Citat:
Visst var det väl så att A och D påträffades av polis tillsammans direkt efter modet? Sedan att en till person kallats BO i det här målet nyligen, vilket tydde på att endast en var goare och den andre inte hade någon aning... Låter fortfarande fishy för mig, då man märker ganska snabbt om ens egen vän sprungit iväg och klarat sig oskadd medan skyttar skjuter på en själv, och att vännen är inblandad? Kanske tänkte den som sprang ut (högst förmodligen A) med Einar Att om Einar överlever så vill han inte att han ska tro att A haft något med detta att göra, vill inte smutsa ner sitt namn eller rykte och skapar en scen som vi övriga och polisen ska tro på. Detta har jag hört även i diskussioner i kretsarna, men såklart inget skrivet i sten. Adel är onåbar och även så Dumle.
Jag tror fortfarande båda var medvetna, åtminstone kan en varit goare och den andre kan ha varit medveten men inte velat smutsa ner sitt namn och därför i samråd med skyttarna gjort en teater där skyttarna tillsynes siktar men med flit missar, för att sedan mörda det tilltänkta offret. Jag håller nästan fast vid att Einar var den enda tilltänkta måltavlan.
Jag tror fortfarande båda var medvetna, åtminstone kan en varit goare och den andre kan ha varit medveten men inte velat smutsa ner sitt namn och därför i samråd med skyttarna gjort en teater där skyttarna tillsynes siktar men med flit missar, för att sedan mörda det tilltänkta offret. Jag håller nästan fast vid att Einar var den enda tilltänkta måltavlan.
Skulle gärna vilja veta vem det var som gick in i cykelförrådet igen. Som sagt, det tog polisen 2 1/2 minuter att vara på plats och då tog man Adel och Dumle nere vid vattnet på Aktergatan. Den som gick tillbaka in i cykelförrådet kan ju inte ha varit så rädd om man kan bege sig ut ganska omgående och springa ner till Dumle/Adel vid vattnet!
