2021-11-25, 17:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hoppas USA evakuerar alla miljöpartister från Sverige.
Kanske till Guantanamo?
Citera
2021-11-25, 17:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Kanske till Guantanamo?

Shyyyy..... Säng inget, de kommer för att rädda dem från det blåbruna hotet bara.....
Citera
2021-11-25, 17:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Att MP agerat genom att hoppa av regeringssamarbetet med S är väl inget som Magdalena skall lastas för.

Om de tjänar på att hoppa av regeringssamarbetet i opinionen är inget jag kan bedöma. Undrar om det inte blir tvärtom. Partiet ligger ju nära spärren.

Sedan tror jag att S faktiskt kommer att bli betydligt friare att bedriva sin politik och inte vara buden av MP. Ett så litet parti som MP bör inte ingå i en regering. Detta menar jag även om inte S är mitt favoritparti.
Det är bara att gratulera Maggan!
Fattar inte varför sossarna dragits med detta jävla sänke i sju år.
Nej, jag tänker inte rösta på S.
Citera
2021-11-25, 17:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Om de tjänar på att hoppa av regeringssamarbetet i opinionen är inget jag kan bedöma. Undrar om det inte blir tvärtom. Partiet ligger ju nära spärren.

Sedan tror jag att S faktiskt kommer att bli betydligt friare att bedriva sin politik och inte vara buden av MP. Ett så litet parti som MP bör inte ingå i en regering. Detta menar jag även om inte S är mitt favoritparti.

Jag tror också S tjänar på det, mycket impopulär politik från regeringen har varit för att MP krävt den.
Citera
2021-11-25, 17:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag tror också S tjänar på det, mycket impopulär politik från regeringen har varit för att MP krävt den.

Mycket möjligt men jag har svårt att se att de (sossarna) ska kunna föra någon kraftig egen politik med tanke på att de har endast 28,3% av väljarstödet bakom sig och andra partier än de som de nyss har gjort sig "ovänner" med lär vara svårt att finna, oppositionen lär inte släppa in dem i värmen så de har ju bara sina gamla partners kvar och de kan ju inte ens prata med varandra.
Citera
2021-11-25, 18:01
Medlem
Knut-Annes avatar
Stenevi, liksom Löfven, påminner mig till utseendet om Rudolf Hess.
Citera
2021-11-25, 18:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Men kritiken är att de inte sagt det innan. Talmannen beskriver det noga i sin presskonferens. Hade MP sagt att de lämnar regeringen om budgeten faller, så hade han haft statsministeromröstningen senare. Att lämna regeringen just efter att den är vald är oseriöst.

Jag har skrivit om det i en annn tråd för att jag tyckte det passade bättre: (FB) Talmannen Andreas Norléns direkta kritik mot miljöpartiet.

Men i korthet har jag svårt att förstå att om Norlén visste att han var beroende av förhandsbesked av MP så borde han sett till att få ett sådant. Om inte måste det vara tillåtet för att parti att handla på ett faktiskt läge än det som man förutsätter skall inträffa och även att ångra sig om man så önskar, så länge man inte konkret lovat något, och det hade inte MP vad jag förstår.
Citera
2021-11-25, 18:11
Medlem
Citat:
MP lär ju kräva detsamma för att fortsatt stödja S. Det lär inte ändra något mer än att man måste förhålla sig till den nya budgeten.
Citera
2021-11-25, 18:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
MP lär ju kräva detsamma för att fortsatt stödja S. Det lär inte ändra något mer än att man måste förhålla sig till den nya budgeten.

Jo man får bort MPs ministrar och departement. Men kontroll över miljödepartementet etc. kan man driva igenom saker som MP bromsat. Man kan besluta om kärnavfallslagringen, cement, vattenkraft etc. som MP bromsat. Kulturdepartementet kan dra in bidrag till islamister etc. En regering gör mycket som inte går genom riksdagen. Och i riksdagen kan S söka stöd av andra partier än MP i vissa frågor, när de hade gemensam regering måste de vara sams inbördes först.
Citera
2021-11-25, 18:35
Medlem
MasterBaits avatar
Tror att de kommer att förlora många väljare på det här. MP har redan blivit ett onödigt parti och om de inte får igenom sin politik med S så finns inget skäl att rösta på det.
Citera
2021-11-25, 18:36
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Kanske till Guantanamo?

De borde väl trivas där i sällskap med andra islamister.
Citera
2021-11-25, 18:39
Medlem
ziggarillens avatar
För första gången gjorde sekten något bra och sanerade ut sig från det som är steg 1. Nästa steg blir att försvinna ut ur riksdagshuset 2022 och aldrig komma tillbaka. Gud hör bön vilket han visade prov på igår. Dessa språkrövar ger mig kräkreflexer och att se hon med höskullen på skallen försvinna är också en gåva från vår herre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in