Citat:
Ursprungligen postat av
Damzzen
Visst var det väl så att A och D påträffades av polis tillsammans direkt efter modet? Sedan att en till person kallats BO i det här målet nyligen, vilket tydde på att endast en var goare och den andre inte hade någon aning... Låter fortfarande fishy för mig, då man märker ganska snabbt om ens egen vän sprungit iväg och klarat sig oskadd medan skyttar skjuter på en själv, och att vännen är inblandad? Kanske tänkte den som sprang ut (högst förmodligen A) med Einar Att om Einar överlever så vill han inte att han ska tro att A haft något med detta att göra, vill inte smutsa ner sitt namn eller rykte och skapar en scen som vi övriga och polisen ska tro på. Detta har jag hört även i diskussioner i kretsarna, men såklart inget skrivet i sten. Adel är onåbar och även så Dumle.
Jag tror fortfarande båda var medvetna, åtminstone kan en varit goare och den andre kan ha varit medveten men inte velat smutsa ner sitt namn och därför i samråd med skyttarna gjort en teater där skyttarna tillsynes siktar men med flit missar, för att sedan mörda det tilltänkta offret. Jag håller nästan fast vid att Einar var den enda tilltänkta måltavlan.
Det har varit ganska dåligt med information om vilka det är som avrättade Einar. Tänker på att där inte är några direkta signalement eller att det är så svårt att peka ut någon speciell för avrättningen.
Min gissning är att de två som var tillsammans med Einar och flydde vid attacken innan Einar avrättades beställde mordet på Einar. De två som skulle avrätta Einar brydde sig givetvis inte om att där var tre personer utan attackerade och dödade bara Einar.
Detta ger att de två som beställde mordet får ett ganska bra alibi samtidigt som det är svårt för polisen att hitta mördarna eftersom de inte har någon egen koppling till offret. Som extra bonus har de också framställt sig själva som vänner som skulle samarbeta med att skapa musik. Få skulle alltså misstänka dem.
I övrigt inte lätt att hitta några spår någonstans. Polisens enda hopp är att hitta själva beställningen av mordet och det är inte lätt i dessa tider.
Detta är nog det enda alternativ som kommer att bestå när polisen avverkat alla andra alternativ.