2021-11-26, 14:20
Medlem
gamlingen66s avatar
Varför skulle dom inte få det,, finns det ingen orsak så heter det "misstanke om bla bla bla"
Citera
2021-11-26, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elliedo
Hej Flashback! För någon vecka sedan befann jag mig i en bil med min pojkvän med italiensk bakgrund men född i Sverige. Han ser inte "svensk" ut utan har sydeuropeiska drag. Det var tidigt på morgonen och vi var på väg till stationen för att hämta upp min syster. När vi stannar och jag går ur bilen möttes jag plötsligt av en polis och blev lite chockad. Polisen tittar på mig och frågar "du är x, visst?". Värt att nämna är att han frågade om mitt smeknamn och inte fullständiga namn, vilket var lite konstigt. Jag svarade såklart ja, och undrade både hur han visste det och om något hänt. Då skakar han bara på huvudet och säger att han vill prata med killen i bilen och inte mig. Sedan ber han mig gå iväg, så jag gör det. Två poliser ber sedan min pojkvän om ID men förklarar för honom att han inte gjort något fel. Därefter blir han även kroppsvisiterad. Blev lite småirriterad och undrar om polisen har dessa befogenheter? Får man verkligen stoppa en individ och identifiera samt kroppsvisitera utan någon som helst anledning? Jag frågade polisen som talade med mig flera gånger om anledningen till stoppet, men han vägrade svara på mina frågor utan sa bara att "vi vill prata". Det känns både fel och oprofessionellt. Om min pojkvän inte är misstänkt, varför behövde inte jag identifiera mig och gå med på en kroppsvisitering?

Din pojkvän har ögonen på sig och har troligtvis haft ett bra tag. Därför känner de till ditt smeknamn.

Mest troligt droger om det tittats på honom 6-12 månader minst.

Ni kommer ingenstans med en anmälan.
Citera
2021-11-26, 14:29
Medlem
Känns som du utlämnar info i berättelsen och givetvis har din pojkvän fuffens för sig
Senast redigerad av whamy 2021-11-26 kl. 14:33.
Citera
2021-11-26, 14:36
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Därför jag frågar. Har aldrig varit med om det förut, vi har suttit i samma bil över 100 gånger och det har aldrig skett innan. Eftersom han aldrig varken gripits eller suttit inne är det svårt att tro att polisen skulle lägga ner resurser på att hålla koll på någon som aldrig dömts för något brott. Tänker att det finns ju gott om dessa individer, kända för allmänheten, som polisen redan behöver hålla koll på?
Det ligger en hamster begravd någon stans.
Hur vet du att han inte är dömd tidigare och inte gjort något olagligt? Även om ni sätter er ner och pratar kommer han aldrig tala om något för sin tjej, en gång i tiden var jag åxå i svängen och man berättade aldrig för någon vad man höll på med därför klara jag mej bra. Någon har ju Pratat eftersom dom visste ditt smeknamn eller hur? Dom har koll på er, vart ni är, vem som är i telefon och sms .
Citera
2021-11-26, 14:40
Medlem
Citat:
What? Då får man mao inte ens begära ut rapporter utan att bli trakasserad resten av livet. Gött system vi har
Svensk polis är bra. Deras uppgift är att hålla koll på skumma typer. Jag blir aldrig kontrollerad. Varför inte?
Citera
2021-11-26, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det ligger en hamster begravd någon stans.
Hur vet du att han inte är dömd tidigare och inte gjort något olagligt? Även om ni sätter er ner och pratar kommer han aldrig tala om något för sin tjej, en gång i tiden var jag åxå i svängen och man berättade aldrig för någon vad man höll på med därför klara jag mej bra. Någon har ju Pratat eftersom dom visste ditt smeknamn eller hur? Dom har koll på er, vart ni är, vem som är i telefon och sms .

Tänker att om det är såpass så är det inte jättesvårt att hitta det själv och begära ut dessa uppgifter? Det är ju tomt. Finns inget att begära ut.
Citera
2021-11-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Svensk polis är bra. Deras uppgift är att hålla koll på skumma typer. Jag blir aldrig kontrollerad. Varför inte?

Vet inte. Gissning, du kanske ser svensk ut? Har nämligen aldrig blivit kontrollerad jag heller.
Citera
2021-11-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Känns som du utlämnar info i berättelsen och givetvis har din pojkvän fuffens för sig

Nädå. Då hade jag inte brytt mig om att fråga här Så det verkar han ju ha!
Citera
2021-11-26, 14:46
Medlem
BigBusinesss avatar
Jag får följande känsla.

Polisen är mycket bekant med din pojkvän. Dom vill varna dig, men får ju så klart inte säga till dig ”bara så du vet är din pojkvän en dömd serievåldtäcktsman / knarklangare”.

Men nu anar du och kan själv gräva vidare.
Citera
2021-11-26, 14:49
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Därför jag frågar. Har aldrig varit med om det förut, vi har suttit i samma bil över 100 gånger och det har aldrig skett innan. Eftersom han aldrig varken gripits eller suttit inne är det svårt att tro att polisen skulle lägga ner resurser på att hålla koll på någon som aldrig dömts för något brott. Tänker att det finns ju gott om dessa individer, kända för allmänheten, som polisen redan behöver hålla koll på?
Han har inte gjort något brottsligt och inte suttit inne enligt det han har sagt till dig. Vad är det som garanterar att det han har sagt till dig är sanning?
Citera
2021-11-26, 14:49
Medlem
bomhulls avatar
Känn dig tacksam att polisen stoppade er ,din pojkvän är med största sannolikhet kriminell .
Citera
2021-11-26, 14:53
Medlem
Citat:
Hej Flashback! För någon vecka sedan befann jag mig i en bil med min pojkvän med italiensk bakgrund men född i Sverige. Han ser inte "svensk" ut utan har sydeuropeiska drag. Det var tidigt på morgonen och vi var på väg till stationen för att hämta upp min syster. När vi stannar och jag går ur bilen möttes jag plötsligt av en polis och blev lite chockad. Polisen tittar på mig och frågar "du är x, visst?". Värt att nämna är att han frågade om mitt smeknamn och inte fullständiga namn, vilket var lite konstigt. Jag svarade såklart ja, och undrade både hur han visste det och om något hänt. Då skakar han bara på huvudet och säger att han vill prata med killen i bilen och inte mig. Sedan ber han mig gå iväg, så jag gör det. Två poliser ber sedan min pojkvän om ID men förklarar för honom att han inte gjort något fel. Därefter blir han även kroppsvisiterad. Blev lite småirriterad och undrar om polisen har dessa befogenheter? Får man verkligen stoppa en individ och identifiera samt kroppsvisitera utan någon som helst anledning? Jag frågade polisen som talade med mig flera gånger om anledningen till stoppet, men han vägrade svara på mina frågor utan sa bara att "vi vill prata". Det känns både fel och oprofessionellt. Om min pojkvän inte är misstänkt, varför behövde inte jag identifiera mig och gå med på en kroppsvisitering?

Du borde knipit igen så fort polisen nämnde ditt smeknamn, och efter det borde du bara tugga i dig att du är ihop med en sopa eller så får du göra slut.

Polisens jobb är att skydda allmänheten och det var väl pga det som de stoppade er, inget konstigt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in