2021-11-26, 12:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Javisst är det märkligt hur mycket död det har funnits kring de personer du nämner. Sen ovanpå detta en massa slarv i utredningen gör knappast det hela mindre konstigt.

Kriminalteknikern G, Ss utttalande häromdagen i NA gör det hela ÄNNU märkligare.

Det är nog också därför denna tråd fortsätter. Det är något som inte stämmer, den saken är klar.
Kollade nu vad du vad menade om S*chwartz och hittade uttalanden via svt Örebro.

Det är han som ätit kryptonit och ser blodfläckar (som måste sprayas med Luminol).
Jag funderar mer på varför han framställer sig som att han varit så redig och alert?
Citat:
"Schwartz reagerade bland annat på att papper lågt utslängt på golvet in i tvättstugan – som för att bilda en gång.

– Det kan ha varit att man slänger ut det framför sig om man varit väldigt blodig och är rädd för att man har blod på skorna, säger han."
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ville-sparra-av-47-aringens-bostad-i-hjarstafallet-fick-nej
Om han nu uppfattat alla papper så intressanta hade han ju kunnat fokuserat på dem då när det begav sig?
Och förmedlat sina nuvarande hypoteser till jÅK.

Han skriver bara i protokollet att huset var rent men rörigt, med flyttkartonger och packpapper på golv och bänkar och uppfattar det som om det är lämnat mitt i en flytt.

Jag finner det intressant i sig för att polisassistenten som kallar in GS skriver om just papper men säger att inget specifikt framkom då GS varit där. Noll intresse av papper.

"Med tanke på den större mängden papper som fanns utspridda i källaren, fläckarna under
källartrappen, men framför allt med tanke på de fläckiga shortsen, kom jag och Brodin fram
till att vi ville få ut kriminaltekniker till huset för att göra en bedömning av läget"

Han ringer jÅK som delar uppfattningen och sen beskrivs att "Schwarz gick igenom huset. Han kunde med snabbtest konstatera att fläckarna under källartrappen inte kom från blod. Däremot vill jag minnas att han fick positivt snabbtest på humant blod på shortsen. I övrigt framkom inget specifikt."

Sen vill GS spärra av.
Att rent generellt informera en ÅK att en ordinarie krimteknisk us tar flera dagar i anspråk är ju inte direkt ett heureka, och han verkar inte så drivande som han ger sken av i efterskott:

" Jag, B och S*chwarz ringde därefter upp åklagare MB och föredrog tillsammans,
via högtalartelefon, vad som framkommit i huset. S*chwarz berättade bland annat om de
blodiga shortsen. Han påtalade även att det skulle kunna ta flera dagar att genomföra en mer fullödig kriminalteknisk undersökning av huset, men att det vid första påseende inte fanns några konkreta tecken på att det förekommit våld Uag minns inte exakt hur han uttryckte sig).
(ab 157)

Det finns mer jag funderat kring ang det krimtekniska och GSs protokoll.
Senast redigerad av develi 2021-11-26 kl. 13:52.
Citera
2021-11-26, 13:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ @Zilvereko, jag skall fundera ett tag till om vad som med största sannolikhet hände med brottsoffret L*na Wesstr*m bakom bullerplanket under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ En sak står nu för mig väldigt klart i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 och det är följande sagt, att St*fan Davidss*n kan inte ha varit ensam med brottsoffret L*na Wesstr*m bakom bullerplanket under den då aktuella Måndagskvällen.

■ Det var minst❗två personer bakom bullerplanket tillsammans med brottsoffret L*na Wesstr*m ifrån den allra första början.

■ L*na Wesstr*m blev överraskad av någon annan person utöver St*fan Davidss*n.

■ Enligt ovan skrivet, så skall jag återkomma senare framåt i tråden om just detta och, om att det faktiskt fanns omständigheter som starkt talat för att det måste ha funnits minst två personer bakom bullerplanket tillsammans med brottsoffret L*na Wesstr*m, det vill säga, det måste ha varit tre personer i från första början.

Mvh/JM.
Nu när jag läste ab 145 igen så slog det mig att du kanske fått detta med att ligga på mage från GS?
"Målsägaren har hamnat på mage och avlidit."
Citera
2021-11-26, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kollade nu vad du vad menade om S*chwartz och hittade uttalanden via svt Örebro.

Det är han som ätit kryptonit och ser blodfläckar (som måste sprayas med Luminol).
Jag funderar mer på varför han framställer sig som att han varit så redig och alert?

Om han nu uppfattat alla papper så intressanta hade han ju kunnat fokuserat på dem då när det begav sig?
Och förmedlat sina nuvarande hypoteser till jÅK.

Han skriver bara i protokollet att huset var rent men rörigt, med flyttkartonger och packpapper på golv och bänkar och uppfattar det som om det är lämnat mitt i en flytt.

Jag finner det intressant i sig för att polisassistenten som kallar in GS skriver om just papper men säger att inget specifikt framkom då GS varit där. Noll intresse av papper.

"Med tanke på den större mängden papper som fanns utspridda i källaren, fläckarna under
källartrappen, men framför allt med tanke på de fläckiga shortsen, kom jag och Brodin fram
till att vi ville få ut kriminaltekniker till huset för att göra en bedömning av läget"

Han ringer jÅK som delar uppfattningen och sen beskrivs att "Schwarz gick igenom huset. Han kunde med snabbtest konstatera att fläckarna under källartrappen inte kom från blod. Däremot vill jag minnas att han fick positivt snabbtest på humant blod på shortsen. I övrigt framkom inget specifikt."

Sen vill GS spärra av.
Att rent generellt informera en ÅK att en ordinarie krimteknisk us tar flera dagar i anspråk är ju inte direkt ett heureka, och han verkar inte så drivande som han ger sken av i efterskott:

" Jag, B och S*chwarz ringde därefter upp åklagare MB och föredrog tillsammans,
via högtalartelefon, vad som framkommit i huset. S*chwarz berättade bland annat om de
blodiga shortsen. Han påtalade även att det skulle kunna ta flera dagar att genomföra en mer fullödig kriminalteknisk undersökning av huset, men att det vid första påseende inte fanns några konkreta tecken på att det förekommit våld Uag minns inte exakt hur han uttryckte sig).
(ab 157)

Det finns mer jag funderat kring ang det krimtekniska och GSs protokoll.
Helt åt helvete fel från alla håll, vågar jag påstå. Tiden får väl utvisa om det sker en rockad bland stofilerna, kanske det händer saker. Finns inte viljan, blir det svårt..
Citera
2021-11-26, 13:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
GS lät sig intervjuas av SVT Örebro. Jag tror något pågår bakom kulisserna.

SD och HD kan rimligen inte ha städat lätt i huset när de var på väg till Arlanda. SOA hade sannolikt kod till entré. Vad och hur mycket har raderats i hans mobil? Är den ens undersökt?

Som jag minns finns inget mer än koll på SOAs iPad, vilket gjordes först 2019.

A 165C/885

"Uppgiften avser
Material för analys
Nej
2018-5000-BG55955-7, Ipad 2, SOA
Uppgift
Datum Tid
2019-04-16 07:58
Mottaget datum Tid
Undertecknad har gått igenom beslag 2018-5000-BO55955-7, Ipad 2- SOA
Användarkonton är kopplade till SOA och B och Messenger har
använts av SOA
Många sökningar relaterad till mordet på Lena Wesström, vilket börjar 2018-05-16 med en
internetsökning på tex "när har polisen rätt att byta lås på mitt hus".
Även sökningar på aktuell tlashback-tråd om mordet och tidningsartiklar.
Inget i övrigt av intresse för utredningen såsom den ser ut 2019-04-16
. "

Det är intressant varför man valt att göra några korta artilikar om fallet, men själv tänker jag att man inte kan förvänta sig något större av det här.

Vad gäller "städnngen" som GS nämner i reportaget (svt)beskrev han det mer som "något mer städat".

"Berg släppte 47-åringen. Men dagen efter tog en annan förundersökningsledare över och fattade ett annat beslut. Mannens bostad spärrades av.

– Då såg det inte likadant ut. B
land annat var det här pappret i källaren borta och det var något mer städat, säger Göran Schwartz."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ville-sparra-av-47-aringens-bostad-i-hjarstafallet-fick-nej

Man kan väl ana att skribenten Philip Naskret (?) på Svt är i tankarna runt hur lång utredningen blev i brist på stark bevisning och den friande domen i TR?

Kanske han även har i tankarna på att det hela slutade med SDs självmord?

Det eftersom nästa mening som kommer efter GS kommentar att det dagen efter såd annorlunda ut, kommer en mening om att SD friades i TR pga av bristen på bevis och att han därefter var på fri fot.

Vad gäller GS, så har jag kollat i FUP och kan inte se hans namn med vid husrannsakningarna/beslag förrän senare, först i juni (rätta mig om jag har fel), vilket kanske inte betyder att GS inte närvarat vi tidigare husrannasakningar eller att de andra som varit i huset rapporterat vidare.

Jag kan inte heller se att man har testat detta papper, men kanske det inte syntes något blod )med luminol) på det, och att det därför inte finns med i FUP. Kan kanske finnas med i slasken?

Vad man kan se på bilder från FUP 15/5- 18 som GS tar då, är att pappret ligger hopknycklat från ett område som ligger nedanför källartrappen brdvid en frysbox och ut genom en dörr. (A 157 B/236)

Så här uppfattar jag att papperet kan ha legat:
https://www.bildtagg.se/bild/ixrhodcm28wf6lmuyvl89maj

"Bild 14. Visar området nedför källartrappan som leder ner/rån hall innanför
entredörren. Här låg stora mängder "packpapper ", liknande silkespapper, på golvet.
Rakt fram, genom dörröppningen, ligger sedan en /vät/stuga till vänster och.fortsätter
man rakt fram kommer man.fram till ett cykelrwn/förråd. Rakt till vänster i bilden når
man husets pannrum.
"

https://www.bildtagg.se/bild/0um5kb98h5c6c8t28tgjygdm

Nästa bild från husrannaskan är från 23/7- 18, och då är inte pappret "borta" (vilket GS säger i svt:s inslag) utan ser ut att vara flyttat, iaf en del av det.

Nä förresten, måste vara lakan när jag tänker efter, det här är ju efter storstädningen (vilket man inte kan tro). Haha.

https://www.bildtagg.se/bild/si7t1sb6fx4abu9r6ob0mz3

Då har det ju gått lång tid, både HD vid flera tillfällen för att hämta saker, och JG har varit där 24 maj (?) och dessutom har storstädningen skett (25/5).

Ja, var tog pappret vägen om det nu var borta om det var borta redan dagen efter!!!

Brändes det upp i pelletspannan?

Man kan verkligen inte släppa tanken på att om GS fått sin vilja igenom, då hade blodet på både tvättmaskinen, skorna och det kunde ha lett till att man pressat D hårdare, letat mer tydligt efter en död person och kanske man hade hittat Lena mycket tidigare.

Dessutom hade säkert därefter mängder av IT kunnat säkras tidigare, då man hade starkare bevisning tidigare

Tänk för anhöriga att slippa detta limbo iunder alla år, för barnen som behövt genomleva en SD springandes runt i kvarteraen och inte mist för lilla A som farit så illa av att behöva ligga ensam i natten med öppen dörr medan mamma blev mördad strax utanför.

Att för honom behöva se denna man gå runt i kvarteret och leva i tre långa år!
Citera
2021-11-26, 13:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Helt åt helvete fel från alla håll, vågar jag påstå. Tiden får väl utvisa om det sker en rockad bland stofilerna, kanske det händer saker. Finns inte viljan, blir det svårt..
Tittade igen på bilder 16 maj.

"– Då såg det inte likadant ut. Bland annat var det här pappret i källaren borta och det var något mer städat, säger Göran Schwartz."

Den här bilden är tagen ur en annan vinkel än foto i media ang 15 maj.
Är det inte papper som sticker fram nedanför trappan? Pannrum ligger till höger.
https://www.bildtagg.se/bild/t5f5sq75n27ii1zsl4s39stx

Edit. GS var inte där 16 maj. Det är andra krimtekniker.
Senast redigerad av develi 2021-11-26 kl. 13:53.
Citera
2021-11-26, 14:10
Avslutad
Citat:

"– Då såg det inte likadant ut. Bland annat var det här pappret i källaren borta och det var något mer städat, säger Göran Schwartz."

Är det inte papper som sticker fram nedanför trappan? Pannrum ligger till höger.
Jo, det är papper, har studerat bilderna mycket. Är förundrad över taffligheten.
Ingen ordentlig genomgång, husrannsakan.

Soa var och klippte gräset, var det inte avspärrat? Det är för mycket svågerpolitik att det är vidrigt.
Hade det inte varit mer logiskt att reportrarna fortsatt att reda ut konstigheterna, GS som uttalat sig NU? Är det för att det bubblar i Örebro, över det som tystas ner?

Håller NA-reportrarna på och arbetar med att kunna avslöja någongting stort?
De fick pris för sitt arbete med att följa allt under flera år, sen blir det tyst.

Kanske det kommer fram, det är inte klarlagt alla konstiga turer gällande Stefans dom och död.

Nu bor HD åter i huset, huset som hon ville att Stefan skulle bo kvar i, trots att hon ville skiljas. Hon vill att Stefan behåller huset och står i skuld till henne.

Nu är Syefan död och HD har återerövrat sitt hus.
Hur har hon mage att göra så? Den sista spiken, nu har hon vunnit?
Det går inte att komma ifrån att det känns väldigt planerat från HDs sida.

Hur kommer det sig att Stefan befann sig i Folketorp, med sin fd svärfar? Vart var BB, HD? Barnen? En mycket stor dag, då Stefan skulle bli friad och kunde ansöka om skadestånd..

Det är oerhört konstigt att inte någon uttalat sig om skeendet.
Citera
2021-11-26, 14:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Edit. GS var inte där 16 maj. Det är andra krimtekniker.

Bilden är från husrannskan 23 juli- 18, dvs efter storstädningen.
Det är osannolikt att papper skulle ligga kvar i trappen efter det:

https://www.bildtagg.se/bild/j5zo5kr7pc7b6wurnn4xdy

Det troligaste är att SD skickat ner smutsiga lakan från hallen ner i trappen, så att han sedan skulle ta med det i tvättstugan.
Citera
2021-11-26, 15:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Bilden är från husrannskan 23 juli- 18, dvs efter storstädningen.
Det är osannolikt att papper skulle ligga kvar i trappen efter det:

https://www.bildtagg.se/bild/j5zo5kr7pc7b6wurnn4xdy

Det troligaste är att SD skickat ner smutsiga lakan från hallen ner i trappen, så att han sedan skulle ta med det i tvättstugan.
"Undersökningen påbörjades den 16 maj 2018 klockan 12.05 och avslutades samma dag klockan 15.55"

Protokoll är väl skrivet 2018-07-23 med
Diarienummer K574218-18?

Varav det sist (och efter bilder) är undertecknat:
"Örebro den 23 juli 2018
CO
Kriminaltekniker"
Citera
2021-11-26, 15:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
"Undersökningen påbörjades den 16 maj 2018 klockan 12.05 och avslutades samma dag klockan 15.55"

Protokoll är väl skrivet 2018-07-23 med
Diarienummer K574218-18?

Varav det sist (och efter bilder) är undertecknat:
"Örebro den 23 juli 2018
CO
Kriminaltekniker"

Du har rätt, mitt slarv.
Citera
2021-11-26, 15:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jo, det är papper, har studerat bilderna mycket. Är förundrad över taffligheten.
Ingen ordentlig genomgång, husrannsakan.

Soa var och klippte gräset, var det inte avspärrat? Det är för mycket svågerpolitik att det är vidrigt.
Hade det inte varit mer logiskt att reportrarna fortsatt att reda ut konstigheterna, GS som uttalat sig NU? Är det för att det bubblar i Örebro, över det som tystas ner?

Håller NA-reportrarna på och arbetar med att kunna avslöja någongting stort?
De fick pris för sitt arbete med att följa allt under flera år, sen blir det tyst.

Kanske det kommer fram, det är inte klarlagt alla konstiga turer gällande Stefans dom och död.

Nu bor HD åter i huset, huset som hon ville att Stefan skulle bo kvar i, trots att hon ville skiljas. Hon vill att Stefan behåller huset och står i skuld till henne.

Nu är Syefan död och HD har återerövrat sitt hus.
Hur har hon mage att göra så? Den sista spiken, nu har hon vunnit?
Det går inte att komma ifrån att det känns väldigt planerat från HDs sida.

Hur kommer det sig att Stefan befann sig i Folketorp, med sin fd svärfar? Vart var BB, HD? Barnen? En mycket stor dag, då Stefan skulle bli friad och kunde ansöka om skadestånd..

Det är oerhört konstigt att inte någon uttalat sig om skeendet.
Det ser inte så värst avancerat ut nån av dagarna. De fotar och kikar runt lite.

Bra om de granskar. De kanske får granska vem de granskar, haha.

Genom GS lär det väl inte bli nån kioskvältare, han har väl själv en del tillkortakommanden som sagt, fast han verkar vilja ha en liten guldstjärna.

HD är en strateg.

Först visar hon mail ang JS:
"Hon visar S chatten, säger "vi håller på så här, jag skulle inte vilja att du gjorde det med nån utan att jag visste, så nu berättar jag"
(LW/MS 27 januari, ab 168)

Sen gillrar hon fällor för SD.
HD till JS:
" Kan du skicka ett mail till vanliga adressen om du tycker att det är ok. Vill gärna se om S öppnar direkt... Vill bli mer säker på det jag redan vet."

När hon är fortsatt otrogen får han inte läsa mail längre. Fast hon kräver insyn i hans och har granskat hans app i samma veva.

Att be SD att inte läsa mail är som att ställa en godisskål framför en tre-åring.
Han kommer att läsa extra noga.

HD leker vi-är-bara-kompisar-leken med den vanliga mailen:
Till JS: " Vill fortfarande att vi använder min vanliga mail när det är "neutrala ämnen".

SD är misstänksam och snokar.
Den otrogna HD säger då vemodigt:

"Han går bakom ryggen och ljuger för mig igen."

"Visst jag har saker att dölja men det ger inte honom rätt att titta i min mail."

Undrar om hon är så självabsorberad att hon har fått totalt tunnelseende. Eller självrättfärdigar som offer och tycker hon har nåt frikort? Hon är iaf helt ignorant för vad hon sysslar med själv och vad hon har för krav på SD.
Hon kan gärna lura honom i just detta men hon resonerar som ett krattskaft.

Citat ab 17
Citera
2021-11-27, 19:42
Medlem
Citat:

■ Obs❗detta skrivna inlägget kommer att ha en fortsättning, den, vilken följer med nästkommande inlägg.

■ Retrospektivt beträffande mordet på brottsoffret L*na Wesstr*m 2018 samt bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro under Lördagen den 19 Maj 2018.

Obs❗nästkommande inlägg tar upp vändningen av L*na Wesstr*m:s kropp efter avslutad dödsmisshandel, vidare beträffande fiber- och textil-tråden (Röd-Orange) samt blodspår och blodstänken bakom bullerplanket vid det aktuella tillfället.

■ Tillägg om hur L*na Wesstr*m:s tummar och fingrar undersöktes.

Mvh/JM.

■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m 2018 samt blodstänken bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro någon gång under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Sett ifrån insidan av bullerplanket samt ståendes med ansiktet (ögonen) mot bullerplanket.

■ Sett till vänster, så finns en större öppning som följer ut på en gräsbevuxen yta och därefter till höger sett, finns en lätt diagonalt lutande gräs-slänt som löper ner mot Rättar*vägen nummer ( 7 och 9 )

■ Till höger sett, så finns en öppning mot ett mindre samt lågt staket-stängsel.

■ Var, och därstädes den avlidna L*na Wesstr*m:s kropp hittades under Lördagen den 19 Maj 2018, det vill säga, 1,85 meter uppmätt ifrån bullerplankets insida, kunde man vid det aktuella tillfället konstatera att ända upp till ett avstånd på hela 10 meter och därefter ner till 7 meter ifrån den då avlidna L*na Wesstr*m:s kropp, fanns tydliga, och synliga blodstänkningar.

■ Blodstänken hade vid det aktuella tillfället hamnat på olika vegetationsdelar som torra trädlöv ( 🍁 🍁 🍁 ) och lövruskor, på trädpinnar och även på ett träds bark samt på så kallad Sly buskar.

■ Sly buskar är unga skott från så kallade vedartade växter vilka gäller både träd och buskar. Sly är ett bestånd av tät och gänglig växtlighet med buskar och även unga lövträd vilka oftast brukar växa på ohävdade djur-betesmarker så som på ängar och slätter samt bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Omöjligt var, att L*na Wesstr*m, vid det aktuella tillfället varit ståendes på en och samma plats och då under den tiden som själva dödsmisshandeln pågick av en Gärningsperson, eller av flera Gärningspersoner bakom bullerplanket.

■ Enligt ovan skrivet, detta påpekandet med anledning av att ett människohjärta ( ❤ ) äger inte den pumpkraften som krävs för att blodet skall kunna utspruta med en längd av varken 10, eller 7 meter i framåtriktning eller bakåtriktning samt sidoriktningar ifrån en skadad människa som är ståendes på en och samma plats.

■ Enligt ovan skrivet, L*na Wesstr*m hade trots den då pågående dödsmisshandeln från en Gärningsperson, eller från flera Gärningspersoner varit i rörelser bakom bullerplanket och förflyttat sig ifrån en plats fram till en annan plats innan❗hon slutligen föll ned på marken och inte länge kunde, eller orkade röra sig mera.

■ Jag kommer senare framåt att ta upp mer beträffande den då aktuella händelsen bakom bullerplanket under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då brottsoffret L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad under ett antal minuter.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-28, 16:40
Medlem
Citat:

■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m 2018 samt blodstänken bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro någon gång under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Sett ifrån insidan av bullerplanket samt ståendes med ansiktet (ögonen) mot bullerplanket.

■ 1: ) Sett till vänster, så finns en större öppning som följer ut på en gräsbevuxen yta och därefter till höger sett, finns en lätt diagonalt lutande gräs-slänt som löper ner mot Rättar*vägen nummer ( 7 och 9 )

■ 2: ) Till höger sett, så finns en öppning mot ett mindre samt lågt staket-stängsel.

■ Var, och därstädes den avlidna L*na Wesstr*m:s kropp hittades under Lördagen den 19 Maj 2018, det vill säga, 1,85 meter uppmätt ifrån bullerplankets insida, kunde man vid det aktuella tillfället konstatera att ända upp till ett avstånd på hela 10 meter och därefter ner till 7 meter ifrån den då avlidna L*na Wesstr*m:s kropp, fanns tydliga, och synliga blodstänkningar.

■ Blodstänken hade vid det aktuella tillfället hamnat på olika vegetationsdelar som torra trädlöv ( 🍁 🍁 🍁 ) och lövruskor, på trädpinnar och även på ett träds bark samt på så kallad Sly buskar.

■ Sly buskar är unga skott från så kallade vedartade växter vilka gäller både träd och buskar. Sly är ett bestånd av tät och gänglig växtlighet med buskar och även unga lövträd vilka oftast brukar växa på ohävdade djur-betesmarker så som på ängar och slätter samt bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Omöjligt var, att L*na Wesstr*m, vid det aktuella tillfället varit ståendes på en och samma plats och då under den tiden som själva dödsmisshandeln pågick av en Gärningsperson, eller av flera Gärningspersoner bakom bullerplanket.

■ Enligt ovan skrivet, detta påpekandet med anledning av att ett människohjärta ( ❤ ) äger inte den pumpkraften som krävs för att blodet skall kunna utspruta med en längd av varken 10, eller 7 meter i framåtriktning eller bakåtriktning samt sidoriktningar ifrån en skadad människa som är ståendes på en och samma plats.

■ Enligt ovan skrivet, L*na Wesstr*m hade trots den då pågående dödsmisshandeln från en Gärningsperson, eller från flera Gärningspersoner varit i rörelser bakom bullerplanket och förflyttat sig ifrån en plats fram till en annan plats innan❗hon slutligen föll ned på marken och inte länge kunde, eller orkade röra sig mera.

■ Jag kommer senare framåt att ta upp mer beträffande den då aktuella händelsen bakom bullerplanket under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då brottsoffret L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad under ett antal minuter.

Mvh/JM.

■ Inlägg med illustration nedan och sett bakom bullerplanket samt med ansiktet (ögonen) mot bullerplankets insida.

⬅🚹A 🌳 ( LW 👩 ) 🌳B🚹➡

■ 1: ) A 🚹, kan ha blockerat utgången för L*na Wesstr*m till vänster sett ?

■ 2: ) B 🚹, kan ha blockerat utgången för L*na
Wesstr*m till höger sett ?

Enligt ovan skrivet ... vilket vid det aktuella tillfället betyder, att brottsoffret L*na Wesstr*m
kan❗ha varit instängd och sålunda varit blockerad från att kunna fly ifrån platsen och ifrån bägge hållen på grund av att två personer förhindrade L*na Wesstr*m:s flyktförsök bakom bullerplanket ?

■ Blodstänken som upptäcktes en stund senare efter anträffandet av den avlidna människokroppen bakom bullerplanket hade avstånden på 10 meter och ner till 7 meter ifrån därstädes L*na Wesstr*m:s avlidna kropp låg placerad.

■ Dödsmisshandeln av brottsoffret L*na Wesstr*m var vid det aktuella tillfället pågående under flera minuters tid samt att panikartade kvinnoskrik emanerade med intervaller.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-11-28 kl. 16:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in