury sjöng i sin sista låt.

Sjöjuristen överklagar och begär prövningstillstånd och som grund är E*björns mentala tillstånd, dvs samma som Binninge försökte med men lyckades motbevisa alldeles själv.

https://anonfiles.com/P0Ne13Xdu6/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_10_Bilaga_3_Skrivelse_fr_n_Jurid_pdf

https://anonfiles.com/L2N51bXcu5/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_9_Bilaga_2_Kallelsebrev_pdf

https://anonfiles.com/N5N11aX4u3/Svea_HR_T_13497-21_Aktbil_7_Komplettering_fr_n_klagandens_pdf

Den 3/12-2021 har E*björn en tid hos en arbetsterapeut för vidare utredning antar jag.

Det finns en sekretessad bilaga också, den fick jag inte ut i nuläget.
Senast redigerad av Reimer 2021-11-26 kl. 14:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in