2021-11-26, 00:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Men da ville det blitt et ekte drap, ikke det jeg skrev.

Men det ville blitt lettere å ta TH. Hvis målet var å få TH siktet for drap.
Man hadde hatt et lik, et våpen, og en gjerningsmann.
TH ville røket inn i løpet av veldig kort tid.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-11-26 kl. 00:32.
Citera
2021-11-26, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvordan klarer man avsette ørsmå partikler på ei skjorte hentet opp i slepespor fra gulvet? Blir vel fort en flekk/større mengder om man skulle prøve seg på noe slikt. Skjorta satt nok mest trolig på TH den dagen den. Og politiet undrer seg naturlig nok over hvordan disse ørsmå partiklene har havnet der de gjorde.
Hun kan ha vært hysterisk, rop for å tilkalle seg oppmerksomhet. Rop om hjelp. Og så har hun blitt kvalt med skjorten, som lå i skittentøyskurven (ørsmå bloddåper). Kanskje ved et uhell, at noe gikk galt?
Citera
2021-11-26, 00:29
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Blod på dørkarm kan være oversett, dersom det er snakk om lite blod. Kunne vært interessant å vite hva slags dna fra TH som er funnet på buksene hennes og sandalen. Er det blod så er det nærliggende å tro at blodet på dørkarmen kan være av nyere dato.

Ja, det kan være mer sannsynlig da at blodet er av nyere dato.
TH ble sjekket for skader, men det var ikke samme dag, men endel dager etterpå. En uke eller to etterpå.
Citera
2021-11-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hun kan ha vært hysterisk, rop for å tilkalle seg oppmerksomhet. Rop om hjelp. Og så har hun blitt kvalt med skjorten, som lå i skittentøyskurven (ørsmå bloddåper). Kanskje ved et uhell, at noe gikk galt?

Jeg tenker at et eventuelt slikt scenario ville avsatt langt mer biologiske greier på den skjorten. Spytt, snørr, mulig blod. Og lite materiale fra slepespor. Og dermed ville den ikke ligget i skittentøyskurven.
Citera
2021-11-26, 00:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det kan man gjøre seg noen tanker rundt uten å bli nevneverdig klokere kanskje. Men politiet har siktet han for drap/medvirkning til drap og dermed er det vel ikke utelukket hos dem at han faktisk drepte henne? Men så var det å bevise det, en langt hardere oppgave.
Synes ikke det er merkelig at TH er siktet, men som du sier selv, det er detaljer som man ikke blir "nevneverdig klokere av". Blant annet disse detaljene jeg diskuterte i dag som jeg mener kan tyde på at noe annet har skjedd.
(God natt)
Citera
2021-11-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det kan være mer sannsynlig da at blodet er av nyere dato.
TH ble sjekket for skader, men det var ikke samme dag, men endel dager etterpå. En uke eller to etterpå.

Ok. Jeg hørte i krimpodden, tror jeg det var, at politiet var litt frustrerte over at det ikke ble gjort flere ytre observasjoner av TH den dagen. Jeg visste ikke om han var sjekket for mulige skader i det hele tatt.
Citera
2021-11-26, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Synes ikke det er merkelig at TH er siktet, men som du sier selv, det er detaljer som man ikke blir "nevneverdig klokere av". Blant annet disse detaljene jeg diskuterte i dag som jeg mener kan tyde på at noe annet har skjedd.
(God natt)

Jeg synes heller ikke det er rart at han er siktet med tanke på opplysninger gitt i saken.

God natt.
Citera
2021-11-26, 01:00
Avslutad
Citat:
Jeg tenker at et eventuelt slikt scenario ville avsatt langt mer biologiske greier på den skjorten. Spytt, snørr, mulig blod. Og lite materiale fra slepespor. Og dermed ville den ikke ligget i skittentøyskurven.
Det var ikke spor fra slepesporene. Det var samme ørsmå dråper biologisk materiale som i sprox-sko-avtrykket, på skjorten.
Citera
2021-11-26, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var ikke spor fra slepesporene. Det var samme ørsmå dråper biologisk materiale som i sprox-sko-avtrykket, på skjorten.

Hva slags materiale tenker du det var i sprox avtrykkene da? Var ikke slepesporene i gangen?
Citera
2021-11-26, 13:30
Medlem
Citat:
Politiet jobber fremdeles for fullt med etterforskningen i Lørenskog-saken, der Anne-Elisabeth Hagen har vært savnet siden 31. oktober i 2018. Nå opplyser påtaleansvarlig Gjermund Hanssen til Dagbladet at etterforskningen etter alt å dømme ikke blir avsluttet til nyttår.

- Med bakgrunn i etterforskningens omfang og kompleksitet antar vi at etterforskningen vil fortsette også utover i 2022, sier Hanssen til Dagbladet.

I forbindelse med at det var gått tre år siden forsvinningen, uttalte han at det nå settes inn en kraftsamling av ressurser i krypto-sporet. Hanssen sier nå at etterforskningen av dette er omfattende og tidkrevende.

- Vi opplever likevel at vi stadig får ny relevant informasjon inn i saken som bidrar til å sannsynliggjøre et mulig hendelsesforløp, sier Hanssen.

I tillegg til krypto-sporet jobbes det fortsatt med de handlingsrelaterte sporene fra åstedet og alle etterforskningsskritt som kan bidra til å avklare skyldspørsmålet for de som fortsatt er siktet i saken. Hanssen ønsker likevel ikke å kommentere siktelsene eller vurdering av hypoteser.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=78786
Citera
2021-11-26, 13:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=78786

Du glemte det som kanskje er mest interessant:
Etter en massiv omtale av saken i forbindelse med at det 31. oktober var tre år siden forsvinningen, har det kommet ytterligere tips i saken.

- Vi ønsker ikke gi fortløpende oppdateringer på enkelttips, men understreker at vi er takknemlige ovenfor alle som ønsker å bidra i saken, og at alle tips vurderes seriøst etter hvert som de kommer inn, sier Hanssen.
Citera
2021-11-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du glemte det som kanskje er mest interessant:
Etter en massiv omtale av saken i forbindelse med at det 31. oktober var tre år siden forsvinningen, har det kommet ytterligere tips i saken.

- Vi ønsker ikke gi fortløpende oppdateringer på enkelttips, men understreker at vi er takknemlige ovenfor alle som ønsker å bidra i saken, og at alle tips vurderes seriøst etter hvert som de kommer inn, sier Hanssen.
Jeg glemte ikke, jeg fulgte regelverket som sier at du ikke skal kopiere hele tekster med opphavsrettslig materiale.
Derfor siterer jeg bare deler av det og legger ved link så leserne selv kan gå inn og lese resten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in