2021-11-25, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg tipper plottet gikk ut på å få det til å se ut som et drap fingert som kidnapping. Dette for å rette søkelyset mot TH. Når politiet etter nærmere åstedsundersøkelse fant blod fra AEH som hadde blitt vasket bort ble TH mistenkt. Smart plott.
Var det ikke slik at kryptodelen viser at GM "garderte" seg på et vis, smørte litt ekstra på, som egentlig var unødvendig?
Kanskje drapet ble fingert både som kidnapping og partnerdrap? Det kan forklare THs skjorte i skittentøyskurven (med AEHs dna, samme ørsmå partikler som var i sprox-sko-avtrykket), at skjorten var en del av det fingerte partnerdrapet.
Senast redigerad av Havhest 2021-11-25 kl. 23:40.
Citera
2021-11-25, 23:29
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tipper den fingerte kidnappingen var for å skjule ektemannens befatning med drapet på henne. Også smart, men det ser ut som om flere ting i hele opplegget gikk galt. Noe det kan gjøre selv om det ser bra ut på papiret.
Denne hypotesen er vel hva politiet trodde hadde skjedd da de siktet TH. Men saken er forsatt ikke løst etter 3 år. Kan den være riktig?

Hvis noen fingerte en kidnapping for å skjule at TH sto bak, hvorfor måtte de vaske, rydde og rigge åstedet, vaske bort bloddråper fra AEH, la slepespor ligge igjen, samt la handlingsrelatert gjenstand som kunne knytte TH til handlingen ligge igjen?

Merkelig sak dette.

Jeg holder det åpent at åstedet skulle se ut akkurat slik det gjorde. Mulig GM var litt smartere enn mange trodde, og det forklarer hvorfor saken ikke er løst enda.
Citera
2021-11-25, 23:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Var det ikke slik at kryptodelen viser at GM "garderte" seg på et vis, smørte litt ekstra på, som egentlig var unødvendig?
Kanskje drapet ble fingert både som kidnapping og partnerdrap? Det kan forklare THs skjorte i skittentøyskurven (med AEHs dna, samme ørsmå partikler som var i sprox-sko-avtrykket, at skjorten var en del av det fingerte partnerdrapet.
Godt poeng.
Citera
2021-11-25, 23:36
Medlem
Citat:
Nei, et par ganger. Har du f.eks noen tanker om hvorfor kun deler av åstedet ble vasket og hvordan en GM kunne ha ankommet S4 uten at AEH varsel noen?

En annen ting som er litt merkelig. Hvorfor vil ikke barna til TH snakke mer med politiet?

Jeg er ikke deg, ergo tenker jeg ikke som deg

Det er da ikke spesielt vanskelig å overmanne en kvinne? Det blir som å spørre om hvorfor ofre av overfallsvoldtekter ikke varslet noen før de ble voldtatt. Virkelighetsfjernt.

Ikke merkelig i det hele tatt, de støtter faren sin.
Citera
2021-11-25, 23:37
Medlem
Citat:
Denne hypotesen er vel hva politiet trodde hadde skjedd da de siktet TH. Men saken er forsatt ikke løst etter 3 år. Kan den være riktig?

Hvis noen fingerte en kidnapping for å skjule at TH sto bak, hvorfor måtte de vaske, rydde og rigge åstedet, vaske bort bloddråper fra AEH, la slepespor ligge igjen, samt la handlingsrelatert gjenstand som kunne knytte TH til handlingen ligge igjen?

Merkelig sak dette.

Jeg holder det åpent at åstedet skulle se ut akkurat slik det gjorde. Mulig GM var litt smartere enn mange trodde, og det forklarer hvorfor saken ikke er løst enda.

Hvis den handlingsrelaterte gjenstanden knytter TH til drapet på henne så er det mest sannsynlig dna fra han på gjenstanden. Hvordan tenker du at andre har fått dette dit?

Jeg tror politiet har mer oversikt i dette enn enkeltpersoner på et forum. De siktet han og det gjør man ikke dersom man ikke tror man har den skyldige sett fra deres ståsted.

Ser mer for meg en gjerningsperson av den mer paranoide typen. Og det skaper kaos hos de ikke paranoide som ikke klarer følge tankerekkene til den paranoide.
Citera
2021-11-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss

Det er da ikke spesielt vanskelig å overmanne en kvinne? Det blir som å spørre om hvorfor ofre av overfallsvoldtekter ikke varslet noen før de ble voldtatt. Virkelighetsfjernt.

Hva om den som forsøkte overmanne henne var en kvinne? TH har antydet muligheten om jeg husker riktig.
Citera
2021-11-25, 23:41
Medlem
Citat:
Hva om den som forsøkte overmanne henne var en kvinne? TH har antydet muligheten om jeg husker riktig.

Kvinner kan jo ikke lære seg teknikker eller ha kroppsstyrke til mer enn å sy korssting, glemte det..
Citera
2021-11-25, 23:46
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hvis den handlingsrelaterte gjenstanden knytter TH til drapet på henne så er det mest sannsynlig dna fra han på gjenstanden. Hvordan tenker du at andre har fått dette dit?

Jeg tror politiet har mer oversikt i dette enn enkeltpersoner på et forum. De siktet han og det gjør man ikke dersom man ikke tror man har den skyldige sett fra deres ståsted.

Ser mer for meg en gjerningsperson av den mer paranoide typen. Og det skaper kaos hos de ikke paranoide som ikke klarer følge tankerekkene til den paranoide.
I følge media var det DNA fra AEH på den handlingsrelaterte gjenstanden. Ikke TH sitt DNA. Dette er også en detalj som er nevnt i filmen.
Citera
2021-11-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kanskje drapet ble fingert både som kidnapping og partnerdrap? Det kan forklare THs skjorte i skittentøyskurven (med AEHs dna, samme ørsmå partikler som var i sprox-sko-avtrykket), at skjorten var en del av det fingerte partnerdrapet.

Hvordan klarer man avsette ørsmå partikler på ei skjorte hentet opp i slepespor fra gulvet? Blir vel fort en flekk/større mengder om man skulle prøve seg på noe slikt. Skjorta satt nok mest trolig på TH den dagen den. Og politiet undrer seg naturlig nok over hvordan disse ørsmå partiklene har havnet der de gjorde.
Citera
2021-11-25, 23:53
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Kan hende du har rett angående barna.
Det er mange ulike synspunkter på hva som har skjedd. Alt i orden hvis du ikke er enig i hypotesen
Citera
2021-11-25, 23:54
Medlem
Citat:
Kvinner kan jo ikke lære seg teknikker eller ha kroppsstyrke til mer enn å sy korssting, glemte det..

Selvfølgelig kan de det. Det jeg ville frem til var at en kvinne ville normalt sett ha kunnet slite noe mer med å overmanne en annen kvinne. Men det ser ut til at du konkluderer med at dersom det var en kvinne i boligen, så var hun nok trent for oppgaven slik at hun visste hun lett ville kunne overmanne Fru Hagen.
Citera
2021-11-25, 23:57
Medlem
Citat:
I følge media var det DNA fra AEH på den handlingsrelaterte gjenstanden. Ikke TH sitt DNA. Dette er også en detalj som er nevnt i filmen.

Hva slags gjenstand kan dette være snakk om i tilfelle? Alt i dette huset er tilgjengelig for gjerningspersoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in