Citat:
Ursprungligen postat av
ksitpeks
Grattis Merrybum. Du har löst bevisproblemen i varenda tvist. Bara att se till att rätten skiter i alla offentliga register och arkiv och går ut på gatan på orten och kollar vad folk "har hört" och dömer efter det.
Vore ju helt perfekt i brottmål också. Rätten får bara knalla ut på gatan och fråga "Vem va're som sköt?" och den som flest pekar på åker in i finkan. Lätt som en plätt, Merrybum.
(Min fetning i citatet)
Tack! Men nu tycker jag du överdrivet. Jag har aldrig pratat om bevis i rätten. Vad synd att du missuppfattade. Jag ska försöka bli tydligare i framtiden.
Att göra research inför ett möte är inget konstigt, det är jag övertygad om att Ebba gör inför många möten. Då är man påläst när man kommer och vet vilka frågor man ska ställa osv.
Jag har pratat om en research som är troligt att Ebba själv gjorde inför första mötet med Esbjörn. Det vill säga fråga runt om honom bland vänner och bekantar i Marielund.
Att ha tagit reda på saker om Esbjörn genom myndighets register antar jag att hon inte gjorde inför första mötet. Det hade varit jättekonstigt gjort av henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Man måste även skilja på sant och osant byskvaller. Att Matz skulle ärva huset är sant byskvaller, att Majkgård skulle ärva det är osant byskvaller. Det är där sådana experter som jag och Merrybaum kommer in, vi är experter på att avgöra sånt.
Jo jo och man kan påstå att Esbjörn är påverkad av onda krafter utan att ha något som helst bevis för det oxå.
Men skönt att du erkänner att byskvallet finns. Och du har självklart rätt i att det finns både sant och osant sådant. Jag håller inte alls för omöjligt att det fanns ett skvaller om att Majkgård ville ärva. I synnerhet som hon ärvt det där brödraparet innan.
Men det fanns jo till syvende och sist inget testamente skrivet där Majkgård ärvde huset. Ändå så påstår Ebba i riksmedia att så är fallet. Så om hon lyssnade på vad som sades på byn angående det. Är det ju troligt att hon hört annat byskvallet oxå.