2021-11-26, 07:09
Medlem
Bott länge med en( hmm Nan kallas hon) vi har bott länge både i Sverige och Thailand så jag tror jag har rätt koll
Klart blir du kär i en slipad/ mycke tattuerad ( har allrid undrat varför dom är så tattuerade) Pattaya dona.
Så är nog risken stor att efter hon fått PUT och gjort vad dom kallar hundår då .. by by.
Nej gå in på Daitingsaiter typ Thaicupid och tjatta lite med någon (inte för ung). Åk sen ner och hälsa på sen.....
Citera
2021-11-26, 07:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Varför tror du de lämnar för? Förmodligen för att de tror att de kan få någon bättre. Har man pengar, ser någorlunda stilig ut (enligt kvinnan), är bra i sängen och besitter charm, social kompetens och självförtroende så krävs det ganska mycket för att man ska bli utbytt. Man är då rätt unik.

Men varför köpa sig kärlek? Är väl roligare att dejta någon som faktiskt vill ha en.

Är man en ful och rik gubbe och får en ung het tjej så beror det givetvis på pengarna, det säger sig självt.

Köpa kärlek?? Konstig meningar ni använder! På vilket viss köper man kärlek? Det låter som prostitution.
Det tro jag knappast det är!

DE lämnar för de vill inte ha sina landsmän, de väljer skandinaviska män för vi inte springer i väg, inte spelar bort pengar och tar de som kvinnor och inte som handelsvaror. De ser på kärlek annorlunda än vi gör.

Sedan så ha en svensk fru är minst är lika dyrt som ha en utländsk kvinna! Så vad är skillnaden?

Ful o rik gubbe och en ung tjej!? Ja det är delvis rätt! Men en ful gubbe springer inte är otrogen! En ful gubbe är inte krävande! En ful gubbe springer inte sin väg! m.m. Som en nämnde hon tag hand om honom med städa , mediciner m.m och sex en gång i månaden. Hon får allt var hon pekar på inkl utbildning. Hon har tillfälliga älskare (ONS) när hon är sugen på sex. Det med gubbens medgivande...
Så vem utnyttjar vem?
Citera
2021-11-26, 07:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag tror att du måste komma in i matchen på allvar. Jag känner väldigt många som fortfarande lever med thailändskor och filippinskor med.. Det känns som att du absolut har noll koll på läget.
Jag kan absolut säga att det är absolut inte stämmer med 90 %.
Jag känner att jag har ganska bra koll på detta med tanke på att jag har en polare som blandar sig mycket med asiater. Han har till och med en förening.

Håller med dig faktiskt här! De flesta håller mycket längre.... Har träffat många som har varit ihop sedan 1970 talet.

Men för övrigt hur många svenska par håller "forever!"? Tro det är samma procent med det vara gift med utländska.
Citera
2021-11-26, 07:17
Avslutad
De fall jag sett är många och männen har haft till synes allt. Hur stora kukar och sånt vet jag såklart inte. Fruarna har velat åka in till city och gå ut med sina väninnnor. gubbarna sväljer detta och tror att det handlar om att de vill träffa samma landsmän (kvinnor) Jo tjena...

Första steget... Ett år senare... Vips borta. Anledning? Ville inte stanna med honom/dessa. Ville ha kul.

Åtminstone ett tjugotal sådana exempel har jag härifrån. Jag vet bara två där det hållit. Dom kom för 30 år sedan. Den ena är en gammal kärring med grått hår och den andra tjejen har tre barn med en toffel. Ful är hon också.
Citera
2021-11-26, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claesek
Hur många importrelationer håller livet ut så som de flesta män nog tänker sig när de hämtar tjejer från fattiga länder och ger dem PUT och medborgarskap?
Hur många attraktiva thailändskor och dylikt stannar hos sina PUT-ansvariga män utan otrohet, åtminstone tills "importmännen" dör en naturlig död?

Hur ofta håller relationer/äktenskap efter PUT när svenska män importerar attraktiva tjejer / hyfsat unga attraktiva från fattiga länder så som t.ex. Thailand?
Hur stor är chansen att en relation håller i Sverige med en attraktiv thailändska när en svensk vanlig "Kalle" flyttar ihop eller gifter sig? Statistik?

Stackars människa, låter som om du håller på att skriva ett leasingavtal. Hoppas dina tilltänkta genomskådar dig, eller lurar skjortan av dig.
Citera
2021-11-26, 07:46
Avslutad
För seriositet och ärlighet i tråden kan tilläggas att någon enstaka gubbe förvisso bodde i en sommarstuga. Men å andra sidan fanns där de som var 30 till 60 år och hade kanonjobb. Barn och de var gifta.

Hon/de såg bra ut förvisso men det gjorde männen också. Nu sitter han i sitt hus ensam (tror iofs han träffat en annan) med barnen varannan vecka. Jag vill såklart inte förstöra då mitt intresse är att fylla landet med kvinnor. Men ärlighet gällande detta måste väl ändå komma ut.
De män som tror att de kan ta hit asiater eller negresser (samma sort både två, asiaterna dock värre) bör nog hålla huvudet kallt.

Bortsett från de som kom innan 2000 är min uppskattning: Summa summarum lite över "random Kallar". 90% lämnar inom 5 år. Hur mycket otrohet som exakt ingår i det vet jag inte. Efter 10 år är 95% borta. Är man rik 10 miljoner i förmögenhet och villig att skicka en bra del av del varje månad till familjen, och spelar sina kort RÄTT så är det 50/50.
Vissa har nog varit bartjejer men andra har definitivt inte varit det. Enda skillnaden är att det tar lite längre tid (något eller några år längre) för en tjej från landsbygden att lämna än en bartjej.

Gällande muslimer vet jag inte men det kan nog vara 50/50 där eller tom fler som stannar. 75%. Kanske fler.
Senast redigerad av claesek 2021-11-26 kl. 08:11.
Citera
2021-11-26, 07:52
Avslutad
Sök på Ratsit eller MrKoll så ska ni se hur många ensamstående thailändskor, vietnamesiskor och annat det finns. Hur har dessa kvinnor kommit hit..? Såklart män som gett dem PUT. Knappast flyktingar.

Men det säger inte sanningen. För vem de ursprungliga männen var framgår inte. Gå in på Cupid, Badoo, Instagram, Facebook m.m. och sök thaior i Sverige och dom som har (??) varit i Sverige eller övriga Norden men nu söker ny försörjare/kärlek, eller bara lite "kul".. Hur många är dom inte... Om svaren jag fick var seriösa så var dom sjukt naiva.

MOTBEVISA MIG TACK
Senast redigerad av claesek 2021-11-26 kl. 08:16.
Citera
2021-11-26, 07:56
Medlem
goofers avatar
Min erfarenhet av Thai/svensk (och den är stor, +25år) är att så länge mannen inte är våldsam så kommer kvinnan stanna.

De allra flesta thailändska kvinnorna är väldigt starka och "tar inte skit".

I de flesta långa förhållanden som jag känner till så har kvinnan (thai) tagit över styret av familjen.

Det finns en stor fördom bland de oerfarna att thaikvinnor är små timida varelser som lyder sin man och låter sig hunsas.

Alla som varit tillsammans med en thai vet att det är fel.

Sen finns ju 60åringar som drar hem 25åringar (som ser ut som 18åringar) och då är väl risken stor att det inte håller så länge av Uppenbara skäl.

Så hittar man en bra thai kvinna och du behandlar väl så kommer hon att stanna.

Min erfarenhet är att 90% av de förhållandena som båda parter ingår seriöst i håller länge.
Citera
2021-11-26, 08:16
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claesek
Om vi vänder på det Sebastian... Skulle du stannat med en och samma thailändska i Pattaya 5 år som du utifrån ett manligt perspektiv inte var attraherad av.

Du skulle knappt "klara" dig till ett "thailändskt PUT"... Herregud så löjligt.
Jag kan hjälpa dig på traven och säga att jag bor på Filippinerna sedan fyra år. Jag har hållt tillsammans med samma kvinna och fastnar här för alltid. Sedan verkar det som att du inte har koll på asiater överhuvudtaget. Jag tycker att vi är väldigt kompatibla och trivs tillsammans. Just idag Skiljer det 17 år men det känns inte som att det skiljer 2.
Citera
2021-11-26, 08:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag kan hjälpa dig på traven och säga att jag bor på Filippinerna sedan fyra år. Jag har hållt tillsammans med samma kvinna och fastnar här för alltid. Sedan verkar det som att du inte har koll på asiater överhuvudtaget. Jag tycker att vi är väldigt kompatibla och trivs tillsammans. Just idag Skiljer det 17 år men det känns inte som att det skiljer 2.
Vad hjälper det frågan att du bor på Filippinerna.. Jag har haft en uppsjö trogna seriösa tjejer, tom i många länder. Nästan lite överallt.

Det är i Sverige saken gäller, dvs hur många förhållanden/äktenskap som håller i Sverige/Norden efter PUT, och helst såklart utan otrohet (det sistnämnda är dock svårt att veta). De karlar jag pratat med har dock inte sett särskilt harmoniska ut.
Citera
2021-11-26, 08:24
Medlem
Jag tror att har man riktigt bra med pengar och är generös med dem till sin unga thaifru och simpar loss på allvar även efter PUT så stannar hon. Vart annars skulle en halvskabbig bargirl ur den lägre prisklassen från Pattaya få ta större del av en saftig mpnadslön och relativt massivt kapital än med dig?

Var inte så neg.
Citera
2021-11-26, 08:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag tror att har man riktigt bra med pengar och är generös med dem till sin unga thaifru och simpar loss på allvar även efter PUT så stannar hon. Vart annars skulle en halvskabbig bargirl ur den lägre prisklassen från Pattaya få ta större del av en saftig mpnadslön och relativt massivt kapital än med dig?

Var inte så neg.
Jag är negativ men samtidigt bara realist. Hur många unga vältränade killar vill inte knulla de rika gubbarnas fruar och gör det, och hur många av de fattiga killarnas fruar eller sambo vill inte hitta både en och två rika ensamma gubbar.
Båda sorters killar och män finns det många av i Sverige. Väldigt många. Fler än vad det omvänt finns lösaktiga tjejer i Pattaya.
Seriöst: Det börjar oftast redan på SFI utan att männen vet det. Redan innan dom kommer till Sverige har dom åtminstone ett par andra män som står i kö. Numera iom internet är det så.

Hur många reservtjejer har ni när ni åker för att träffa en tjej i Thailand (som tror att hon är den enda)? Hur ofta stannar ni med henne om det visar sig att hon är lite mullig och andra rycker i er? Ett tag visst, men hur länge?
Senast redigerad av claesek 2021-11-26 kl. 08:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in