2021-11-25, 15:47
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Visst var det väl så att A och D påträffades av polis tillsammans direkt efter modet? Sedan att en till person kallats BO i det här målet nyligen, vilket tydde på att endast en var goare och den andre inte hade någon aning... Låter fortfarande fishy för mig, då man märker ganska snabbt om ens egen vän sprungit iväg och klarat sig oskadd medan skyttar skjuter på en själv, och att vännen är inblandad? Kanske tänkte den som sprang ut (högst förmodligen A) med Einar Att om Einar överlever så vill han inte att han ska tro att A haft något med detta att göra, vill inte smutsa ner sitt namn eller rykte och skapar en scen som vi övriga och polisen ska tro på. Detta har jag hört även i diskussioner i kretsarna, men såklart inget skrivet i sten. Adel är onåbar och även så Dumle.

Jag tror fortfarande båda var medvetna, åtminstone kan en varit goare och den andre kan ha varit medveten men inte velat smutsa ner sitt namn och därför i samråd med skyttarna gjort en teater där skyttarna tillsynes siktar men med flit missar, för att sedan mörda det tilltänkta offret. Jag håller nästan fast vid att Einar var den enda tilltänkta måltavlan.

Skulle gärna vilja veta vem det var som gick in i cykelförrådet igen. Som sagt, det tog polisen 2 1/2 minuter att vara på plats och då tog man Adel och Dumle nere vid vattnet på Aktergatan. Den som gick tillbaka in i cykelförrådet kan ju inte ha varit så rädd om man kan bege sig ut ganska omgående och springa ner till Dumle/Adel vid vattnet!
Citera
2021-11-25, 15:53
Medlem
Zzzzorrros avatar
Den här vidriga mammaknullaren och våldtäksmannen Dumlee är inte lite fräck han.

Först goar Nisse, sen helt oblygt försöker kapitalisera på hans död med musikvideon.

Hört mig för lite om han. Han är 100% irakisk arab shia och inte feyli. Och ännu mindre "kusin" med adel. Det hade skrivits i tråden förut men det stämmer inte. Kanske dom kallade sig för kusiner som man ibland gör i orten när dom va små och därifrån vederbörande fått denna misinfo.

Han tror han är smart och uppenbarligen väldigt fräck det där fanskapet. Vet inte alla hans avsikter med släppa denna "låten" och videon men att han blurrar ut adels ansikte säger ju väldigt mycket. Adel vet att dom försökte döda han även nu. Hoppas Adel och hans grabbar kan göra något åt denna saken i sinom tid. Men det lär dröja tills snuten lugnat sig lite och även om någon hämnd sker om 3-4 år är det inte säkert det kommer ut.

Det är bara att hoppas Adel gör det enda rätta och lämnar all info om Dumlee och vem som anstiftade mordet under bordet till snuten. Sen får dom väl försöka bevisa det bäst det går. Känns som Adels karriär dog oxå samtidigt som Nisse blev berövad livet. Men han klarade livhanken iaf.
Citera
2021-11-25, 16:01
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Tycker det ser ut som ZE fast E:t är sammanlänkat med Z så att botten av Z blir E's mitten streck.
(vrid lite på huvet)

Ursäkta, vill inte göra mig lustig, men nog fan ser det ut som en kyckling trampat i blodet. Vad det nu ska betyda….
Citera
2021-11-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynktommy
jag såg den på https://www.instagram.com/crimesweden/ om den är den dom syftar på
Är bilderna äkta? Riktigt hemskt, visar ju stor del av händelseförloppet. Mördarna kan knappast vara mörkhyade att döma av bilderna.

Om bilderna på bråket på N&C stämmer är det ju ett riktigt brawl.

Men de som hör att Nisse högg Leis, varför då? Får det inte att gå ihop, trodde Leis var på samma sida som Adel och Nisse i det där och att det var svarta delen som var pissed på Nisse.
Citera
2021-11-25, 16:13
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag kontaktade Leo igen då jag ville få hans perspektiv på det hela.

Jag: https://anonfiles.com/z1v4n5X8ua/Screenshot_2021-11-25-14-49-24-086_com.instagram.android_2_jpg

Leo: https://anonfiles.com/Z4v0neX4ub/Screenshot_2021-11-25-14-49-32-601_com.instagram.android_2_jpg

Konversationen avslutades med detta.
https://anonfiles.com/r0z1nbX5u6/Screenshot_2021-11-25-15-00-22-795_com.instagram.android_2_jpg

Haha intressant att två grabbar, varav en från Byn, försökte rentvå sitt namn efter våldtäkten. Jag utgår från att det är dom två andra som utförde våldtäkten tillsammans med Dumlee. Att dom två sedan vill framställa sig som oskyldiga funkade iallafall inte i rättssalen.

Leo frågade om jag vill att en av dom anklagade (från våldtäkten) ska kontakta mig. Vad tycker ni? Kanske kan man få ut lite mer info om Dumlee genom honom.

Skillnaden mellan du och Leo är att han är en publik figur och du en anonym gaphals. Nu håller jag inte med hans snack om orten, t ex måste vi börja få hårda straff inkl livstid för ungdomar om det här problemet ska ha chans fixas. Men han kör ju politik och då blir allt därefter.

Men det du håller på med är riktigt jävla osmakligt din satans internetnerd.

Hade du haft dom där barnen efter dig som hotade dig skulle du skita ner dig på två röda sekunder. Så innan du gapar för mycket kanske du själv kan med din riktiga identitet stå upp för allt det du vill ha sagt om Dumlee sen kräva det av kinsen och andra.

Vilken vidrig råtta och golbög dessutom som postar dina privata konversationer med folk så där. Du fick ju reda på va han egentligen tyckte om han där. Men vill alltså att han ska bedriva någon sorts korståg för din räkning som du själv är för rädd att göra själv?

Smutsiga fanskap.
Senast redigerad av Zzzzorrro 2021-11-25 kl. 16:19.
Citera
2021-11-25, 16:24
Medlem
Snyggt! Du kör tvärtomleken mot dagens ungdom, medans dom är livrädda och gömmer sig bakom en uppsättning av fejkkonton för att utrycka sin åsikt. Konfronterar du som de ska vara, imponerande stake i ditt handlande!
Fler skulle vara så, när det gäller sitt användande av dialog på nätet.

De är synd att Leos hybris inte lägger sig, för de kommer som sagt bli förtroendemässigt dyrt för han detta. Snart ses han som en clown ala Dogge doggelito om han inte inser sin intellektuella kapacitet i relation till omvärlden.

Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag kontaktade Leo igen då jag ville få hans perspektiv på det hela.

Jag: https://anonfiles.com/z1v4n5X8ua/Screenshot_2021-11-25-14-49-24-086_com.instagram.android_2_jpg

Leo: https://anonfiles.com/Z4v0neX4ub/Screenshot_2021-11-25-14-49-32-601_com.instagram.android_2_jpg

Konversationen avslutades med detta.
https://anonfiles.com/r0z1nbX5u6/Screenshot_2021-11-25-15-00-22-795_com.instagram.android_2_jpg

Haha intressant att två grabbar, varav en från Byn, försökte rentvå sitt namn efter våldtäkten. Jag utgår från att det är dom två andra som utförde våldtäkten tillsammans med Dumlee. Att dom två sedan vill framställa sig som oskyldiga funkade iallafall inte i rättssalen.

Leo frågade om jag vill att en av dom anklagade (från våldtäkten) ska kontakta mig. Vad tycker ni? Kanske kan man få ut lite mer info om Dumlee genom honom.
Citera
2021-11-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamford
Vissa har redan varit inne på det, men jag har nu också fått höra att Nisse var den som högg inne på restaurangen och att brottsoffret därifrån skickade yngre för att döda honom. Blev själv chockad för att brottsoffret därifrån tillhör ju HH och jag har trott att Adel tillhör dem. För mig lät det inte logiskt att Adels umgänge ska ha hamnat i dispyt med HH. Men tydligen är det intriger där i Husby mellan somalierna och kurderna. Det kanske förklarar saken mer om hur ett bråk kunde eskalera därinne när folk som man har trott är från samma sida gick emot varandra.

Man kan såklart inte bevisa något men om sunt förnuft ska tillämpas så är det en självklarhet för mig att Dumle har goat Nisse. Och att Adel är BO i samband med att Nisse dog, efter det jag har hört.

Hela situationen i HH verkar vara minst sagt komplicerad. Det finns ett par äldre, bl.a Zimma och en yngre fraktion med Slice i spetsen. HH och HSL har oxå varit hyfsat tighta fram till mordet på Kardo (HSL) - som var en god vän till Adel. (han är ju 28) HSL består av mestadels äldre, många kurder.
Om man vill sätta sig in i denna dynamiken rekommenderas tråden om mordet på Kardo från sid. 60 ungefär.

https://www.flashback.org/t3331329

Vad som framkommer här är att HH agerat sicarios åt 24K vid ett flertal tillfällen, och att de yngres våldskapital absolut inte skall underskattas. Adel tycks ha umgåtts dels med HSL och dels med några yngre i HH. Efter mordet på Kardo har spänningarna mellan HH yngre och HSL ökat - troligtvis är det då O'Neill och Slice(?) som utfört detta.

Anledningen till att detta är intressant är att bråket på N&C mycket väl kan ha rört sig om just spänningarna mellan HH och HSL. (ev. 24K) Högst sannolikt är det då HH yngre mot Adel/Leis/Nisse m.fl. Det blir också intressant därför att polisen har ett BO2, detta skulle då göra Adel till trolig kandidat. Man kan då anta att skotten dagen innan varit riktade mot honom. Alternativet skulle vara att Adel goat, men det känns mindre troligt eftersom han då skulle ha gått emot sina landsmän/vänner.

Dumles plats i detta scenario är mer oviss. DP har bra kontakt med HH, så han kan såklart ha goat. Men han hade också bra kontakt med HSL tidigare genom åren, då DP tros ha köpt sina droger genom Sirwan/Kardo/Bekhit i HSL. Han behöver som sagt var inte vara inblandad alls.

Annat som är intressant att veta är att HSL tycks ha försvunnit från byn/tensta efter det att Shottaz/FLG blev stora, och att de sedan dess mest synts till i Husby,Hjulsta,Märsta och Jakan. Men att HSL skulle ligga bakom detta känns mindre troligt.
Citera
2021-11-25, 16:31
Medlem
hippilis avatar
Har inte följt tråden och vet nästan inget men den som sköt, är han fast och finns det något signalement?
Citera
2021-11-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaqattack80
Är bilderna äkta? Riktigt hemskt, visar ju stor del av händelseförloppet. Mördarna kan knappast vara mörkhyade att döma av bilderna.

Om bilderna på bråket på N&C stämmer är det ju ett riktigt brawl.

Men de som hör att Nisse högg Leis, varför då? Får det inte att gå ihop, trodde Leis var på samma sida som Adel och Nisse i det där och att det var svarta delen som var pissed på Nisse.

Vilken video snackar ni om? Hela jävla Crime Sweden är full av videos.
Citera
2021-11-25, 16:36
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamford
Vissa har redan varit inne på det, men jag har nu också fått höra att Nisse var den som högg inne på restaurangen och att brottsoffret därifrån skickade yngre för att döda honom. Blev själv chockad för att brottsoffret därifrån tillhör ju HH och jag har trott att Adel tillhör dem. För mig lät det inte logiskt att Adels umgänge ska ha hamnat i dispyt med HH. Men tydligen är det intriger där i Husby mellan somalierna och kurderna. Det kanske förklarar saken mer om hur ett bråk kunde eskalera därinne när folk som man har trott är från samma sida gick emot varandra.

Man kan såklart inte bevisa något men om sunt förnuft ska tillämpas så är det en självklarhet för mig att Dumle har goat Nisse. Och att Adel är BO i samband med att Nisse dog, efter det jag har hört.

Vad är det för källa på att Nisse högg? Och vem högg han? Leis?

Det verkar ju mest logiskt att Nisse högg någon på N&C mtp att hotbilden ökade kraftigt efteråt och att han uppenbarligen blev klippt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Skillnaden mellan du och Leo är att han är en publik figur och du en anonym gaphals. Nu håller jag inte med hans snack om orten, t ex måste vi börja få hårda straff inkl livstid för ungdomar om det här problemet ska ha chans fixas. Men han kör ju politik och då blir allt därefter.

Men det du håller på med är riktigt jävla osmakligt din satans internetnerd.

Hade du haft dom där barnen efter dig som hotade dig skulle du skita ner dig på två röda sekunder. Så innan du gapar för mycket kanske du själv kan med din riktiga identitet stå upp för allt det du vill ha sagt om Dumlee sen kräva det av kinsen och andra.

Vilken vidrig råtta och golbög dessutom som postar dina privata konversationer med folk så där. Du fick ju reda på va han egentligen tyckte om han där. Men vill alltså att han ska bedriva någon sorts korståg för din räkning som du själv är för rädd att göra själv?

Smutsiga fanskap.

Korståg förväntar sig nog ingen. Klart det är pinsamt att Leo skickar ett DM till Dumle och ber om ursäkt. Trodde faktiskt Kinesen hade större kulor än så.
Citera
2021-11-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Vilken video snackar ni om? Hela jävla Crime Sweden är full av videos.

Den senaste.
Citera
2021-11-25, 16:37
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Snyggt! Du kör tvärtomleken mot dagens ungdom, medans dom är livrädda och gömmer sig bakom en uppsättning av fejkkonton för att utrycka sin åsikt. Konfronterar du som de ska vara, imponerande stake i ditt handlande!
Fler skulle vara så, när det gäller sitt användande av dialog på nätet.

De är synd att Leos hybris inte lägger sig, för de kommer som sagt bli förtroendemässigt dyrt för han detta. Snart ses han som en clown ala Dogge doggelito om han inte inser sin intellektuella kapacitet i relation till omvärlden.

Säger riksmuppen tillika samhalls förundersökningsledare på mordroteln. Berätta gärna för oss mindre vetande vad denna "imponerande stake" består i att anonymt leka vän med folk och sedan läcka sin korrespondens med denne... Eller att vilja att kinesen bedriver hans egen privata vendetta mot Dumlee...

Ni är ett gäng muppar som samlats här, Gud vet bara hur det står till i era små skallar. Just du är ju en ärkemupp som i tidigare dagar säkert hade blivit en misslyckad kremlolog mtp det du försöker göra gällande från rap texter. Hade varit roligt och något man kunde skratta åt om du inte lekte så smart. Nu blir det bara patetiskt. Men det är du själv för korkad och uppblåst för att fatta. Luktar pluggis men i själva verket pantad lol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in