2021-11-25, 03:53
  #14401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshpit88
Skrev väldigt dåligt av mig, är väldigt trött..

Men har för mig att det var någon som delade någon story där Dumlee förklarade att mördaren avslöjas i
låten men kan förvränga det helt, men har för mig det var något sån dump någon dela med sig av.
Känner också igen det. Måste finnas i början av denna tråd eller möjligtvis skvallertråden, har inte läst någon annanstans.
Citera
2021-11-25, 04:03
  #14402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Var har du hört detta? Det kan inte stämma. Alla som träffat Nisse vet vilken respekt han har gentemot kriminellt folk. Han rövslickade mest och sa nästan aldrig emot kriminella som han hängde med. Att han ska hugga en tungt kriminell från HH skulle aldrig nånsin kunna ske. Därför han är i behov av folk som försvarar han varje gång det hettar till och konflikter skapas pga honom, som på Nosh & Chow.

Tror jag inte heller. Blir mer och mer troligt att det var nån från den svarta skaran som högg Leis. Om det nu var han som blev huggen, vill säga. Zimma kan vi nog räkna bort. Han begärdes häktad 6/10, så han borde gått under jorden redan då - för han är fortfarande fri.
Citera
2021-11-25, 04:53
  #14403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Fan oxå. Nu måste man ju lyssna på eländet en gång till.
Jag vågar inte lyssna....
Är rädd om öronen och det lilla flrstånd man har kvar...

En teori från Dumle-Hänt i veckan. Om Dumle är entitled pch saknar fingertoppskänla - kanske väntade sig att Adel ska pusha låten från sina egna sociala men Adel inser att det vore fel och pnsamt ...

Dumle blir sur, klipper bort Adel och avföljer alla som han tycker falska vänner som inte supportar hans dröm..

Fri spekulation på småtimmarna
Citera
2021-11-25, 07:36
  #14404
Medlem
4BSTINENSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det var intressant att lyssna på debatten hos SVT där man diskuterade kring vilken påverkan gangsterrapen har i Sverige.

Länk till debatten: https://youtu.be/4yaf4TUHFB4

Man nämner faktiskt artikeln från Expressen där dom lyfte fram Dumlee i en intervju, utan att överhuvudtaget fråga honom om hans brutala våldtäkt.

Leo "Kinesen" Carmona säger själv i debatten att det var fel av Expressen att publicera artikeln.

Patetiskt att Leo sedan skickar detta DM till Dumlee efter att debatten är klar.

Skärmdump: https://anonfiles.com/b2M1eeXfua/Screenshot_2021-11-24-15-30-51-098_com.instagram.android_2_jpg

Leo "Kinesen" Carmona vill gärna framställa sig som tuffing på gatan som varit en äkta f.d. gangster, samtidigt som han inte vågar stå för sin ärliga åsikt om Dumlee.

Här har ni min konversation med Leo "Kinesen" Carmona några dagar innan debatten i SVT, där jag nämner Dumlee.

Skärmdump:
https://anonfiles.com/R5O4e7Xeu4/Screenshot_2021-11-24-23-31-02-817_com.instagram.android_2_jpg

Synd att Leo, eller en f.d. gangster som han gärna vill bli tilltalad som, inte ens vågar stå upp för sina åsikter om Dumlee.

FY FAN vad vidrigt! Bilden med byxorna. Stackars, stackars tjej. Henne underliv måste varit helt sargat

Kommer säkert leva med PTSD resten av livet pga haft en pistol i fittan. Fy fan verkligen , omänskligt
Citera
2021-11-25, 08:15
  #14405
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zl3
Jag väntar fortfarande på länk på denna ”video” som ska finnas på själva mordet från en övervakningskamera. Det verkar vara 2 stycken som ”sett” denna video men inte vill länka? Om den nu finns på instagram eller uppladdat på nån hemsida får ni gärna länka, annars blir det en trådsanning.

jag såg den på https://www.instagram.com/crimesweden/ om den är den dom syftar på
Citera
2021-11-25, 08:28
  #14406
Medlem
Visst var det väl så att A och D påträffades av polis tillsammans direkt efter modet? Sedan att en till person kallats BO i det här målet nyligen, vilket tydde på att endast en var goare och den andre inte hade någon aning... Låter fortfarande fishy för mig, då man märker ganska snabbt om ens egen vän sprungit iväg och klarat sig oskadd medan skyttar skjuter på en själv, och att vännen är inblandad? Kanske tänkte den som sprang ut (högst förmodligen A) med Einar Att om Einar överlever så vill han inte att han ska tro att A haft något med detta att göra, vill inte smutsa ner sitt namn eller rykte och skapar en scen som vi övriga och polisen ska tro på. Detta har jag hört även i diskussioner i kretsarna, men såklart inget skrivet i sten. Adel är onåbar och även så Dumle.

Jag tror fortfarande båda var medvetna, åtminstone kan en varit goare och den andre kan ha varit medveten men inte velat smutsa ner sitt namn och därför i samråd med skyttarna gjort en teater där skyttarna tillsynes siktar men med flit missar, för att sedan mörda det tilltänkta offret. Jag håller nästan fast vid att Einar var den enda tilltänkta måltavlan.
Citera
2021-11-25, 08:55
  #14407
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Visst var det väl så att A och D påträffades av polis tillsammans direkt efter modet? Sedan att en till person kallats BO i det här målet nyligen, vilket tydde på att endast en var goare och den andre inte hade någon aning... Låter fortfarande fishy för mig, då man märker ganska snabbt om ens egen vän sprungit iväg och klarat sig oskadd medan skyttar skjuter på en själv, och att vännen är inblandad? Kanske tänkte den som sprang ut (högst förmodligen A) med Einar Att om Einar överlever så vill han inte att han ska tro att A haft något med detta att göra, vill inte smutsa ner sitt namn eller rykte och skapar en scen som vi övriga och polisen ska tro på. Detta har jag hört även i diskussioner i kretsarna, men såklart inget skrivet i sten. Adel är onåbar och även så Dumle.

Jag tror fortfarande båda var medvetna, åtminstone kan en varit goare och den andre kan ha varit medveten men inte velat smutsa ner sitt namn och därför i samråd med skyttarna gjort en teater där skyttarna tillsynes siktar men med flit missar, för att sedan mörda det tilltänkta offret. Jag håller nästan fast vid att Einar var den enda tilltänkta måltavlan.

Fortfarande ingen som VET om A eller D är BO2. Många är säkra och många säger att alla "i orten" eller "på gatan" vet. Egentligen bara spekulationer och rykten än så länge. Inget nytt om detta från polisen egentligen väl?
Citera
2021-11-25, 08:56
  #14408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Visst var det väl så att A och D påträffades av polis tillsammans direkt efter modet? Sedan att en till person kallats BO i det här målet nyligen, vilket tydde på att endast en var goare och den andre inte hade någon aning... Låter fortfarande fishy för mig, då man märker ganska snabbt om ens egen vän sprungit iväg och klarat sig oskadd medan skyttar skjuter på en själv, och att vännen är inblandad? Kanske tänkte den som sprang ut (högst förmodligen A) med Einar Att om Einar överlever så vill han inte att han ska tro att A haft något med detta att göra, vill inte smutsa ner sitt namn eller rykte och skapar en scen som vi övriga och polisen ska tro på. Detta har jag hört även i diskussioner i kretsarna, men såklart inget skrivet i sten. Adel är onåbar och även så Dumle.

Jag tror fortfarande båda var medvetna, åtminstone kan en varit goare och den andre kan ha varit medveten men inte velat smutsa ner sitt namn och därför i samråd med skyttarna gjort en teater där skyttarna tillsynes siktar men med flit missar, för att sedan mörda det tilltänkta offret. Jag håller nästan fast vid att Einar var den enda tilltänkta måltavlan.

Det har varit ganska dåligt med information om vilka det är som avrättade Einar. Tänker på att där inte är några direkta signalement eller att det är så svårt att peka ut någon speciell för avrättningen.

Min gissning är att de två som var tillsammans med Einar och flydde vid attacken innan Einar avrättades beställde mordet på Einar. De två som skulle avrätta Einar brydde sig givetvis inte om att där var tre personer utan attackerade och dödade bara Einar.

Detta ger att de två som beställde mordet får ett ganska bra alibi samtidigt som det är svårt för polisen att hitta mördarna eftersom de inte har någon egen koppling till offret. Som extra bonus har de också framställt sig själva som vänner som skulle samarbeta med att skapa musik. Få skulle alltså misstänka dem.

I övrigt inte lätt att hitta några spår någonstans. Polisens enda hopp är att hitta själva beställningen av mordet och det är inte lätt i dessa tider.

Detta är nog det enda alternativ som kommer att bestå när polisen avverkat alla andra alternativ.
Citera
2021-11-25, 09:34
  #14409
Medlem
Det har väl fortfarande inte kommit fram några vittnesuppgifter på var gm tog vägen? Antingen mörkar polisen det eller så vågar vittnena inte prata för flera stycken måste sett, lägenheterna består ju bara av stora fönster.
Eller så sprang gm bara till kajen där polisen kom och förhörde dem.
De stackars kompisarna som bevittnat Nisses död, alldeles "uppskakade och chockade" Jag är inte alls säker på att deras kläder blev kollade, skickade på analys.
Kan tänka mig att det var kaos när polisen förstod att det var "Einar" som var död, - på Söder var det ett himla liv i några timmar iallafall.
Det första som jag läste var något länkat hit till fb från någon nyhetssida där det stod att hans "vänner" som han varit med blev hörda direkt på kajen, sen stod det inget mer om dem. Sen var nog allt fokus på att hitta mördarna. På Södermalm var det väktarbilar som körde på varenda liten återvändsgränd i flera timmar efteråt, plus polisbilar och helikoptrar, jag var utomhus i nästan en timme efter skotten.
Jag tror det är de där två rövhålen, hur de har fått till det har jag ingen aning om, släppt vapnet i en dagvattenbrunn
- det kanske inte ens var planerat, det har väl sagts att det hörts bråk och tjafs innan. Sen undkom dem med bara förskräckelsen.
Citera
2021-11-25, 09:47
  #14410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynktommy
jag såg den på https://www.instagram.com/crimesweden/ om den är den dom syftar på

Vilket inlägg? Hittar inte
Citera
2021-11-25, 10:05
  #14411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det började med att Dumlee slutade följa Adel på Instagram för ca 2 veckor sedan.

Nu har Dumlee avföljt alla på Instagram.
https://instagram.com/dumlee163

Intressant.
Han har sin dumle.fans som han följer 5 st på. Och den sköter han ju själv 😅
Citera
2021-11-25, 11:52
  #14412
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Det har väl fortfarande inte kommit fram några vittnesuppgifter på var gm tog vägen? Antingen mörkar polisen det eller så vågar vittnena inte prata för flera stycken måste sett, lägenheterna består ju bara av stora fönster.
Eller så sprang gm bara till kajen där polisen kom och förhörde dem.
De stackars kompisarna som bevittnat Nisses död, alldeles "uppskakade och chockade" Jag är inte alls säker på att deras kläder blev kollade, skickade på analys.
Kan tänka mig att det var kaos när polisen förstod att det var "Einar" som var död, - på Söder var det ett himla liv i några timmar iallafall.
Det första som jag läste var något länkat hit till fb från någon nyhetssida där det stod att hans "vänner" som han varit med blev hörda direkt på kajen, sen stod det inget mer om dem. Sen var nog allt fokus på att hitta mördarna. På Södermalm var det väktarbilar som körde på varenda liten återvändsgränd i flera timmar efteråt, plus polisbilar och helikoptrar, jag var utomhus i nästan en timme efter skotten.
Jag tror det är de där två rövhålen, hur de har fått till det har jag ingen aning om, släppt vapnet i en dagvattenbrunn
- det kanske inte ens var planerat, det har väl sagts att det hörts bråk och tjafs innan. Sen undkom dem med bara förskräckelsen.

Japp är ganska säker på den tanken oxo
Dom var ju första vittnen och höll samma story, skjutningen dagen innan gjorde väl så polisen inte ville ha kvar dom på plats att dumle och adel nu verkar hata varandra beror nog på att adel inte var med på det eller har sagt att han vill gå till polisen
__________________
Senast redigerad av killerboot 2021-11-25 kl. 11:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in