2021-11-25, 04:40
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Två fel blir inte ett rätt ens här. Visst är barnvåldtäkt värre. När 17 årig tjej blir
Våldtagen så är det en våldtäkt likt förbannat. Hur 25 åringen väljer att leva sitt liv är upp till honom.

Men kom för f-n inte och påstå att fadern handlat rätt om han nu våldtagit någon överhuvudtaget
Han blir förförd och utpressad av en 17-årig invandrartjej intagen påbehandlingshem för drogbruk etc. från "hederskultur" ( omtalas som försvårande i domen ) som vill tjäna pengar på honom. Dumt nog ligger han med henne ( hon hittar på någon tablett som hon hittat i hans bil ).
Våldtäkt ( i klassisk mening ): Nej. Omdömeslöst: Ja. Pedofil: Nej.
I och med situationen med flickan på ungdomshem där han arbetar definieras detta som våldtäkt mot barn. Kallas även honeytrap. Hon har försökt få pengar och droger av honom i utbyte mot sex och löfte om sex eller "nästan-sex". Till slut fick hon också ett saftigt skadestånd att dela med sin brorsa.
Citera
2021-11-25, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Han blir förförd och utpressad av en 17-årig invandrartjej intagen påbehandlingshem för drogbruk etc. från "hederskultur" ( omtalas som försvårande i domen ) som vill tjäna pengar på honom. Dumt nog ligger han med henne ( hon hittar på någon tablett som hon hittat i hans bil ).
Våldtäkt ( i klassisk mening ): Nej. Omdömeslöst: Ja. Pedofil: Nej.
I och med situationen med flickan på ungdomshem där han arbetar definieras detta som våldtäkt mot barn. Kallas även honeytrap. Hon har försökt få pengar och droger av honom i utbyte mot sex och löfte om sex eller "nästan-sex". Till slut fick hon också ett saftigt skadestånd att dela med sin brorsa.

En normal medelålders man blir inte förförd av en 17 åring.
Citera
2021-11-25, 04:50
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
En normal medelålders man blir inte förförd av en 17 åring.
En normal man blir attraherad och mycket frestad av den sortens beteende men vet att stå emot av massor av kloka skäl.
Han var uppenbarligen inte där för att ragga småbrudar utan identifierades snabbt som lämpligt offer och hamnade på det sk sluttande planet. För övrigt vet vi inte vad som hänt eftersom de båda ljuger.
Citera
2021-11-25, 07:13
Medlem
Citat:
En normal man blir attraherad och mycket frestad av den sortens beteende men vet att stå emot av massor av kloka skäl.
Han var uppenbarligen inte där för att ragga småbrudar utan identifierades snabbt som lämpligt offer och hamnade på det sk sluttande planet. För övrigt vet vi inte vad som hänt eftersom de båda ljuger.

Nej, pedofiler blir attraherade av ungdomar, de beskriver sig gärna som offer också om den ömsesidiga kärleken motbevisas.

En normal.man sätter gränser och säger nej om det behövs.
Citera
2021-11-25, 07:24
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Nej, pedofiler blir attraherade av ungdomar, de beskriver sig gärna som offer också om den ömsesidiga kärleken motbevisas.

En normal.man sätter gränser och säger nej om det behövs.
De flesta män utsätts inte för dessa situationer eller har såpass mycket erfarenhet och klokhet att de kanske bara ser en störd flicka och därför inte attraheras. Naturligtvis finns också störda typer som går igång på sånt.
Men män attraheras av unga kvinnor som låter dem tro att de vill ha dem, oavsett. Är du man?
Citera
2021-11-25, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Agerat felaktigt en gång i tiden? Jag skulle faktiskt ta avstånd från min farsa om han hade förgripit sig på barn och definitivt inte delat boende med honom. Först styckmördaren och nu det här.
Jag skulle definitivt sett till att dela boende med honom och sett till att han var väl inlåst de timmar och dagar jag själv inte kunde hålla uppsikt.

Skulle ofta "glömma bort" att han skulle ha mat inkastat till sig.
Citera
2021-11-25, 08:07
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Ja? Det är ju uppenbart att den "nedärvda essensen" flödar i Tobbe.
Det vore ju som om statsministern in spe skulle vara alkoholist och hade ärvt det från sin mor om modern också vore alkoholist.
För övrigt har jag läst domen länkad i annan tråd:
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fanonfiles.com%2FCesdVao2 be%2FSkaraborgs_TR_B_1134-15_Dom_2015-06-01_pdf

Tycker lite synd om mannen faktiskt, han blev minst sagt snärjd även om han visar prov på dåligt omdöme. Våldtäkt? nej. Barn? nja. Pedofil? knappast. ( min uppfattning)
Citera
2021-11-25, 08:07
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadLaddery
Tobias Andersson (SD), som är Sverigedemokraternas rättspolitiska talesperson, delar adress med en person som är dömd för sexövergrepp på barn!

Samtidigt verkar Tobias attackera Federley stenhårt på twitter på grund av att han, vid tillfället, bodde med en dömd sexbrottsling: https://twitter.com/Bo_Bulten/status/1463178644801695744

Här är ett inlägg som tar upp domen mot personen som Tobias är skriven hos: (FB) Tobias Andersson (SD)

domen: https://anonfiles.com/CesdVao2be/Skaraborgs_TR_B_1134-15_Dom_2015-06-01_pdf

Frågeställningar:

Är det inte lite hyckleri att ge sig på Federley så mycket när Tobias själv bor hos en person som är dömd för våldtäkt av ett barn?!

Hur kommer detta påverka SD i framtiden? SD företräds redan av en dömd sexbrottsling i EU-parlamentet och sen har vi den senaste styckmordsskandalen.

Personligen tror jag att detta kan skada partiet.

vänstervriden copium over 9000
Citera
2021-11-25, 11:29
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Ja? Det är ju uppenbart att den "nedärvda essensen" flödar i Tobbe.

Hur menar du?

Citat:
Det vore ju som om statsministern in spe skulle vara alkoholist och hade ärvt det från sin mor om modern också vore alkoholist.

Kanske mer jämförbart med en f.d. statsminister vars morfar (kanske också mor) var nazist. *host* Löfven.
Citera
2021-11-25, 13:18
Moderator
Siegfrids avatar
Sammanfogade ämnen.
/Mod.
Citera
2021-11-25, 16:30
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Är bakgrunden inte rent av orsaken till T.A:s engagemang i brott, straff och rätt?
Jag störde mig på Tobias stekarstil och att han är en broiler. Men efter att ha läst domen mot hans pappa fick jag sympatier för honom. Pappan verkar vara en riktig förlorare, 48 år och blir charmad av ett 17-årigt psykfall som han skulle vara med och vårda. Varken moget eller särskilt intelligent.

Så jag antar att Tobias beteende handlar om att han försöker kompensera för sin fars tillkortakommanden.
Citera
2021-11-25, 19:14
Medlem
Så pinsamt att se så många försvara pappan. Ett äckligt rövhål som utnyttjar ett barn i en utsatt situation. Bara åldersskillnaden på 30år får en att spy, att sedan flickan var boendes på ett behandlingshem där pappan jobbade..

Sedan är det komiskt att TA får smaka på sin medicin när denna varit med i drev mot andra. Jag håller med om att det Federley gjorde var värre, och är generellt emot drev by proxy d.v.s att man måste ta avstånd och stå till svars för var andra i ens närhet gjort. Jag håller inte TA till svars för det hans far gjort, och förstår om han vill ändå vill ha en relation till sin pappa trots dennes brott. Men ska man dreva mot andra bör man ha ryggen fri först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in