Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-26, 12:06
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Intressant alla recensioner jag läst säger tvärtom att tex C1 piskar alla konkurrenter om man vill ha både tv,film och kopplat till sin ps5.

Vilken tv rekommendera du i samma prisklass?

Visst, det finns väl egentligen ingen dålig tillverkare utan det är nog smaksak från ens tidigare egna erfarenheter. Jag själv hade en LG för längesedan och den var komplett värdelös på alla sätt.

Dom kanske är bättre nu, men själv föredrar jag philips/samsung när det kommer till TV, matrialet känns kvallitéaktigt och ofta lyxig finnish.
Citera
2021-11-26, 12:06
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Samsung q70a eller lg oled a1?

Absolut samsung, du kommer inte bli besviken
Citera
2021-11-26, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Absolut samsung, du kommer inte bli besviken

Har suttit och läst och spanat på vad man ska köpa för TV. Har jämfört dessa två modeller och i samtliga test så är LGn överlägsen. Varför trollar du?
Citera
2021-11-26, 12:11
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Nya skärmar till datorn samt en schysst TV!

Tror ni några OLEDs eller motsvarande kommer sänkas nämnvärt? Jag har kikat på LG (såklart), men även Neo QLED från Samsung, 75 tum.

https://www.hifiklubben.se/samsung-qe75qn90a-neo-qled-tv/samqe75qn90a/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc

Det ska bli spännande i alla fall. Prisjakt och Sweclockers rekommendationsforum är guld värt denna tid på året!

Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
En Soundbar och en 65'' TV hade varit nice. Men samtidigt... Känns som att priserna kommer vara likadana som innan Black Friday, bara att de höjer priserna precis innan rean och sen påstår att det nu är billigare.

Citat:
Ursprungligen postat av priz
Söker en bastant 75" android tv om jag hittar ett bra pris

Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
OLED TV på 65 - 77” vore trevligt, utan att bli ruinerad.någon med länkar?

Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
Tja! Kan ingenting om TV, vad som är bra och inte. Har haft dålig erfarenhet av LG bl.a. och alltid varit nöjd med Samsung genom åren. Är denna något att ha?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-qe55q80aatxxc-55-4k-qled-smart-tv-2021-carbon-silver-1332982.html

Skaplig sänkning på priset åtminstone. Någon kunnig som kan uttala sig? Är den värd priset?

Denna kanske? https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/300088/lg-75-nano75-4k-led-2021.
75" för 10k och 55" för 5k.
Citera
2021-11-26, 12:11
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Har suttit och läst och spanat på vad man ska köpa för TV. Har jämfört dessa två modeller och i samtliga test så är LGn överlägsen. Varför trollar du?

Läs mitt tidigare inlägg om mitt ställningstagande till LG
Citera
2021-11-26, 12:26
Medlem
Bestebrors avatar
Vågar man beställa från geekbuying.com? Finns i lager i EU men tveksam.. någon med erfarenhet?
Citera
2021-11-26, 12:55
Helt värdelös black friday som vanligt.
Citera
2021-11-26, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
Vågar man beställa från geekbuying.com? Finns i lager i EU men tveksam.. någon med erfarenhet?

Beställt därifrån, fungerade klockrent
Citera
2021-11-26, 13:19
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkomannen
Mm, ingen skräll direkt. -20% på utgående modeller. Yay.
Citera
2021-11-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkomannen

Ah riktigt värdelös men kommer knappast som en chock med tanke på dyra transporter från Kina samt produktionsproblem osv.

Visst finns det bra rabatter men bara på skitsaker man inte vill ha, kläder i konstiga storlekar, gammal teknik eller ny teknik fast modeller som fått dåliga recensioner.

Enda vettiga är att leta i stan efter butiker som gått i konkurs, vissa har 70% på allt.
Citera
2021-11-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSmithFB
Någon som har tips på en budget gamingmus?
Såg en svart g305 på netonnet för 279kr. Extremt prisvärd. Har tidigare sett den trådbundna varianten g203 i fula färger för 150-170kr, men denna är trådlös och har en bättre sensor.

Annars har du razer viper mini, men den har tidigare gått för 200 på elgiganten så du "tjänar" inte på den i nuläget.

Sen beror det på vilken storlek du är ute efter. G305 är relativt liten clawgripmus. Annars har du XM1R på maxgaming för 499 (tror det tillkommer 50kr frakt), föredelen gentemot inet är att du får oftast helt oöppnade grejer där, iom. att dom säljer öppnade saker till reducerat pris på maxgaming, till skillnad från inet, där det händer att du får grejer med fingeravtryck på trots att du pröjsar fullpris.
Citera
2021-11-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Exakt vad Black Friday ska användas till. Du kan nog spara 50 kr med lite tur.
Nejdå. Du kan spara flera hundringar om du vet vad du skall leta efter. Ta GPX Superlight, går oftast för ca 1200 på amazon. Såg den för 989 på elgiganten.

Eller XM1R som av många anses vara en top 10 i kategorin trådbunden, gick för 499 på maxgaming (vanligvis 700kr)

Så räkna med 200 spänn billigare typ i många fall, vilket är riktigt schysst om man känner marknaden.

Däremot har jag sett riktigt luriga prissättningar på diverse olika prylar där man betalar mer än vad man gjorde för några månader sen i vissa fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in