2021-11-25, 13:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Som du ser i innlegget mitt ovenfor, så utelukket hverken AEH eller TH, at en skilsmisse kunne bli realistisk. Det er hele poenget med å lage en ektepakt.
Og Hagen-ekteparet laget minst to ektepakter iløpet av ekteskapet.
Vel og merke er risiko for konkurs og dødsfall også en god grunn til å lage en ektepakt.
Du kan vri på fakta så mye du vil, men oppskriften på sleipe metoder, som du postet for ikke lenge siden, er vel egentlig oppskriften på ditt eget trolleri.
Men du vet, det ender med lort.

Edit:

Dette er din egen sleipe metode,:
"Det går på å plukke ifra hverandre (...) troverdighet bl.a.
Lede (....) i felle der de kan finne på å lyve, for så å bevise denne løgnen, og så bruke det imot dem.
Mange sleipe metoder."

Alt som kreves er å velge subjekt.

TH har jo selv sagt at han førte huset på seg selv p.g.a. frykt for skilsmisse, mens du snakker om risiko for konkurs eller dødsfall.
Testamente heter det når man snakker om dødsfall, og hvordan verdiene skal deles.
Ektepakt heter det når man snakker om skilsmisse, og hvordan verdiene skal deles, så lærte du noe nytt.
Men TH lyver når han i avhør sier at de aldri hadde snakket om skilsmisse. Dette er et veldig sentralt tema, og det er alvorlig når han prøver å skjule dette i forbindelse med en drapssak.
Jeg er ikke sleip som påpeker dette. Å konstruere en felle der TH nærmest blir tvunget til å lyve, er noe helt annet.
Citera
2021-11-25, 13:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagre
Politiet omtaler 09.14 samtalen på pressekonferansen i forbindelse med arrestasjon av TH som "den angivelige samtalen" så den samtalen kan det virke som at det er litt tvil om..

Denne "angivelige samtalen" har i tillegg blitt omtalt som "en oppringning fra AEHs telefon".
Ergo har de ikke dekning for å fastslå at det var AE selv som foretok oppringningen.
Sannhetsgehalten hviler altså på sønnen, inntil man vet noe mer om hva som skjedde i huset, og
hvem som evt. kan ha vært der.
Citera
2021-11-25, 13:37
Medlem
Citat:
Det jeg sier, er at du har allerede fortalt om dette 2*089,89 ganger. Det har ikke noe for seg å gjenta dette..
Det var et svar på en anførsel som ikke medfører riktighet.
Citera
2021-11-25, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
TH har jo selv sagt at han førte huset på seg selv p.g.a. frykt for skilsmisse, mens du snakker om risiko for konkurs eller dødsfall.
Testamente heter det når man snakker om dødsfall, og hvordan verdiene skal deles.
Ektepakt heter det når man snakker om skilsmisse, og hvordan verdiene skal deles, så lærte du noe nytt.
Men TH lyver når han i avhør sier at de aldri hadde snakket om skilsmisse. Dette er et veldig sentralt tema, og det er alvorlig når han prøver å skjule dette i forbindelse med en drapssak.
Jeg er ikke sleip som påpeker dette. Å konstruere en felle der TH nærmest blir tvunget til å lyve, er noe helt annet.
Det er ikke riktig det du påstår.

"Ektefeller kan ved ektepakt avtale at særeie ikke skal gjelde ved oppgjør etter den ene ektefellens død. En slik avtale kan begrenses til bare å gjelde dersom en bestemt av ektefellene dør først. Den lengstlevende ektefellen kan velge å se bort fra begrensninger som nevnt i første og andre punktum hvis ikke noe annet er avtalt eller klart forutsatt."

Kilde: Lovdata

Du skriver: "TH har jo selv sagt at han førte huset på seg selv p.g.a. frykt for skilsmisse, mens du snakker om risiko for konkurs eller dødsfall."

Det du skriver er løgn!

For jeg skrev: "Vel og merke er risiko for konkurs og dødsfall også en god grunn til å lage en ektepakt."

Det var i generell forstand jeg skrev dette, og det fremkommer i innlegget du siterte (om ektepaktene).

Jeg har likevel rett, fordi ektepakten som ble laget i 1987, er begrunnet med det jeg skriver ovenfor (risiko for konkurs.
Mens ektepakten i 1993 er begrunnet med fare for at ekteskapet ville gå i oppløsning. Dette fryktet AEH også.
Derfor ble det laget tilføyninger i ektepakten i tilfelle det skjedde. Altså ingen hemmeligheter.

TH har forklart seg om mer enn fare for skilsmisse skjønner du.
Senast redigerad av Havhest 2021-11-25 kl. 14:07.
Citera
2021-11-25, 13:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er ikke riktig det du påstår.

"Ektefeller kan ved ektepakt avtale at særeie ikke skal gjelde ved oppgjør etter den ene ektefellens død. En slik avtale kan begrenses til bare å gjelde dersom en bestemt av ektefellene dør først. Den lengstlevende ektefellen kan velge å se bort fra begrensninger som nevnt i første og andre punktum hvis ikke noe annet er avtalt eller klart forutsatt."

Kilde: Lovdata

Du skriver: "TH har jo selv sagt at han førte huset på seg selv p.g.a. frykt for skilsmisse, mens du snakker om risiko for konkurs eller dødsfall."

Det du skriver er løgn!

For jeg skrev: "Vel og merke er risiko for konkurs og dødsfall også en god grunn til å lage en ektepakt."

Det var i generell forstand jeg skrev dette, og det fremkommer i innlegget du siterte (om ektepaktene).

Jeg har likevel rett, fordi ektepakten som ble laget i 1987, er begrunnet med det jeg skriver ovenfor.
Mens ektepakten i 1993 er begrunnet med fare for at ekteskapet ville gå i oppløsning. Dette fryktet AEH også.
Derfor ble det laget tilføyninger i ektepakten i tilfelle det skjedde. Altså ingen hemmeligheter.

Ta deg en bolle
Å frese ifra seg om morgenen slik du gjør, og hakke på andre her inne, gjør ikke at du får ordnet problemene dine, du bare skyver dem foran deg.
Citera
2021-11-25, 14:03
Avslutad
Citat:
Ta deg en bolle
Å frese ifra seg om morgenen slik du gjør, og hakke på andre her inne, gjør ikke at du får ordnet problemene dine, du bare skyver dem foran deg.
Jeg forstår! Det du altså prøver å si, er at jeg satt deg fast

Jeg har hatt en svært god morgen
Citera
2021-11-25, 14:23
Medlem
Citat:

Du klarer helt fint å sette fast deg selv. Når ektepaktene blir sett i et rosenrødt skjær er det som de ti vise menn som ikke kom noen vei med dåren. Du mener dåren er den vise.
Citera
2021-11-25, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du klarer helt fint å sette fast deg selv. Når ektepaktene blir sett i et rosenrødt skjær er det som de ti vise menn som ikke kom noen vei med dåren. Du mener dåren er den vise.
Dette er jo ikke mine meninger. Dette er opplysninger som er offentliggjort, om det som er avtalefestet i ektepakten. Mine meninger er ikke nevnt med en bokstav.

Det er du som tolker ektepakten som rosenrød. Jeg bare legger den på bordet slik at du får se. Og nå har du bedømt den selv.

På Flashback kan 1 være 10 og 2 være 20 osv. Så hva er ditt poeng?
Senast redigerad av Havhest 2021-11-25 kl. 15:10.
Citera
2021-11-25, 15:28
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Du prater bare i ring, og jeg ser ikke noe hensikt i å bistå deg med det.
TH lyver og tåkelegger, og det er ikke til å gjemme under en stein.
Citera
2021-11-25, 15:38
Avslutad
Citat:
Du prater bare i ring, og jeg ser ikke noe hensikt i å bistå deg med det.
TH lyver og tåkelegger, og det er ikke til å gjemme under en stein.
Dette er offentliggjorte opplysninger intet annet.
Nyheter, dokumentar og den beryktede boken du ikke ønsker å lese, tross at det finnes sitater fra avhør og mye mer.
Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke ønsker flere opplysninger..
Citera
2021-11-25, 16:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Men AE sendte meldingen om utsatt hyttetur 9.10. Altså like etter TH dro på jobb..og før han ankom jobben. Merkelig?
Ja, merkelig.
Citera
2021-11-25, 16:10
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Denne "angivelige samtalen" har i tillegg blitt omtalt som "en oppringning fra AEHs telefon".
Ergo har de ikke dekning for å fastslå at det var AE selv som foretok oppringningen.
Sannhetsgehalten hviler altså på sønnen, inntil man vet noe mer om hva som skjedde i huset, og
hvem som evt. kan ha vært der.
Du må nesten komme med link til denne påstanden. Finner ikke noe om det i media... eller driver du med villedning..

Abc nyheter 03.07.2020:
"Politiet har hele tiden uttalt at det siste sikre livstegnet fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale klokken 09:14 dagen hun forsvant"
Politiet har tilgang på innholdet på Anne-Elisabeth Hagens telefon, og har hentet ut data fra en applikasjon som har vist tegn på bevegelse i 51 minutter etter at samtalen med sønnen ble avsluttet"

Det står også i media at det ble registrert raske skritt og brå bevegelse på telefonen til AEH før den ble lagt i ro på bordet kl 10.07.

Det som står i media passer inn med at anrop kl 09.14 var ekte. Det er nok derfor politiet også har uttalt at denne telefonsamtalen var siste sikre livstegn.
Senast redigerad av Legokatt 2021-11-25 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in